Spg om kontanthjælp
Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 31-05-05 09:17

A har været på kontanthjælp længe og er træt af det og derfor på udkig efter
et hvilket som helst job. En dag finder hun så et men det står ret hurtigt
klart at det ikke er et hun kan klare rent fysisk.

Ergo må turen gå tilbage på kontanhjælp.

MEN - nu siger kommunen at såfremt hun ikke kan skaffe sig en fyreseddel fra
der pågældende firma så er al kontanthjælp fremover tilbagebetalingspligtig.

Det "sjove" er selvfølgelig at det pågældende firma ikke vil skrive denne
fyreseddel.

Tilbage står en enlig mor med 1-årig datter som fremover således vil
oparbejde gæld for lidt over 8000 kr om måneden.

Kan dette have sin rigtighed?

Fra : Lisbeth Støvring

Dato : 31-05-05 09:25

"Martin / Fårevejle" <Jadahva@SPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Tilbage står en enlig mor med 1-årig datter som fremover således vil
> oparbejde gæld for lidt over 8000 kr om måneden.

I princippet, ja! Kontanthjælp er for de som uforvarende er kommet i en
arbejdsløshedssitiation, og man kan derfor ikke bare "rende fra pladsen", og
så bede det offentlige forsørge sig.
MEN...............du skriver at pågældende ikke fysisk er i stand til at
klare jobbet. Jeg går derfor ud fra at hun bliver syg af det? Så er det en
tur omkring lægen efter en sygemelding, og så går sagen videre derfra.

Mvh. Lisbeth

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 31-05-05 09:36

> I princippet, ja! Kontanthjælp er for de som uforvarende er kommet i en
> arbejdsløshedssitiation, og man kan derfor ikke bare "rende fra pladsen",
og
> så bede det offentlige forsørge sig.

Ehmmm.... øv. Vil dette kunne løse situationen (altså hvis ikke hun får et
andet job i meget nær fremtid:

Man kender nogen som har et eller andet firma. De ansætter hende 1 dag og
fyrer hende så. Det må vel være det man gør så?

> MEN...............du skriver at pågældende ikke fysisk er i stand til at
> klare jobbet. Jeg går derfor ud fra at hun bliver syg af det?S

Næhhh syg blev hun ikke. Det var bare sådan at hun svedte for vildt og selv
mente at hun ydede 110%, men blev gjort opmærksom på at arbejdet alligevel
gik aaaaaaaalt for langsomt. Hun har bare ikke fysikken til at rende SÅ
hurtigt (og i øvrigt havde 3 andre været antaget i samme job lige inden - og
alle de 3 havde også "givet op" inden for en uge.

Der er/var tale om sådan en dame/chef som simpelthen har så meget "ild i
røven" så man tror det er løgn - man skal løbe for at gå i hendes tempo.

Fra : Holst

Dato : 31-05-05 12:14

Martin / Fårevejle wrote:

> [...]
>
> Der er/var tale om sådan en dame/chef som simpelthen har så meget "ild i
> røven" så man tror det er løgn - man skal løbe for at gå i hendes tempo.

Ja, det er rart, at nogen laver noget. Det lyder lidt som om A nærmest
er arbejdssky og blot forvente at blive forsørget af det offentlige.

Men vil firmaet ikke fyre hende, så må hun jo bare fortsætte i arbejdet.
Er hun så ikke i stand til at varetage arbejdet tilfredsstillende - og
ud fra din beskrivelse, så er hun det ikke -, så fyrer firmaet hende vel
i den sidste ende. Firmaet har vel intet ud af at have en uduelig
medarbejder ansat.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 31-05-05 12:16

Martin / Fårevejle wrote:

-snip-
> [...]
> hurtigt (og i øvrigt havde 3 andre været antaget i samme job lige inden - og
> alle de 3 havde også "givet op" inden for en uge.

Så kunne hun jo prøve at sætte tempoet yderligere ned for ikke at
overbelaste sig selv og se om chefen fyrer hende eller ej.

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 31-05-05 12:35

> Så kunne hun jo prøve at sætte tempoet yderligere ned for ikke at
> overbelaste sig selv og se om chefen fyrer hende eller ej.

Ja men problemet er jo at når hun ikke har skrevet under på nogen opsigelse
og ej heller kan få en fyreseddel hvor står man så? Hun har jo ikke været på
arbejde i snart 14 dage. Skal jeg sende hende derud i morgen tidlig og så
bare lade hende gå og trisse rundt derude til de afleverer en fyreseddel
eller hvad? Det bliver da en noget speciel situation.

Og dermed har hun vil sådan set så også været ulovlig fraværende? - selvom
de sådan set (mundligt) blev enige om på andendagen at det sådan set bare
ikke fungerede det samarbejde.??

Jeg gik sgu da lige og tænkte: Tøsen har fået job - fedt nok for hende - men
man tænker da ikke så langt at hvis det ikke fungerer kan man havne i en
situation hvor man ikke får en bukket 5-øre - og det på trods af man har et
barn at tænke på. Jeg får sgu da helt lyst til at tæve nogen - (men jeg gør
det ikke)

Det er da bare en følelse af total afmagt. Hun ryger ud af lejligheden for
man kan ikke betale husleje. Alt hvad der hedder telefon, barn, bleer, og
hvad der ellers måtte være af udgifter må afvikles. Hele livet smadret. Og
det hele pga at hun gav det job en chance. Lorteland.

Fra : Lisbeth Støvring

Dato : 31-05-05 12:53

> [...]

> bare lade hende gå og trisse rundt derude til de afleverer en fyreseddel
> eller hvad? Det bliver da en noget speciel situation.

At hun ikke har været på arbejde, må betyde at hun har været sygemeldt, og
dermed modtager hun sygedagpenge?!
Ja, hvis hun er raskmeldt skal hun gå på arbejde, og udføre sit job så godt
som muligt ift. aftalen ved ansættelsen.

> Og dermed har hun vil sådan set så også været ulovlig fraværende? - selvom
> de sådan set (mundligt) blev enige om på andendagen at det sådan set bare
> ikke fungerede det samarbejde.??

Blev hun bare væk uden at sygemelde sig? Betragter hun sig som afskediget,
efter samtalen med chefen? Man kan nemlig godt være "fyret" uden at have
fået en skriftlig opsigelse. Hvis chefen har sagt at hendes tilstedeværelse
ikke er ønsket, må det være den besked hun henvender sig til kommunen med,
og så kan de måske hjælpe med at hive en fyreseddel hjem!?

> [...]
> hvad der ellers måtte være af udgifter må afvikles. Hele livet smadret. Og
> det hele pga at hun gav det job en chance. Lorteland.

Så så.................rooolig nu! Jeg fornemmer din afmagt, men SÅ galt går
det næppe, pgra. at en 14.dages løn/dagpenge evt. er forsinket pgra.
uafklarede årsager.
Hvis du er "tøsens" talerør udadtil, kunne du måske tage en rolig snak med
arbejdsgiver og finde ud af hvad det hele i virkelighed handler om, og så
følges med hende på kommunen efterfølgende?

Vh. Lisbeth

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 31-05-05 13:06

> Blev hun bare væk uden at sygemelde sig?

Ja så vidt jeg har forstået det var de bare blevet almindeligt og fredeligt
enige om at dette samarbejde ikke fungerede. Men der foreligge intet
skriftligt om noget som helst.

Betragter hun sig som afskediget,
> efter samtalen med chefen?

Det ved jeg ikke om man kan kalde det. De var bare blevet enige om at det
var ikke lige det som fængede og fungerede sådan set.

> [...]
> ikke er ønsket, må det være den besked hun henvender sig til kommunen med,
> og så kan de måske hjælpe med at hive en fyreseddel hjem!?

Det må jeg lige høre hende om hvordan den samtale helt præcist foregik så.

Så så.................rooolig nu! Jeg fornemmer din afmagt, men SÅ galt går
> det næppe, pgra. at en 14.dages løn/dagpenge evt. er forsinket pgra.
> uafklarede årsager.

Der er jo netop ikke tale om bare 14. dages løn, men om at alt hvad hun får
udbetalt denne måned er starthjælp på ca 3500-4000 TILBAGEBETALINGSPLIGTIGT
og alt hvad hun fremover får er ligeledes tilbagebetalingspligtigt, lige til
den dag hun får et andet job.

> Hvis du er "tøsens" talerør udadtil, kunne du måske tage en rolig snak med
> arbejdsgiver og finde ud af hvad det hele i virkelighed handler om, og så
> følges med hende på kommunen efterfølgende?

Det er jeg, hun er af en ret sky/genert natur så hun råber ikke sådan op men
er ret fortvivlet lige nu. Jeg har talt med de pågældende personer og de
afviser pure en fyreseddel da de siger at hun selv "gav op".

Og med en husleje på 4200 kan du jo nok se at 3500-4000 er småsvært at leve
for i næste måned - hvordan fanden skal ungen få noget så banalt som bleer
og mad?

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 31-05-05 13:50

Jeg har lige talt med min fagforening som hun godt nok ikke er medlem af men
de gav da et råd med på vejen.
De siger advokat-bistand da hun ikke har fået hverken løn, ansættelses-bevis
eller lønseddel.

Jeg tror lige jeg vender den her med min far (som var ham der skaffede
jobbet og som kender dem som ikke vil skrive fyreseddel) og så må vi se hvad
han mener bør gøres. Han kan nemlig noget med diplomati. Ellers ligger vi
sgu sag an mod selveste ISS.

Fra : JensF

Dato : 31-05-05 14:16

Martin / Fårevejle wrote:
> [...]
> de gav da et råd med på vejen.
> De siger advokat-bistand da hun ikke har fået hverken løn, ansættelses-bevis

Virksomheden har ganske givet begået nogle fejl i forbindelse med
ansættelsen - men man vil givetvis også se på, at der kun er præsteret
fremmøde 2 dage inden en længere periode uden møde - og måske uden
forklaring i form af sygemelding eller andet?

En advokat vil også kunne forklare, hvor hun har ret og - især - hvor
hun skal passe på med at handle overilet (f.eks. med at blive væk fra
arbejdspladsen uden forklaring).

> Jeg tror lige jeg vender den her med min far (som var ham der skaffede
> jobbet og som kender dem som ikke vil skrive fyreseddel) og så må vi se hvad
> han mener bør gøres. Han kan nemlig noget med diplomati.

Det er en god ting at kunne

> Ellers ligger vi
> sgu sag an mod selveste ISS.

Overvej lige de nødvendige ressourcer, der er nødvendige til
gennemførsel af en sag. Enten skal man have råd, eller også skal man
have en allieret (fagforening eller andet).
--

Jens F

Fra : John

Dato : 31-05-05 12:56

On Tue, 31 May 2005 13:34:48 +0200, "Martin / Fårevejle"
<Jadahva@SPAMhotmail.com> wrote:

>Det er da bare en følelse af total afmagt. Hun ryger ud af lejligheden for
>man kan ikke betale husleje.

Hvorfor flytter hun så ikke hjem til sine forældre eller hos dig?

> Alt hvad der hedder telefon, barn, bleer, og
>hvad der ellers måtte være af udgifter må afvikles.

tja, hun har vel prioriteret anderledes siden hun står i den
situation, som hun er i nu.

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 31-05-05 13:10

> Hvorfor flytter hun så ikke hjem til sine forældre eller hos dig?

Det gør hun så også. Og det bliver i den anden ende af landet for der bor
hendes mor. Men det er da noget af en omvæltning fordi man gav et job et
chance? Havde hun ikke taget det var det jo ikke endt sådan her. Mærkeligt
system.

> tja, hun har vel prioriteret anderledes siden hun står i den
> situation, som hun er i nu.

?????????

Fra : John

Dato : 31-05-05 13:31

On Tue, 31 May 2005 14:09:54 +0200, "Martin / Fårevejle"

>Det gør hun så også.

Jamen så er det jo slet ikke så slemt alligevel, det er måske ikke det
mest optimale, men det er da bedre end at blive smidt på gaden uden
mulighed for at få tag over hovedet eller at barnet tvangsfjernes.

> [...]
>chance? Havde hun ikke taget det var det jo ikke endt sådan her. Mærkeligt

tja, hun virker ret ung og uden uddannelse.
Hun har åbenbart valgt at få børn i en situation hvor det måske var på
plads at vente.

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 31-05-05 13:47

> Jamen så er det jo slet ikke så slemt alligevel, det er måske ikke det
> mest optimale, men det er da bedre end at blive smidt på gaden uden
> mulighed for at få tag over hovedet eller at barnet tvangsfjernes.

Nej det er da ikke slemt at blive "tvangsfjernet" hjem til sin mor i den
anden ende af landet og bryde alt hvad der ellers hedder sociale netværk -
også barnets, og endvidere bo hos sin mor fordi man gav et job en chance det
kan jeg da godt se.

> tja, hun virker ret ung og uden uddannelse.
> Hun har åbenbart valgt at få børn i en situation hvor det måske var på
> plads at vente.

Hun er ung (22) og uden uddannelse det er rigtigt. Og det kan da godt være
kun skulle have ventet.
Men nu er virkeligheden altså at det gjorde hun ikke og det kan vi ikke lave
om på. Så lad nu den side af sagen ligge.

Fra : Holst

Dato : 31-05-05 14:01

Martin / Fårevejle wrote:

> [...]
> også barnets, og endvidere bo hos sin mor fordi man gav et job en chance det

Nu er det vel næppe meget socialt netværk et 1-årigt barn har. Men
selvfølgelig er det da ufedt at skulle rykke teltpælene op og flytte
langt væk.

Men skal jeg være ærlig, så er 3 dages arbejde ikke lige hvad jeg vil
kalde at give et job en chance. På tre dage kan man jo ikke på nogen
måde nå at finde sig tilrette i jobbet.

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 31-05-05 14:19

> Men skal jeg være ærlig, så er 3 dages arbejde ikke lige hvad jeg vil
> kalde at give et job en chance. På tre dage kan man jo ikke på nogen
> måde nå at finde sig tilrette i jobbet.

Næææh... men når man bliver bedt om at støvsuge færdig og skride...

Fra : Per Christoffersen

Dato : 31-05-05 14:32

> Næææh... men når man bliver bedt om at støvsuge færdig og skride...

Så er der tale om en fyring.
Uanset om der bliver givet papir på det eller ej, så er det en fyring, hvis
man bliver bedt om at gå (evt. en bortvisning).
Det må I fastholde overfor kommunen, og samtidig tror jeg også I skal se, om
I kan få en fagforening med ind over. De har betydelig større erfaring med
kringlede sager, end de fleste kommuner har, så de kan være en god støtte
(ihvertfald på det arbejdsmarkedsmæssige, selvom de også ofte har
socialrådgivere ansat).

Fasthold over kommunen, at A er fyret, og gør det samme overfor ISS med
hjælp fra fagforeningen.

/Per

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 31-05-05 15:56

> [...]
> kringlede sager, end de fleste kommuner har, så de kan være en god støtte
> (ihvertfald på det arbejdsmarkedsmæssige, selvom de også ofte har

Så gik turen forbi Advodan som støtter tingen om at hun tager på arbejde
imorgen - for hun har ikke sagt op - og er åbenbart ikke fyret. Ergo er hun
ansat. Så må hun jo gå og se dum ud til de fyrer hende. Og løn er der ikke
kommet endnu.

> Fasthold over kommunen, at A er fyret, og gør det samme overfor ISS med
> hjælp fra fagforeningen.

Problemet er bare at hun ikke er i fagforening. Men overfor kommunen skal
det klart fastholdes. Problemet er bare at den har presset hende til at
svare ja til om hun selv sagde op i dag. Og ja det var ikke smart gjort. Hun
har sgu nok "tabt" det her. Dybt tragisk. Så må jeg prøve at have fat i den
forpulede kommune imorgen - selvom det sikkert ikke hjælper en bønne.

Fra : Lisbeth Støvring

Dato : 31-05-05 18:28

> [...]
lave
> om på. Så lad nu den side af sagen ligge.

Jeg synes altså at du er lige vel hurtig til at "se spøgelser"?! Der kan vel
næppe være tale om tvangsfjernelse, genhusning og sultedød, fordi man en
enkelt gang ikke lige har de forventede midler til d.1 ?
Bag enhver skæbne gemmer sig en historie, og jeg fornemmer at den bid vi her
er præsenteret for, kun er toppen af isbjerget? ( Men det hører en helt
anden gruppe til ). Kommunen tillader ikke at en ung mor sættes på gaden
alene af den grund at, hun søgte et job hun ikke magter!

Jeg tror at det i ugens løb vil vise sig at, der findes en løsning.

Mvh. LIsbeth

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 31-05-05 20:38

> [...]
> næppe være tale om tvangsfjernelse, genhusning og sultedød, fordi man en
> enkelt gang ikke lige har de forventede midler til d.1 ?

Hvis ens økonomi og psyke i forvejen er svag, så skal der såmænd ikke ret
meget mere til. Hun har fået henstand med huslejen og lidt så den næste
måned klarer hun såmænd nok. Men situationen er uholdbar.

> Bag enhver skæbne gemmer sig en historie, og jeg fornemmer at den bid vi
her
> er præsenteret for, kun er toppen af isbjerget? ( Men det hører en helt
> anden gruppe til ).

Der er skam en meget lang historie bag ligesom du fornemmer, men den er ikke
relevant lige her.

Kommunen tillader ikke at en ung mor sættes på gaden
> alene af den grund at, hun søgte et job hun ikke magter!

Det gør Dragsholm komunne jo - i og med at de giver en sådan melding, så jo
det foregår åbenbart i dagens Danmark - og hun måtte gå grædende fra
arbejdsmarkedsafdelingen som er tilknyttet Dragsholm kommune.

> Jeg tror at det i ugens løb vil vise sig at, der findes en løsning.

Kald mig bare pessimist, men jeg har hele dagen ringet rundt til gud og hver
mand og det lader ikke til at der er noget at komme efter - udover civilt
søgsmål som Advodan rådede til, men det er der jo hverken psykisk eller
økonomisk overskud til så det er temmeligt omsonst.

Fra : Ham Selv

Dato : 01-06-05 12:22

"Lisbeth Støvring" <lbs@SPAMpcv.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> alene af den grund at, hun søgte et job hun ikke magter!
>
> Jeg tror at det i ugens løb vil vise sig at, der findes en løsning.

Du vil undres over hvad komuner kan finde på har selv haft en lang sej
kamp med dem pga. sygmelding med et smadret knæ .. som de godt mener
man kan arbejde med og min læge siger noget andet .. Jeg selv har bare
smerterne

OZ3BTO

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 01-06-05 13:47

Kommunen tillader ikke at en ung mor sættes på gaden

Åbenbart - men hvor står det så jeg kan vise komunnen det.

Næppe - her ligger regninger for 2-3000 ud over huslejen på 4200.

Og jeg har ikke råd til at låne hende, og hendes mor ej heller.

Fra : Holst

Dato : 01-06-05 14:06

Martin / Fårevejle wrote:

> Næppe - her ligger regninger for 2-3000 ud over huslejen på 4200.

Det kunne være, hun skulle finde sig noget billigere at bo i.

> Og jeg har ikke råd til at låne hende, og hendes mor ej heller.

Det er vel som sådan heller ikke din opgave.

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 01-06-05 15:11

"Holst" <newsjun05@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Det kunne være, hun skulle finde sig noget billigere at bo i.

Ja hun kunne da måske være heldig at finde noget til måske 3000 - problemet
er så bare at boligsikringen så falder tilsvarende og så er det jo et fedt.

> Det er vel som sådan heller ikke din opgave.

Næææ.... men det kunne jo have været en midlertidig løsning om ikke andet.

Fra : Henning Makholm

Dato : 31-05-05 11:19

Scripsit "Martin / Fårevejle" <Jadahva@SPAMhotmail.com>

> [...]
> gik aaaaaaaalt for langsomt. Hun har bare ikke fysikken til at rende SÅ

Så må hun jo fortsætte i det tempo hun kan holde til. Er det ikke nok
for chefen må han jo fyre hende ...

--
Henning Makholm "Man vælger jo selv sine forbilleder."

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 31-05-05 12:08

> Så må hun jo fortsætte i det tempo hun kan holde til. Er det ikke nok
> for chefen må han jo fyre hende ...

Der var lige en der nævnte for mig at når hun ikke er fyret og heller ikke
har sagt op (hun var sidst på job den 17. og havde der været derude i 3
dage, at så var hun sådan set stadig ansat og skulle tage derud imorgen.

Men giver det ikke problemer med ulovlig udeblivelse eller sådan noget?

Problemet lige nu er at kommunen som det eneste i denne måned vil yde
starthjælp på 4500 tilbagebetalingspligtigt og FØR skat til en enlig mor med
et barn på 1 år. Det giver måske 3500 udbetalt og alene huslejen er på 4200.

Så fordi hun har givet et job en chance må hun sådan set gå fra det hele.
Sende barnet på børnehjem - flytte i et lille klubværelse og så videre?

Jeg fatter sgu ikke det system. Og det hele pga en fyreseddel der ikke er
der.

Er det virkeligt lovligt fra det offentliges side simpelthen hen at fjerne
folks levebrød fuldstændigt?

Det er ISS der er firmaet.

Fra : Holst

Dato : 31-05-05 12:25

Martin / Fårevejle wrote:

> [...]
> dage, at så var hun sådan set stadig ansat og skulle tage derud imorgen.
>
> Men giver det ikke problemer med ulovlig udeblivelse eller sådan noget?

Næh. Det er arbejdsgiveren, der bestemmer, hvornår der skal ske noget,
f.eks. en fyring.

> Jeg fatter sgu ikke det system. Og det hele pga en fyreseddel der ikke er
> der.

Hvis hun nu gik på arbejde, så ville problemerne vel ligesom fordufte,
ville de ikke?

> Er det virkeligt lovligt fra det offentliges side simpelthen hen at fjerne
> folks levebrød fuldstændigt?

Er hun ansat hos ISS, så får hun vel løn fra dem ...

> Det er ISS der er firmaet.

Ja, jeg har hørt, at ISS har svært ved at få ordenlig arbejdskraft.

Fra : Per Christoffersen

Dato : 31-05-05 12:47

"Holst" <newsmay05@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, jeg har hørt, at ISS har svært ved at få ordenlig arbejdskraft.

Hvis du kunne koncentrere dig om at læse fundatsen for denne gruppe istedet
for at lukke småborgerlig bedrevidende moral ud, ville det være rart.

Du har tydeligvis ikke den fjerneste ide om de udfordringer, der ligger i at
bringe folk tilbage i beskæftigelse, så jeg kan ikke en gang henvise dig til
en anden relevant gruppe.

/Per

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 31-05-05 12:45

> Næh. Det er arbejdsgiveren, der bestemmer, hvornår der skal ske noget,
> f.eks. en fyring.

> Hvis hun nu gik på arbejde, så ville problemerne vel ligesom fordufte,
> ville de ikke?

Jo hvis det ville give en alm fyreseddel og sådan noget. Men gør det det?
Skal jeg sende hende på arbejde i morgen så?

> Er hun ansat hos ISS, så får hun vel løn fra dem ...

Ja hun får vel for de 2 dage hun har været der ( den 16. og 17. i denne
måned) Men hun har ikke set noget til hverken penge, lønseddel eller
ansættelseskontrakt endnu. Normalt er det vel "payday" i dag den 31. er det
ikke?

> Ja, jeg har hørt, at ISS har svært ved at få ordenlig arbejdskraft.

Ja åbenbart.

Men altså: Jeg sender hende så på arbejde og så må hun bare gå rundt og se
dum ud til de stikker en fyreseddel så?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 31-05-05 12:57

Den 31-05-05 13.44 skrev Martin / Fårevejle følgende:

> Men altså: Jeg sender hende så på arbejde og så må hun bare gå rundt og se
> dum ud til de stikker en fyreseddel så?

Jeg har ikke paragrafferne, så andre må korrigere, hvis jeg husker forkert:
Hun skal bare være opmærksom på, at hvis kommunen vurderer, at hun selv
er skyld i fyringen, risikerer hun stadig, at kontanthjælpen bliver
tilbagebetalingspligtig. Fyres hun på grund af udeblivelsen, vil det
vist være tilfældet.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få en lille, praktisk og helt gratis lommeregner i proceslinjen.

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 31-05-05 13:08

> [...]
> er skyld i fyringen, risikerer hun stadig, at kontanthjælpen bliver
> tilbagebetalingspligtig. Fyres hun på grund af udeblivelsen, vil det

Og det er så præcist det scenarie jeg frygter. Der er vist ingen tvivl om at
hun bliver sendt hjem igen - og hvis hun endda får en fyreseddel med vil de
garanteret skrive udeblivelse - og så hjælper den fyreseddel jo ikke på
kommunen. Dybt tragisk situation fordi man gav det job man nu kunne få en
chance.

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 31-05-05 18:26

Martin / Fårevejle wrote:

> Dybt tragisk situation fordi man
> gav det job man nu kunne få en chance.

[aldeles ujuridisk]: Du mener vel ikke alvorligt, at "A" har givet jobbet en
chance?

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 31-05-05 20:38

> [aldeles ujuridisk]: Du mener vel ikke alvorligt, at "A" har givet jobbet
en
> chance?

Jo det gør jeg da. Men om det hva du vil. Og husk at vi er i jura-gruppen.

Fra : Rasmus

Dato : 31-05-05 20:48

"Kevin Edelvang" <virker@ikke.invalid> wrote in message

> [aldeles ujuridisk]: Du mener vel ikke alvorligt, at "A" har givet jobbet
en
> chance?

Endnu mere OT

Har du prøvet at arbejde for ISS som rengøringshjælp i 2 dage??

mvh
Rasmus

Fra : Ham Selv

Dato : 01-06-05 12:16

> [...]
> garanteret skrive udeblivelse - og så hjælper den fyreseddel jo ikke på
> kommunen. Dybt tragisk situation fordi man gav det job man nu kunne få en

Ja har prøvet at finde arbejde få dage før D.1. med det resultat at jeg
intet fik at leve for D.1. .. iøvrigt skret mere som en gang .. heldigvis
er systemet laver om idag så det er bagudbetalt så man slipper for det
lille nummer

OZ3BTO

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 01-06-05 13:44

> [...]
heldigvis
> er systemet laver om idag så det er bagudbetalt så man slipper for

Nææææ hvor står det? For hun har slet ikke fået udbetalt en øre i
kontanthjælp - det hun har søgt er det de kalder starthjælp. Årsagen skulle
være at de siger den er fremadrettet.

Fra : Ham Selv

Dato : 01-06-05 12:13

> [...]
> der.
>
> Er det virkeligt lovligt fra det offentliges side simpelthen hen at fjerne

Thats life .
Jeg blev selv kørt ned på scooter og røg på sygehuset 1 mdr.
sengeliggende
Og da jeg ikke kunne m,øde op på komunen til møde ja så lukkede kassen
til trods for at de vidste at jeg var kommet til skade og lå på
sygehuset

Men Firmaet SKAL give fyreseddel ellers skal hun bare stadig møde op
hver dag .. Og hun burde fortælle sin sagsbehandeler at firmaet ikke vil
give fyre seddel

-Nopget andet er at jeg kan ikek forstå at hun kun kan fåp 4500 før
skat .. jeg er udeboende ikke forsørgende og har da ca 6200.- mdr
udbetalt

OZ3BTO

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 01-06-05 15:13

> -Nopget andet er at jeg kan ikek forstå at hun kun kan fåp 4500 før
> skat .. jeg er udeboende ikke forsørgende og har da ca 6200.- mdr
> udbetalt

Det er fordi hun slet ikke har fået noget som helst andet end det kommunen
kalder for starthjælp - og så boligsikring

Fra : Holst

Dato : 31-05-05 09:35

Martin / Fårevejle wrote:

> A har været på kontanthjælp længe og er træt af det og derfor på udkig efter
> et hvilket som helst job. En dag finder hun så et men det står ret hurtigt
> klart at det ikke er et hun kan klare rent fysisk.

Er det fordi hun bliver syg af det? Så er det vel blot at tage en tur
forbi lægen.

Hvis det er fordi hun ikke er i stand til at udføre jobbet rent fysisk,
f.eks. ikke stærk nok til at løfte, så opdager firmaet det jo nok, når
hun ikke kan udføre jobbet. Så fyrer de hende vel eller finder andet
arbejde til hende i firmaet.