Opdatere flere frames, hvordan ?
Fra : Esben Andersen

Dato : 01-06-05 18:09

Hej...

jeg har en php-baseret side der bygger på et frameset-system...
hvordan opdaterer jeg 2 frames med 1 klick?

kan man fx gøre det med et script eller noget???

er helt blank :S

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Benny Nissen

Dato : 01-06-05 18:23

Esben Andersen wrote:

> jeg har en php-baseret side der bygger på et frameset-system...
> hvordan opdaterer jeg 2 frames med 1 klick?
>
> kan man fx gøre det med et script eller noget???

Hvorfor vil du bruge frames, når du har adgang til php ?

Så er det da meget bedre at bruge include('menu.php') f.eks.

Du kan ikke skifte indholdet i to frames uden et script, og da op mod
10% af brugerne har det slået fra vil siden ikke virke for dem.

--
Benny Nissen

Fra : Esben Andersen

Dato : 01-06-05 18:52

Benny Nissen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> [...]
>
> Du kan ikke skifte indholdet i to frames uden et script, og da op mod
> 10% af brugerne har det slået fra vil siden ikke virke for dem.

grunden til at jeg bruger frames er at jeg ikke rigtig har prøvet andet
før,
og at man ikke behøver at hente hele siden med alle billeder hver gang
man skal se noget nyt indhold...

er lige gået igang med php så kender ikke rigtig alle funktioner...

kan du forklare lidt nærmere om den funktion, og evt hvordan jeg
opdaterer (flere frames) i det???

Fra : Jacob Atzen

Dato : 01-06-05 22:24

On 2005-06-01, Esben Andersen <esovan@gmail.com> wrote:
> grunden til at jeg bruger frames er at jeg ikke rigtig har prøvet andet
> før,
> og at man ikke behøver at hente hele siden med alle billeder hver gang
> man skal se noget nyt indhold...

Man henter ikke billeder igen, de bliver cachet af browseren.

- Jacob Atzen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 01-06-05 23:20

Esben Andersen wrote:

> grunden til at jeg bruger frames er at jeg ikke rigtig har prøvet
> andet før,

Så vil jeg da foreslå, at du lige bruger lidt tid på denne side:

http://hjemmesideskolen.dk/html/incl.asp

.... hvor inkludering af f.eks. menu på flere sider er beskrevet, bl.a. i
php-sider. Men læs hele siden, så du forstår princippet.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk/