IDVD problemer
Fra : Allan

Dato : 02-06-05 09:25

Hej med jer

Jeg vil gerne lave en forside til en film jeg har i mpg format, og
brænde den som en dvd via iDVD. Men når jeg prøver på at trække
filmen ind i programmet, vil den ikke og den genkender ikke formatet i
min filmmappe. Kan det være rigtigt at iDVD ikke understøtter mpg?
Jeg har ingen problemer med avi filer.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-06-05 15:13

Allan <minkonto@gmail.com> wrote:

> [...]
> filmen ind i programmet, vil den ikke og den genkender ikke formatet i
> min filmmappe. Kan det være rigtigt at iDVD ikke understøtter mpg?

mja hvis de ikke er demux'ede er det vist korrekt.

> Jeg har ingen problemer med avi filer.

de indeholder osse seperate spor for lyd og billede.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 02-06-05 15:18

> [...]

> filmen ind i programmet, vil den ikke og den genkender ikke formatet i
> min filmmappe. Kan det være rigtigt at iDVD ikke understøtter mpg?

Den vil helst have film i DV-format. Jeg er ikke helt sikker på at om
den nye understøtter MPEG4, men det gør iMovie ihvertfald. Du er nok
nødt til at have filmen igennem iMovie, eller eksportere den som
DV-format fra QuickTime Player, hvis du altså har Pro-udgaven.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Allan

Dato : 02-06-05 21:34

Tak for hjælpen. Det er tilsyneladende muligt at gøre det på denne
måde, men det tager temmeligt lang tid (ca. ligeså lang tid som
filmen er).