timestamp på Nt sever med php ??
Fra : Thomas

Dato : 02-06-05 07:50

hejsa

jeg er flyttet fra unix til windows server med php, det virker også fint men
i dette svript skal den bruge unix timestamp til at give et uploadet billede
et unikt ID

hvad skal jeg skrive nu hvor vi ikke længere er på en Unix server ???

$filnavn = date ("U"); // Jeg bruger unix timestamp som filnavn da det er
den nemmeste måde at lave et unikt navn.
$filnavn = "$filnavn.jpg"; // Bare så man er fri for at sætte .jpg senere.

Thomas

Fra : Kim Schulz

Dato : 02-06-05 10:02

On Thu, 2 Jun 2005 08:49:36 +0200
"Thomas" <thomas@4701.dk> wrote:

> [...]
> det er den nemmeste måde at lave et unikt navn.
> $filnavn = "$filnavn.jpg"; // Bare så man er fri for at sætte .jpg

har du prøvet? UNIX i unix timestamp er vist mere navngivning af
historiske årsager - jeg er ret sikker på at du virker ganske fint på
windows også

Fra : Jacob Atzen

Dato : 02-06-05 10:31

On 2005-06-02, Thomas <thomas@4701.dk> wrote:
> [...]
> i dette svript skal den bruge unix timestamp til at give et uploadet billede

Et unixtimestamp er ikke unikt. Hvis to operationer bliver indført
indenfor samme sekund vil de blive mærket med samme stempel.

> $filnavn = date ("U"); // Jeg bruger unix timestamp som filnavn da det er
> den nemmeste måde at lave et unikt navn.

Hvad med uniqid()?

- Jacob Atzen

Fra : Thomas

Dato : 02-06-05 13:35

hej igen
jeg har genneprøvet flere muligheder og det er nok et helt andet sted jeg
har problemer, f.eks i min GD, selv om phpinfo siger at jeg har GD 2,0 så
virker det ikke alligevel.

Se strengen her:
http://www.webcafe.dk/debat/php/40748.html

jeg håber nogen kan hjælpe