Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Angående spørgsmål om nye digitalkameraer.~
Fra : Aragorn Elessar

Dato : 31-05-05 23:57

....så er her et praktisk link med en lille guide til de forskellige udtryk
og ting man skal forholde sig til ved køb af samme:
http://www.dr.dk/forbrug/it/FH/digitalcama.htm

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 01-06-05 14:03

"Aragorn Elessar" <aragornDK@gmailTIGERDYR.com> wrote in message
> ...så er her et praktisk link med en lille guide til de forskellige udtryk
> og ting man skal forholde sig til ved køb af samme:
> [...]

Hej

Hmmmm..

Billedstabilisator:
Hvor mange kompaktkameraer med 3x zoom kender I, som har billedstabilisator?

Lithiumionbatterier:
Jeg kan ikke lige komme i tanke om noget kamera som bruger AAA. Men det er
selvfølgelig bare pjat.
Men mere vildledende synes jeg det er, at der kun nævnes to slags batterier.
Almindelige og Lithiumion.
Man må da regne 3 batterityper, som reelle alternativer:
Alkaline, Lithiumion og NiMh.
Eller menes der, at alle AA-celler - uanset om de er alkaline eller NiMh -
er almindelige?
Mig bekendt har en Li-Ion celle da væsentlig kortere levetid end NiMh. 300
opladninger mod 1.000 opladninger. Eller tager jeg fejl?
Til gengæld behøver man jo ikke at lade en Li-Ion celle så ofte, da den har
væsentlig større kapacitet per vægt.

Det bedste råd i artiklen, er henvisningen til edbpriser.dk

hilsen Jesper