Kurv til brød-bagning?
Fra : NI

Dato : 31-05-05 18:33

Min kæreste leder efter en kurv, som hun kan bage et brød i. Dvs. at brødet
skal hæve i kurven, hvorefter det tages ud og bages. Nogen som ved hvor jeg
kan skaffe en sådan kurv?

Mvh Niels

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-05 19:08

"NI" <hahaha@niib.dk> skrev i en meddelelse

> Min kæreste leder efter en kurv, som hun kan bage et brød i. Dvs. at
> brødet skal hæve i kurven, hvorefter det tages ud og bages. Nogen som ved
> hvor jeg kan skaffe en sådan kurv?
>
> Mvh Niels

Nogle helsekost butikker har dem...
ellers f.eks her: http://www.landkoeb.dk/englegaarden/bagvaerk/16635.html

Venlig hilsen
Fint

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 31-05-05 19:56

NI wrote:
> Min kæreste leder efter en kurv, som hun kan bage et brød i. Dvs. at
> brødet skal hæve i kurven, hvorefter det tages ud og bages. Nogen som
> ved hvor jeg kan skaffe en sådan kurv?
>
> Mvh Niels

Jeg plejer at lægge et stykke bagepapir i opvaskestativet, lægge dejklumpen
der og så et vådt viskestykke hen over. Spiller fint.

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>' www.aass.dk

Fra : NI

Dato : 31-05-05 20:08

Tak til begge for de fine og hurtige svar.

Mvh Niels

Fra : Susanne

Dato : 31-05-05 21:26

> [...]
> Min kæreste leder efter en kurv, som hun kan bage et brød i. Dvs. at
> brødet skal hæve i kurven, hvorefter det tages ud og bages. Nogen som ved

Man kan også købe dem hos Emmery's bagere - der ligger butikker i Århus og
Kbh....afhængig af størrelse koster de så vidt jeg husker 100-130 kr. Jeg
kiggede en gang på én derinde men syntes den lugtede lige lovligt meget af
lim - jeg aner ikke om det er generelt for den slags kurve, men jeg syntes
det var lidt underligt at skulle lægge et brød direkte ned ovenpå - men her
har du i hvert fald linket - man får i hvert fald nogle lækkert udseende
brød ud af det

http://www.bobedre.dk/Crosslink.jsp?d=131&a=2050#

Mvh.
Susanne.

Fra : Nette

Dato : 01-06-05 08:51

"Susanne" skrev

> Man kan også købe dem hos Emmery's bagere - der ligger butikker i Århus og
> Kbh....

Hmm, Byens kurve i Århus,- har de ikke sådan noget?

Nette

Fra : Peter Fleinert

Dato : 05-06-05 18:19

Ja ja, Emmerys har aldrig været kede af at tage overpriser fo tingene, men
lad det nu ligge.
Jeg kender et sted i Randers hvor en man kan købe hævekurve til cirka 40
kroner stykket. Ligner fuldstændig dem på linket
(http://www.bobedre.dk/Crosslink.jsp?d=131&a=2050#), men der er runde,
ikke ovale. Bruger dem selv og de er ganske gode.
Peter