Drilske kapers
Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 31-05-05 20:49

Hej gruppe

Jeg kan mægtig godt lide kapers, men får sjældent brugt et helt glas
ad gangen, hvorfor jeg gerne vil lade de tiloversblevne kapers svømme
rundt i eddikelagen. Nu er visse kapersglas for smalle til at mine
teskeer kan komme gennem åbningen, og jeg af førnævnte årsag ikke lyst
til at hælde lagen bort. Hidtil har jeg fisket kapers op med en
kartoffelskræller - den er smal og lang nok til at nå ned i glasset,
og lagen kan løbe fra gennem hullet i kniven - men vil lige høre om
nogen skulle have en bedre metode.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Magnetic Ink, Copenhagen, Denmark

Fra : Søren

Dato : 31-05-05 21:12

"Klaus Alexander Seistrup" <klaus@seistrup.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kartoffelskræller - den er smal og lang nok til at nå ned i glasset,
> og lagen kan løbe fra gennem hullet i kniven - men vil lige høre om

Kyl hele indholdet over i et rent syltetøjsglas og skru låget på!

Søren.

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 31-05-05 21:43

Søren skrev:

> Kyl hele indholdet over i et rent syltetøjsglas og skru låget på!

Det var selvfølgelig en mulighed. Tak for tippet.

Mvh,

Fra : Erling Hansen

Dato : 01-06-05 10:24

Klaus Alexander Seistrup <klaus@seistrup.dk> wrote:

> Det var selvfølgelig en mulighed. Tak for tippet.
>
> Mvh,

Når jeg har vasket et tømt 'syltetøjsglas' stiller jeg det gerne i
vasken, og næste gang jeg laver kaffe får det lige sjatten af kogende
vand ned over sig. Så holder tingene sig bedre. De høje, smalle
olivenglas er også skide irriterende.
mvh
Erling

Fra : Margit

Dato : 31-05-05 21:19

> [...]
> kartoffelskræller - den er smal og lang nok til at nå ned i glasset,
> og lagen kan løbe fra gennem hullet i kniven - men vil lige høre om

Det var ellers en smart metode. Samme problem her.
Har dog èn smal teske, som kan bruges til formålet.
Irriterende glas.

Mvh. Margit

Fra : Jeppe

Dato : 31-05-05 21:19

Det nemmeste trick er simpelthen at bruge en minigaffel - jeg har nogle små
gafler til sild, bare de er rene.
Jepski
"Klaus Alexander

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 31-05-05 21:42

Jeppe skrev:

> Det nemmeste trick er simpelthen at bruge en minigaffel - jeg har
> nogle små gafler til sild, bare de er rene.

Så kan jeg lisså godt anskaffe mig nogle miniteskeer, for sådan nogle
sildegafler har jeg ikke. Men idéen fejler ikke noget.

Mvh,

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 31-05-05 21:24

Klaus Alexander Seistrup skrev:

> [...]
> er smal og lang nok til at nå ned i glasset, og lagen kan løbe fra
> gennem hullet i kniven - men vil lige høre om nogen skulle have

Prøv med spisepinde. Da jeg skulle øve mig i at bruge dem, var
det en portion grønne ærter, der blev taget op - én ad gangen.

Det må være en 'smal' sag at fiske kapers op med et par spisepinde.

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 31-05-05 21:39

Herluf Holdt, 3140 skrev:

> Det må være en 'smal' sag at fiske kapers op med et par spisepinde.

Ja, det er ingen kunst, selv om metoden nok er for langsommelig til mit
temperament. Men tak for idéen.

Mvh,

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 01-06-05 08:14

Herluf Holdt, 3140 wrote:

> Prøv med spisepinde. Da jeg skulle øve mig i at bruge dem, var
> det en portion grønne ærter, der blev taget op - én ad gangen.

Ja, spisepinde lyder som en god idé, og hvis du gradvist øger afstanden til
målet, vil du måske kunne få en ny sportsgren opkaldt efter dig, oh du
kaperskaster

--
|? ? ? ? ?? Torben

[OO]
<>' www.aass.dk

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-05 22:36

- men vil lige høre om
> nogen skulle have en bedre metode.

Hej

Har du prøvet med en madpincet? (Ligner en alm. pincet men er større).
http://shop.steel-function.dk/index.php?menupunkt=butikken&kategori=15&id=alle&vareid=58811&underid=
(= skal med)
Har både en på ca. 20 cm og en på ca. 40cm.

Hilsen Ditte

Fra : Heidi Bech Petersen

Dato : 01-06-05 09:08

"Ditte" <ditte-1977tamuin.dk> skrev i en meddelelse

> Har du prøvet med en madpincet? (Ligner en alm. pincet men er større).

Jeg bruger bare en alm. pincet... (elsker kapers...

Mvh Heidi

Fra : Max

Dato : 01-06-05 09:47

Hej

> og lagen kan løbe fra gennem hullet i kniven - men vil lige høre om
> nogen skulle have en bedre metode.

Brug en pålægsgaffel.

Mvh Max

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 01-06-05 09:58

Max skrev:

> Brug en pålægsgaffel.

Tjah, hvis jeg havde sådan en.

Mvh,

Fra : Max

Dato : 01-06-05 10:25

Hej Klaus

> Tjah, hvis jeg havde sådan en.

Ud og købe nogle, bør forefindes i ethvert hjem.

Mvh Max

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 01-06-05 12:20

Max skrev:

> Ud og købe nogle, bør forefindes i ethvert hjem.

Hm..., den ville vist kun blive brugt til kapers i så fald, og så
kan jeg lisså godt blive ved med at bruge kartoffelskrælleneren.

Mvh,

Fra : Henrik

Dato : 01-06-05 14:12

"Klaus Alexander Seistrup" skrev i en meddelelse
> . Hidtil har jeg fisket kapers op med en
> kartoffelskræller - den er smal og lang nok til at nå ned i glasset,
> og lagen kan løbe fra gennem hullet i kniven

En kartoffelskræller?

Måske er vi mennesker alligevel nærmere beslægtede med kragerne end vi går
rundt og tror - http://www.illvid.dk/Crosslink.jsp?d=103&a=147&id=7903_16

PS Ja, høje, smalle kapers og olivenglas er sk*** irriterende i design - gad
vide om man i sydlige europa har bedre redskaber?

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 01-06-05 23:50

Henrik skrev:

> En kartoffelskræller?

Ja, noget i retning af

   <http://www.vestrehus.dk/iPix/hyldefl2.jpg>
   <http://www.ask-alex.dk/gfx/images/8298.jpg>

> Måske er vi mennesker alligevel nærmere beslægtede med kragerne
> end vi går rundt og tror -
> http://www.illvid.dk/Crosslink.jsp?d=103&a=147&id=7903_16

Tjah.

Mvh,