Forårsrulledej...
Fra : Stefanie Mathiesen

Dato : 31-05-05 15:47

Jegh ar købt en ny opskrift bog og er ved at afprøve opskrifterné...
En af opskrifterne skal jeg bruge "forårsrulledej", sjovt nok til at lave
forårsruller.
Men er der nogle forslag til hvor dette kan købes?

Jeg har uden held ledt i Bilka, og jeg tænker: Hvis Bilka ikke har det, hvor
finder man det så lige...
Befinder mig i Holstebro...

--
Mvh Stefanie

Fra : Heidi

Dato : 31-05-05 15:58

Stefanie Mathiesen wrote:
> [...]
> Men er der nogle forslag til hvor dette kan købes?
>
> Jeg har uden held ledt i Bilka, og jeg tænker: Hvis Bilka ikke har

Prøv en butik med varer af anden etnisk herkomst end dansk Jeg mener
jeg har set sådan nogle pakker med forårsrulledej i forretninger med
asiatisk mad.

--
Heidi

Fra : Hauge

Dato : 31-05-05 17:16

Hejsa
Stefanie Mathiesen wrote:
> Men er der nogle forslag til hvor dette kan købes?

Det hedder "fillo-dej", ikke 100% sikker på stavemåden, og de fleste store
bikse har det, ret sikkert også Bilka.

Mvh Hauge

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 31-05-05 17:35

"Stefanie Mathiesen" <kramzere@*FJERNDETTE*msn.com> wrote in message
> [...]
> Men er der nogle forslag til hvor dette kan købes?
>
> Jeg har uden held ledt i Bilka, og jeg tænker: Hvis Bilka ikke har det,

Hej Stefanie.

Du kan købe dejen i de østerlandske forretninger i Storkøbenhavn, og hvis du
ikke kan finde det, er her en opskrift jeg gravede frem fra min wok-kogebog:

Dej:
400 gr. mel
1 knsp. salt
2 æg
½ dl. vand
2 spsk. vindruekerneolie

Bland ingredienserne til dejen og ælt dem godt sammen.
Rul dejen ud på en meldrysset plade og skær den ud i kvadratiske plader.
Bland ingredienserne til fyldet og smag det til.
Fordel fyldet ligeligt på dejkvadraterne og rul disse sammen.
Klem dejkanterne godt til.
Frituresteg dem i varm olie til de er gyldne.

Bon appetit - det er godt nok Dabao!

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Kim Schulz

Dato : 31-05-05 17:39

On Tue, 31 May 2005 18:16:20 +0200
"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote:

> Hejsa
>
> Det hedder "fillo-dej", ikke 100% sikker på stavemåden, og de fleste
> store bikse har det, ret sikkert også Bilka.

Det passer nu ikke helt. Det forårsrulle dej jeg køber nede i den
lokale "tyrker grønthandel" er tyndere end den filodej du kan købe i de
fleste supermarkeder. Den er næsten papir tynd, meget holdbar og så
fåes det normalt i 50stk pakker til næsten ingen penge (10kr ca).

--
Kim Schulz | Keen of Fundanemt? Want to share experieces with
Geek by nature | other users? join The Fundanemt User Group NOW!

Fra : Kim Schulz

Dato : 31-05-05 18:50

On Tue, 31 May 2005 19:31:21 +0200
"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote:

> Hejsa
>
> Ok. Da jeg i sin tid købte det, stod der på pakken: "Til
> forårsruller", så det tror jeg det _også_ er beregnet til.

tjaa måske. jeg bygger det primært på en udtalelse af Ken Hom (kendt
kinesisk kok) som sagde at man aldrig skulle bruge filodej men skulle
bruge det som er lavet med rismel eller til nøds hvedemels erstatningen
(altså den jeg snakker om).

> Jow jow, men det gør vel ikke det ene produkt mere-forårsrulle-
> agtigt, end det andet..

Nej og folder man enderne ind på ens burrito så har man også en
forårsrulle eller hva?
Det giver ikke samme smag og slet ikke samme sprødhed. Jeg laver til
tider små forårs(snack)ruller som jeg frituresteger. En tilberedning på
samme måde med filo dej ville blive stenhårdt og ganske uspiseligt..

--
Kim Schulz | Stop Software patents before it is too late!
Geek by nature |

Fra : Thanh Nhi Nguyen

Dato : 04-06-05 14:11

I stedet for forårsrulledej, så kan du også bruge rispapir.
Nå, men hvis du går ned til en kinesisk butik eller en asiatisk i det hele
taget, så siger du at du skal bruge thailandsk forårsrulledej.
Det er vel det gule dej, du gerne vil have fat i ikke? Der er så et par
størrelser og former du kan vælge mellem.
Held og lykke med det :)

Fra : lhs

Dato : 04-06-05 23:27

Hej

Det er lidt siden vi købte det sidst, men vores lokale kinesiske marked i
odense havde noget forårsrulledej i tynde lag frossen, man bare kunne købe
og tø op, ligge fyld i, rulle og vupti.. et asiatisk/kinesisk markede bør
være sagen