session.bug_compat_42 session.bug_compat_w~
Fra : Esben Andersen

Dato : 02-06-05 11:16

hej...
jeg har en side, med et brugersystem der baserer på sessions...

men når jeg går ind på en side hvor den åbner en session kommer
denne fejlmeddelelse:
_______________________________________

Warning: Unknown(): Your script possibly relies on a session
side-effect which existed until PHP 4.2.3. Please be advised that
the session extension does not consider global variables as a
source of data, unless register_globals is enabled. You can
disable this functionality and this warning by setting
session.bug_compat_42 or session.bug_compat_warn to off,
respectively. in Unknown on line 0
_______________________________________

Siden virker ellers fint... det er bare lidt irriterende det står
der... Har fået at vide at det er noget man skal ændre i
"php.ini", men den har jeg ikke adgang til, på mit webhotel...

hvad gør jeg??

findes der evt. en ny måde at lave sessions på end:
_______________________________________

sessions_start();
$HTTP_SESSION_VARS['login']=1;
_______________________________________

??

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jacob Atzen

Dato : 02-06-05 11:23

On 2005-06-02, Esben Andersen <esovan@gmail.com> wrote:
> findes der evt. en ny måde at lave sessions på end:
> _______________________________________
>
> sessions_start();
> $HTTP_SESSION_VARS['login']=1;

http://dk.php.net/session_start

- Jacob Atzen

Fra : Esben Andersen

Dato : 02-06-05 12:29

Jacob Atzen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> http://dk.php.net/session_start
>
> --
> Med venlig hilsen
> - Jacob Atzen

hmmm det fik jeg ikke meget ud af...
jeg er helt ny til php så et eksempel som kunne løse mit problem
ville være rart da jeg heller ikke forstår det der står i linket
ordentligt...

Fra : Esben Andersen

Dato : 02-06-05 12:41

Forresten tjekker jeg session'en på den side der giver fejl med
denne kode:

__________________________

session_start();
if(isset($HTTP_SESSION_VARS['logget_ind'])){
__________________________

kan det være årsag til fejlen?

Fra : Jacob Atzen

Dato : 02-06-05 12:54

On 2005-06-02, Esben Andersen <esovan@gmail.com> wrote:
> hmmm det fik jeg ikke meget ud af...
> jeg er helt ny til php så et eksempel som kunne løse mit problem
> ville være rart da jeg heller ikke forstår det der står i linket
> ordentligt...

Der er to eksempler på siden, det første starter sådan ca.:

<?php
// page1.php
session_start();
echo 'Welcome to page #1';
$_SESSION['favcolor'] = 'green';

Det du skal bide mærke i, er $_SESSION arrayet, som er den måde man
bruger sessions på i de nyere udgaver af PHP. Og altså ikke
HTTP_SESSION_VARS som du benytter. Jeg er ikke sikker på, det løser dit
problem, men det er et forsøg værd.

Hvis ikke kan du - inden du benytter din session - slå advarslen fra med:

ini_set('session.bug_compat_warn', false);

- Jacob Atzen

Fra : Esben Andersen

Dato : 02-06-05 16:26

> [...]
> bruger sessions på i de nyere udgaver af PHP. Og altså ikke
> HTTP_SESSION_VARS som du benytter. Jeg er ikke sikker på, det løser dit

Ingen effekt...

> Hvis ikke kan du - inden du benytter din session - slå advarslen fra
med:

> ini_set('session.bug_compat_warn', false);

Dette virkede derimod... mange tak :)