hvilken takaway ville i vælg
Fra : anders

Dato : 31-05-05 22:30

jeg ved ikke om jeg er den eneste, der er træt af pizza og chinaboxe. Og så
var det jeg tænkte på hvad man ellers kunne få af takeaway mad de dage hvor
man arbejdede sent, lå med tømmermænd eller simpelthen bare ikke gad at lave
mad. Så nu går mit spørgsmål så på, hvad i ville vælge. Som krav er der
selfølgelig at det skal gå stærkt og det er takeaway. Håber på en lang tråd.

mvh anders

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 31-05-05 22:54

anders <alehmann@get2net.dk> wrote:

> [...]
> selfølgelig at det skal gå stærkt og det er takeaway. Håber på en lang tråd.

Jeg er totalt fjollet med kyllingekebab i pita broed fra mit hemmelige
sted paa hjoernet af Sjaellandsgade og Noerrebrogade............

koster en 20,- og maetter fantastisk.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Nette

Dato : 01-06-05 11:17

"Jesper Haaber Gylling" skrev

> Jeg er totalt fjollet med kyllingekebab i pita broed fra mit hemmelige
> sted paa hjoernet af Sjaellandsgade og Noerrebrogade............

Hemmeligt måske, men i hvert fald ikke her i Århus, for her rører
Sjællandsgade og Nørrebrogade slet ikke hinanden.

Nette

Fra : Carsten Riis

Dato : 01-06-05 14:36

Nette skrev den 01-06-2005 12:17:
> "Jesper Haaber Gylling" skrev

> Hemmeligt måske, men i hvert fald ikke her i Århus, for her rører
> Sjællandsgade og Nørrebrogade slet ikke hinanden.

Kbh. kan jeg tilføje, at Sjællandsgade og Nørrebrogade "rører ved
hinanden"..... Gade vide om de så kan lave små sidegader også...I så
fald, hvordan.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Max

Dato : 01-06-05 14:46

Hej

> Jeg er totalt fjollet med kyllingekebab i pita broed fra mit hemmelige
> sted paa hjoernet af Sjaellandsgade og Noerrebrogade............

Et grimt tilfælde af københavneri :)

Mvh Max

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 01-06-05 16:51

Max <max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> Hej

> Et grimt tilfælde af københavneri :)

Enig men fuldkommen utilsigtet.

Faktisk er det vel lidt taabeligt med gadenavne, som relaterer til
landsdele eller byer, som ligger i andre byer end hvad navnet siger !

Fx. Aarhusgade paa Oesterbro i Kbh.

Der burde vaere en lov om at skovvej, violvej og saa videre var
forbudt..............

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 01-06-05 20:57

Jesper Haaber Gylling wrote:

> Enig men fuldkommen utilsigtet.

Og dog...

I er så fokuserede på at Kbh. er Verden CENTRUN at I overhovedet ikke
overvejer at der kan være andre steder i verden man kan forstå det du
skriver, og har samme gadenavne.

Mvh. Jørgen

Fra : Carsten Riis

Dato : 02-06-05 15:12

Jørgen Rasmussen skrev den 01-06-2005 21:56:

> I er så fokuserede på at Kbh. er Verden CENTRUN at I overhovedet ikke
> overvejer at der kan være andre steder i verden man kan forstå det du
> skriver, og har samme gadenavne.

Det samme kan man sige om skribenter som gerne vil have lokal tips til
hvor man køber blomster (ok, det er så ikke mad+drikke-relateret), men
lige glemmer at fortælle at det er i Aalborg man har brug for det
eller
.....ja find selv på flere.

Alle kan komme til, at tro, at alle ved hvor alle bor henne.

Nogengange kan en skribent, der har deltaget gennem flere omgange jo
godt have fortalt hvor vedkommende bor henne og derfor ikke finder det
nødvendig at fortælle det hver gang man taler om lokale faciliteter.

Nu kender jeg så Jesper Gylling (mødtes engang IRL) og ved, at han - i
hvert fald dengang - boede i Københavnsområdet.

--
mvh Carsten Riis, sønderjyde bosat på amager.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 02-06-05 16:05

Carsten Riis <.@.> wrote:

> [...]
>
> Nu kender jeg så Jesper Gylling (mødtes engang IRL) og ved, at han - i
> hvert fald dengang - boede i Københavnsområdet.

Jep det var den gang hjemme Gazel - hvor jeg var presset, da jeg havde
glemt at optage et afsnit af X-Files og det havde han gjort.

Det vil jeg aldrig glemme.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Max

Dato : 01-06-05 21:14

Hej Jesper

> Enig men fuldkommen utilsigtet.

Jeg var også overbevist om at det bare var vane eller
manglende omtanke.

> Faktisk er det vel lidt taabeligt med gadenavne, som relaterer til
> landsdele eller byer, som ligger i andre byer end hvad navnet siger !

Men det er jo meget almindeligt. Jeg syntes at det er morsomt at se
hvorledes tiden har gjort mange gadenavne uegnede, her i jylland har
utrolig mange byer gadenavne der relatere til tog og jernbane selv om
ingen mere kan huske at der var spor til den pågældene by, eller en
gade med navnet Rolighedsvej idag ligger midt i et industrikvarter.

Mvh Max

Fra : jones_net

Dato : 02-06-05 08:38

"Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> wrote in message

> Enig men fuldkommen utilsigtet.
>
> Faktisk er det vel lidt taabeligt med gadenavne, som relaterer til
> landsdele eller byer, som ligger i andre byer end hvad navnet siger !

I Århus er der et sted ved Rutebilstationen i Århus Centrum der hedder
Spanien.
Lidt sjovt når man så hører trafikradio om morgenen: "En lastbil er kørt ind
i en bro i Spanien - det skaber en del kø i Århus midtby..."

/J

Fra : Jens Bruun

Dato : 02-06-05 10:57

"jones_net" <jones_netng@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> I Århus er der et sted ved Rutebilstationen i Århus Centrum der hedder
> Spanien.

Og ved havnen kører man på "Sibirien".

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 05/30/05)

Fra : Max

Dato : 02-06-05 09:07

Hej

> Faktisk er det vel lidt taabeligt med gadenavne, som relaterer til
> landsdele eller byer, som ligger i andre byer end hvad navnet siger !

Stednavne kan nu også forvirre, som når man fortæller i sin
mobiltelefon at man er på vej gennem Paris, og man befinder
sig på vejen mellem Lemvig og Struer.

Mvh Max

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 02-06-05 09:30

Max skrev:

> Stednavne kan nu også forvirre, som når man fortæller i sin
> mobiltelefon at man er på vej gennem Paris, og man befinder
> sig på vejen mellem Lemvig og Struer.

Eller kører gennem Amerika sydøst for Hobro.

--
'rluf :·)
- som troede at 'takeaway' betød

Fra : Max

Dato : 02-06-05 10:42

Hej

> Eller kører gennem Amerika sydøst for Hobro.

Eller Rom ved Ikast :)

Mvh Max

Fra : Karina og Christian

Dato : 01-06-05 17:07

[klip]

> Et grimt tilfælde af københavneri :)

Helt enig

Er det egentlig ikke også sjældent, man oplever, at folk, der ikke lige bor
i verdens centrum [læs København], laver den samme manøvre? Jeg synes i
hvert fald ikke, at jeg oplever, at eksempelvis folk fra Århus på samme måde
/kun/ nævner vejnavne og ikke byen - i hvert fald ikke, når budskabet skal
ud til en kreds, der ikke selv stammer fra byen?

Karina

Fra : as

Dato : 01-06-05 20:10

"Karina og Christian" <vaksFJERNDETTE@krudt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> måde /kun/ nævner vejnavne og ikke byen - i hvert fald ikke, når budskabet
> skal ud til en kreds, der ikke selv stammer fra byen?

Men hvad er problemet så? Hvis ikke der er et bynavn, ja så er det
København, og hvis der står Jyllandsgade i Mejlby, ja så er det nok Mejlby
--- Forstår ikke at folk altid brokker sig over et manglende bynavn når
nu (som du selv siger) det giver sig selv at det er København vi taler om.

For i øvrigt er min favorit take away Pornsak på Søndreboulevard Vesterbro
(og det er så ikke Vesterbro i Mejlby)

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 01-06-05 20:23

as <nospam@spam.dk> wrote:

> [...]
>
> For i øvrigt er min favorit take away Pornsak på Søndreboulevard Vesterbro

Hvad skal jeg gaa efter der ? Har de nogle frokosttilbud ?

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : as

Dato : 01-06-05 20:34

">> For i øvrigt er min favorit take away Pornsak på Søndreboulevard
Vesterbro

> Hvad skal jeg gaa efter der ? Har de nogle frokosttilbud ?

Her er et link til deres menukort, men det er igennem e-take away, det kan
vist bedre betale sig at ringe direkte til dem:
http://www.e-takeaway.dk/default.aspx?page=MenuCard&id=159
Min absolutte favorit hos dem er deres Panaeng carry, den er ikke set bedre
i København. Man for tilmed store potioner så 2 retter er rigeligt til 3
mennesker. Jeg tror ikke de har frokosttilbud.

Fra : Tina

Dato : 02-06-05 02:20

"as" <nospam@spam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> i København. Man for tilmed store potioner så 2 retter er rigeligt til 3
> mennesker. Jeg tror ikke de har frokosttilbud.

Bringer de så heller ikke ud til Mejlby?? vi er altså også sultne herovre
*G*

Tina

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 31-05-05 23:30

anders skrev:

> [...]
> at lave mad. Så nu går mit spørgsmål så på, hvad i ville vælge. Som krav
> er der selfølgelig at det skal gå stærkt og det er takeaway. Håber på en

Karry Sutra har fremragende indiske retter.
Har lige været anmeldt i Politiken som restaurant, hvad det ikke er.

Niels Elgaard Larsen
http://www.agol.dk/elgaard

Fra : Peter Westh

Dato : 31-05-05 23:59

"anders" <alehmann@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at lave mad. Så nu går mit spørgsmål så på, hvad i ville vælge. Som krav
> er der selfølgelig at det skal gå stærkt og det er takeaway. Håber på en

Det afhænger jo meget af hvor man bor. Det sted, jeg frekventerer hyppigst,
er King Chicken, de har filialer flere steder i hovedstaden. Kyllingen er
mør og velsmagende, fritterne er gode, og coleslawen er frisk.

Hvis jeg føler mig rig køber jeg gerne sushi, det er godt men dyrt, hvis man
skal blive mæt.

/P

Fra : Mus

Dato : 01-06-05 07:42

anders <alehmann@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:BH4ne.52002$Fe7.144854@news000.worldonline.dk...
> [...]

> mad. Så nu går mit spørgsmål så på, hvad i ville vælge. Som krav er der
> selfølgelig at det skal gå stærkt og det er takeaway. Håber på en lang

*Sushi
*Mange kroer(i hvert fald i jylland) har også takeaway
*Højt belagt smørebrød
*Sandwich fra diverse sandwichbarer.
*Her hvor jeg bor er der også et super sted, hvor der bla er tærter og de
lækreste pastasalater - men nu ved jeg jo ikke hvor du bor.
*Bilka og føtex samt diverse bagere har også ofte sådan noget som sandwich,
salater og frikadeller med kartoffelsalat.

LN

Fra : jones_net

Dato : 01-06-05 08:54

"anders" <alehmann@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> at lave mad. Så nu går mit spørgsmål så på, hvad i ville vælge. Som krav
> er der selfølgelig at det skal gå stærkt og det er takeaway. Håber på en

Mens jeg boede i Århus var det Pizza Torino i Århus N som leverede en
håndfuld pita kebab og Cola til de trætte eller tømmermændsplagede.

/J

Fra : Tina

Dato : 01-06-05 09:43

> [...]

> mad. Så nu går mit spørgsmål så på, hvad i ville vælge. Som krav er der
> selfølgelig at det skal gå stærkt og det er takeaway. Håber på en lang

Det kommer jo helt an på hvor du bor.

Herude på bøhlandet ringer vi på grillen og bestiller somregel kyllinger og
fritter eller plankebøf. skinkesnitzel med salat og kartofler, bøfsandwich,
kartoffel salat og deller.

Tina

Fra : Lars Kristensen

Dato : 01-06-05 10:00

anders wrote:
> [...]
> selfølgelig at det skal gå stærkt og det er takeaway. Håber på en lang tråd.

Rester fra mors køkken. Det skal bare lige varmes i microovnen og så er
det fint. Man skal ikke bevæge sig uden for. Man skal ikke vente en halv
time (di minuder). Og bedst af alt: Det er gratis

- Lars

Fra : jones_net

Dato : 01-06-05 11:18

"Lars Kristensen" <spam@acdc.dk> wrote in message

> Rester fra mors køkken. Det skal bare lige varmes i microovnen og så er
> det fint. Man skal ikke bevæge sig uden for.

Jeg tror sq ikke jeg får min mor til at komme med mad til mig, så jo, jeg
skal udenfor for at få fat i mors madrester...

> Man skal ikke vente en halv time (di minuder).

Jo, for der er sq langt hjem til mor - væsentlig mere end di minutter...

/J

Fra : Nette

Dato : 01-06-05 11:25

"anders" skrev

> [...]

> mad. Så nu går mit spørgsmål så på, hvad i ville vælge. Som krav er der
> selfølgelig at det skal gå stærkt og det er takeaway. Håber på en lang

Vi plejer at gå ind på www.just-eat.dk og få inspiration, derefter ringer vi
selv til spisestedet og bestiller.

Nette