Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
vilde dyr
Fra : ;o\)-max-

Dato : 31-05-05 15:21

2x roadside skud - hejrene stod bare så flot på den lille
blomsterø midt i en lille sø og aberne hang ud i vejkanten,
jeg er ellers ikke vild med aber, de ligner os for meget
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1537049
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1537039
-max-

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 31-05-05 15:52

-max- wrote:
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1537039

En skam aberne ikke er lidt skarpere ;-(

/Thomas

Fra : Jakob

Dato : 31-05-05 16:02

In article <pv_me.51917$Fe7.142526@news000.worldonline.dk>, ma22x3
@hotmail.com says...
> 2x roadside skud - hejrene stod bare så flot på den lille
> blomsterø midt i en lille sø og aberne hang ud i vejkanten,

Aben er bare fantastisk, altså situationen. Men jeg synes også det er
ærgeligt at det ikke er skarpere, men det gør du jo nok også (har læst
årsagen på siden :0), men den måde de sidder på og ligner en bekymret
abekernefamilie er lige i øjet.

Jeg synes også hejrebilledet er cool, men jeg synes det er lidt
irreterende med den hejre der sidder lige bagved den forreste, det får
det til lidt at ligne et tohovedet monster :0), og nej jeg kunne absolut
ikke gøre det bedre selv ;0).

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : ;o\)-max-

Dato : 31-05-05 16:19

"Jakob"

> [...]
> irreterende med den hejre der sidder lige bagved den forreste, det får
> det til lidt at ligne et tohovedet monster :0), og nej jeg kunne absolut

) - det er et tohovedet monster - her en øm situation af samme
abe og unge, desværre ikke meget skarpere, måske en ordentlig
gang usm kan redde lidt..? )-max-
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1537090

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 31-05-05 16:24

-max- wrote:
> ) - det er et tohovedet monster - her en øm situation af samme
> abe og unge, desværre ikke meget skarpere, måske en ordentlig
> gang usm kan redde lidt..? )-max-
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1537090

Dumt spml måske, men lever du af at fotografere? Synes altid du er uden
for landets grænser og skyde

--
ThomaS schreiber
http://schreiber.se

Fra : ;o\)-max-

Dato : 31-05-05 16:37

"Thomas Schreiber"

> Dumt spml måske, men lever du af at fotografere? Synes altid du er uden
> for landets grænser og skyde
>
> --
> ThomaS schreiber

Det har jeg svaret på tidligere - mine billeder er kun for sjov,
men nu vi er på det emne, hvad kan man forlange for et print
75cm x 100-130cm på Fuji Crystal papir.??? -max-

Fra : Jakob

Dato : 31-05-05 16:53

det er et tohovedet monster - her en øm situation af samme
> abe og unge, desværre ikke meget skarpere, måske en ordentlig
> gang usm kan redde lidt..? )-max-
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1537090

Den situation er fand... også lige i øjet, hvor langt væk er du fra
dyrene i sådan en situation, er ikke helt klar over hvor langt 700 mm.
rækker :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Thor

Dato : 31-05-05 16:46
Fra : Peter Sindrup

Dato : 31-05-05 17:57

"-max-" <ma22x3@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> blomsterø midt i en lille sø og aberne hang ud i vejkanten,
> jeg er ellers ikke vild med aber, de ligner os for meget

Max - hejrene er sgu' da for cool
Syntes det er "sjovt" som de sidder på linie, og kommer til at fremstå som
et "hele"

Peter

Fra : Børge T. Andersen

Dato : 31-05-05 18:47

-max- wrote:
> [...]
> blomsterø midt i en lille sø og aberne hang ud i vejkanten,
> jeg er ellers ikke vild med aber, de ligner os for meget

Hej Max,

Vi synes at det er en fantastisk situation, du har fået fanget med kameraet
!! Man kan jo ikke undgå at få lidt ondt af storebroderen, der er blevet
sendt ud til fordel for sin nye lillebror, uh og åh, og bare at det ikke
kommer til at gå ud over den bette, når moren vender ryggen til ...

Og skarphed, jammen der mangler da vist ikke noget ..?

OG vi synes, under alle omstændigheder, at det er komplet urelevant, at
snakke om mgl. skarphed. I sådan et motiv. Og det er jo skarpt, der hvor du
har stillet skarpt.

Hilsen fra Børge og Lise

ps. men vis os bare nogen flere billeder

Fra : Jakob

Dato : 31-05-05 18:56

In article <Tr1ne.337$Mh6.140@news.get2net.dk>, balg@gettonet.dk says...

> Og skarphed, jammen der mangler da vist ikke noget ..?

Måske er det iso'en der gør det, det ved jeg ikke nok om. Men så kan han
sgu bare lade være med altid at levere perfekte billeder, man bliver jo
forvænt ;0)

> Og det er jo skarpt, der hvor du har stillet skarpt.

Jaahhh sådan er det vel i alle billeder ;0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 31-05-05 19:02

> [...]
> blomsterø midt i en lille sø og aberne hang ud i vejkanten,
> jeg er ellers ikke vild med aber, de ligner os for meget

Hejsa Max.

Det var da rart at se liv fra dig igen, lang tid siden vi sidst har hørt fra
dig

Dejlige billeder du viser. Dem af aberne har noget over sig, og jeg ville nu
heller ikke bekymre mig så meget om skarpheden, de er skarpe nok ser det ud
til. Især med de EXIFs du oplyser, så er det næsten umuligt at få noget 100%
skarpt. USM kan næsten give en værre effekt. Hejrerne er god, men jeg vil nu
sige, at det er lidt en skam, at den lige bag den forreste er så tæt på, som
kritikkerne på PSIG også er inde på.

MVH
Thomas

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 31-05-05 19:27

-max- wrote:

> 2x roadside skud - hejrene stod bare så flot på den lille
> blomsterø midt i en lille sø og aberne hang ud i vejkanten,
> jeg er ellers ikke vild med aber, de ligner os for meget

Hmm... jeg synes ellers at billedet af aberne er det bedste, det med
hejrerne er for overhængt og rodet, og det virker forkert, at der
"vokser" et uskarp hoved op af den forreste hejres hoved...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Hans Kruse

Dato : 31-05-05 21:55

> [...]
> blomsterø midt i en lille sø og aberne hang ud i vejkanten,
> jeg er ellers ikke vild med aber, de ligner os for meget

Er skæmmet af det ekstra hoved, desværre.

> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1537039

Det her er bare rigtigt godt. Efter min mening langt bedre end
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1536583&forward=user, som har fået
en masse points. Bevares, det er flot, teknisk er skarpheden og detaljerne i
top, men abebilledet er klasser bedre efter min ringe mening.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Jakob

Dato : 01-06-05 08:59

In article <429ccf33$0$18636$14726298@news.sunsite.dk>,
hans.kruse@mail.tele.dk says...

> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1536583&forward=user, som har fået
> en masse points. Bevares, det er flot, teknisk er skarpheden og detaljerne i
> top

Nu bliver jeg lige nødt til at smide et føljespørgsmål på banen, måske
skulle det have sin egen tråd, men nu er i jo her :0)

Når jeg ser billeder som dem af dine max, eksempelvis det her
hejrebillede hans linker til så kommer jeg til at tænke på om den
skarphed/klarhed der er i dem kun er noget der kan opnås med L
objektiver i 10000 kr klassen, og et tophus ??

Jeg spørger af generel nysgerrighed fordi jeg på sigt også vil have et
DSLR kamera, men nok starter i den lidt mere beskedne ende men er
egentlig ikke rigtig klar over hvad man kan forvente af billedkvallitet
fra et sådant. Jeg er tæt på at anskaffe et d70 18-70 kit til min
arbedsplads, men kunne godt tænke mig lidt fornemmelse af hvor stor
forskel der egentlig er mellem et sådant mellemklasse objektiv, og så
det grej du bruger til sådanne skud.

Det er sgu nok svært at gøre rede for, blot en strøtanke der tit melder
sig når man ser de her billeder med en superlækker finish :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-05 09:22

"Jakob" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> skarphed/klarhed der er i dem kun er noget der kan opnås med L
> objektiver i 10000 kr klassen, og et tophus ??

Hej Jacob
Du skal vist desværre en del højere op i pris. Sådan en 500mm 4.0 L koster
vist noget i retning af en 50.000 - 60.000 og dertil kommer så huset og en
teleconverter på 1,4x. Jeg kan ikke lige i øjeblikket finde de nøjagtige
priser, fordi mit Internet er i knæ i øjeblikket. Men du kan jo prøve at
søge på edb-priser.dk eller se, hvad de tyske sider tager for det. Glem
heller ikke et godt stativ.
Kamera og objektiv er selvfølgelig utroligt vigtige til sådanne billeder.
Men det er efterbehandlingen altså også. Og så lige erfaringen med at bruge
det. Og så kommer der lige det der udefinérlige billedøje ind over også.

Mvh. Claus Petersen

Fra : Jakob

Dato : 01-06-05 09:30

In article <429d7027$0$18639$14726298@news.sunsite.dk>, "Claus
Petersen" <clapet AT bolignet-aarhus.dk> says...

> Du skal vist desværre en del højere op i pris. Sådan en 500mm 4.0 L koster
> vist noget i retning af en 50.000 - 60.000

Vildt.

> søge på edb-priser.dk eller se, hvad de tyske sider tager for det.

Det er så ikke nødvendigt ;+)

> [...]
> det. Og så kommer der lige det der udefinérlige billedøje ind over også.

Jo jo det er jeg godt klar over, ved udemærket godt at udstyret ikke har
så meget med fotografens kunen at gøre. Det jeg er nysgerrig på er hvor
udstyret sætter grænsen. Altså eksempelvis med skarphed etc. Nu er de
her telelinser nok også skrækeksemplet fordi de er så rasende dyre i de
her udgaver, men det jeg sigter på er hvor stor forskel der er
eksempelvis mellem et L objektiv der er sammenligneligt med det her
Nikkor ED 18-70mm, eksemplevis med hensyn til skarphed. Jeg er godt klar
over at man også får mere lysstærke objektiver i den dyre ende, men det
er ikke så meget det jeg tænker på i denne sammenhæng.

Ahh ved ikke om det blev for rodet :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-05 09:46

> [...]
> over at man også får mere lysstærke objektiver i den dyre ende, men det
> er ikke så meget det jeg tænker på i denne sammenhæng.

Du kan prøve at kigge på http://www.fredmiranda.com/reviews/ . Der er en
bunke tests af diverse objektiver, både fra Canon og Nikon osv. Der er også
mange eksempler på billeder, taget med de forskellige objektiver. Så kan du
jo forsøge at finde ud af, hvor langt op af (pris)stigen, du vil...

Fra : Jakob

Dato : 01-06-05 10:58

In article <429d75e4$0$18636$14726298@news.sunsite.dk>, "Claus
Petersen" <clapet AT bolignet-aarhus.dk> says...
ikke om det blev for rodet :0)

> Du kan prøve at kigge på http://www.fredmiranda.com/reviews/ . Der er en
> bunke tests af diverse objektiver, både fra Canon og Nikon osv.

OK det kigger jeg på, tak for tippet.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-05 11:25

> In article <429d75e4$0$18636$14726298@news.sunsite.dk>, "Claus
> Petersen" <clapet AT bolignet-aarhus.dk> says...
> ikke om det blev for rodet :0)

> OK det kigger jeg på, tak for tippet.

Men jeg har lige lyst til at indskyde her: Pas nu på at du ikke giver
teknikken grunden for dine billeder. Man kan sagtens tage gode, se-værdige
billeder med et billigt kamera. Det er vigtigere at være på rette sted på
rette tid og fotografere, end det er at gennemtrawle alverdens datalister og
anmeldelser.

Mvh. Claus Petersen

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 01-06-05 09:46

Claus Petersen wrote:

> Og så kommer der lige det der udefinérlige billedøje ind over også.

Ja... det er faktisk det vigtigste, for uden det er det li'som
ligemeget med alt det andet.

Et skarpt og veleksponeret billede er ikke i sig selv et godt
billede, teknisk kvalitet er og bliver aldrig et mål for
billedmæssig kvalitet.

Men et idemæssigt godt og velkomponeret billede, kan derimod godt
klare sig, også selvom dets tekniske kvalitet ikke er topklasse...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ole Larsen

Dato : 01-06-05 11:40

Jakob wrote:

> [...]
> arbedsplads, men kunne godt tænke mig lidt fornemmelse af hvor stor
> forskel der egentlig er mellem et sådant mellemklasse objektiv, og så

Tror ikke at du på en skærm kan se den mindste forskel forudsat samme
optageforhold og efterbehandling.
--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (11.maj.2005) design og nye billeder på:

Fra : Jakob

Dato : 01-06-05 12:38

In article <429d9079$0$63655$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
olenospam@nospam.dk says...

> Tror ikke at du på en skærm kan se den mindste forskel forudsat samme
> optageforhold og efterbehandling.

OK så det er detaljerne hvor man skal have den virkeligt store
landmandspung frem efter :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : ;o\)-max-

Dato : 01-06-05 12:14

"Jakob"
> [...]
>
> Det er sgu nok svært at gøre rede for, blot en strøtanke der tit melder
> sig når man ser de her billeder med en superlækker finish :0)

Jeg har en masse menninger på det emne, hehe og jeg er fuldstændig
enig med Niels det er ikke det dyre udstyr der gør billederne.!! Men.!

Jeg vil sige et DSLR er næsten en nødvendighed - så er det ligegyldigt om
der står nikon, canon eller sigma på huset, de kan stort set det samme,
og det er bla. at du har STOR kreativ kontrol over dybdeskarpheden,
det er vigtigt det er meget vigtigt.

Du kan roligt købe d70'ern med kit og jeg vil foreslå noget billigt fra
sigma, tokina eller tamron med en længere brændvidde, kig nogle
test og find den bedste (skarpeste) af de billigste i 200-300mm
området, så er du stortset dækket ind til at skyde billeder med
"superlækker finish", lidt photoshop arbejde og voila keine hexerei
nur gehandichkeit (eller hva det er de siger).. -max-

Fra : Jakob

Dato : 01-06-05 12:37

In article <sMgne.52058$Fe7.145372@news000.worldonline.dk>, ma22x3
@hotmail.com says...

> Jeg har en masse menninger på det emne, hehe og jeg er fuldstændig
> enig med Niels det er ikke det dyre udstyr der gør billederne.

Det er jeg helt sikker på i har ret i, ingen tvivl om det, det jeg er
interesseret i er hvornår "værktøjet" begynder at sætte grænserne.

> [...]
> der står nikon, canon eller sigma på huset, de kan stort set det samme,
> og det er bla. at du har STOR kreativ kontrol over dybdeskarpheden,

OK.

> [...]
> "superlækker finish", lidt photoshop arbejde og voila keine hexerei
> nur gehandichkeit (eller hva det er de siger).. -max-

OK rigtig godt at høre, man kan jo nemt fare vild i den her jungle,
mange tak for dine inputs, de er værdsat.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Morten Wartou

Dato : 31-05-05 22:49

-max- wrote:
> [...]
> blomsterø midt i en lille sø og aberne hang ud i vejkanten,
> jeg er ellers ikke vild med aber, de ligner os for meget

For satan da Max, hvor er de lækre! Det hejrebillede er unikt - måske lidt
synd med det "ekstra" uskarpe hoved, men det er jeg villig til at se bort
fra, det er jo kun tirsdag en gang om ugen. Aberne er også rigtigt fine -
dejligt jeg-vil-da-sidde-der-så-smid-lige-lillebror-væk-blik.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Men jeg er ikke stupid, så jeg vil ikke mere ulejlige denne gruppe med
mine billeder og indlæg." -Niels Riis Ebbesen i dk.fritid.foto 17. april