mail hos anden udbyder.
Fra : mogens

Dato : 01-06-01 09:15

Jeg har mobilix internet
men ønsker mail funktionen hos teledk.
kan jeg udenvidre benytte deres service uden at bruge deres internet.
(nogen der har haft problemer med dette ?)

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 01-06-01 09:44

On Fri, 1 Jun 2001 10:14:53 +0200, "mogens" <rhbhnews@email.com>
wrote:

>Jeg har mobilix internet
>men ønsker mail funktionen hos teledk.
>kan jeg udenvidre benytte deres service uden at bruge deres internet.

man kan kalde det et mailhotel

>(nogen der har haft problemer med dette ?)

nej

--
vh
Thomas Jensen, http://pil.dk/

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 01-06-01 09:47

"mogens" <rhbhnews@email.com> wrote in message
> Jeg har mobilix internet
> men ønsker mail funktionen hos teledk.
> kan jeg udenvidre benytte deres service uden at bruge deres internet.
> (nogen der har haft problemer med dette ?)

Det kan du sagtens. Dog skal du huske at sætte SMTP til din egen udbyders
SMTP-adresse.

Bemærk også at du engang imellem bliver nødt til at ringe op til TDC,
eftersom de sletter inaktive kunder.

--
Bjarke Andersen

Fra : Karsten Andersen

Dato : 02-06-01 16:53

Fri, 1 Jun 2001 10:46:48 +0200, skrev Bjarke Andersen, på 18 linier, i
<9f7knn$fm7$1@news.inet.tele.dk>, :

>Bemærk også at du engang imellem bliver nødt til at ringe op til TDC,
>eftersom de sletter inaktive kunder.

Jeg er med på du ikke kan ringe op med dit bruger navn, men din mail
og Hjemme side sletter de da ikke.
Har da set flere adresser der er over 4 år siden de blev slettet.
Uden det gik udover mail og hjemme side.

Karsten
Http://www.jyde.org
ICQ: 14948433

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 02-06-01 17:12

"Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> wrote in message
> Jeg er med på du ikke kan ringe op med dit bruger navn, men din mail
> og Hjemme side sletter de da ikke.
> Har da set flere adresser der er over 4 år siden de blev slettet.
> Uden det gik udover mail og hjemme side.

Afhænger fra udbyder til udbyder. Fx. min gamle (5-6 år) betalings CyberCity
konto fungerer også stadig.

Men TDC har fx. meldt ud at Basis kunder uden aktivitet i ca. 3 mdr. er i
risiko, for at blive slettet.

--
Bjarke Andersen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-06-01 19:02

Sat, 2 Jun 2001 18:11:48 +0200, skrev "Bjarke Andersen"
<bjoeg@*spammer*bjoeg.dk>:

> [...]
>konto fungerer også stadig.
>
>Men TDC har fx. meldt ud at Basis kunder uden aktivitet i ca. 3 mdr. er i

Ja, men uanset udbyder, risikerer man vel, at de på et tidspunkt
foretager en oprydning og sletter inaktive kunder.

Jeg ved at get2net gjorde det på et tidspunkt og det er vel også kun
rimeligt nok.

Man kan ikke forlange, at en udbyder skal lægge serverplads til
kunder, som ikke bruger dem som udbyder.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-06-01 09:45

mogens skrev:

>Jeg har mobilix internet
>men ønsker mail funktionen hos teledk.
>kan jeg udenvidre benytte deres service uden at bruge deres internet.

Fra en vilkårlig netopkobling kan man modtage mails fra en
vilkårlig mailkonto.

Hvis serversystemet er sat ordentligt op, kan man ikke sende
mails. Det forhindrer at en ukendt person kan lave relaying
(spamme automatisk). Ingen stor, dansk udbyder tillader relaying.

Udbyderne tilbyder kun debatgrupper til dem der kobler direkte op
til dem. Det skyldes at de skal tjene penge.

--
Bertel
Min usenetstatistik er blevet opdateret. Se min

Fra : Niels Callesøe

Dato : 02-06-01 00:36

"mogens" <rhbhnews@email.com> wrote in news:9f7ip2$9ht$1
@news.inet.tele.dk:

> Jeg har mobilix internet
> men ønsker mail funktionen hos teledk.
> kan jeg udenvidre benytte deres service uden at bruge deres internet.
> (nogen der har haft problemer med dette ?)

Jeg kan foreslå Webmail Light (www.mail.dk) - det kan du bruge fra
enhver forbindelse. Dog er "Light" rent web-baseret (ligesom Hotmail),
så du kan ikke hente din post via et "almindeligt" postprogram.

--
Niels Callesøe - nørd light
Disclaimer:

Fra : rrn@rrn.mine.nu

Dato : 02-06-01 01:16

wrote:

>Jeg har mobilix internet
>men ønsker mail funktionen hos teledk.
>kan jeg udenvidre benytte deres service uden at bruge deres internet.
>(nogen der har haft problemer med dette ?)

Du er velkommen til at få en mail account hos mig , du kan læse mere
om det på http://safehouse.mine.nu, under punkt "Om site/konceptet"
herefter "hardware, linie og sikkerhed der bruges på dette site. "

Hvis du vil ???

Rene´

http://safehouse.mine.nu

Fra : Thomas

Dato : 02-06-01 06:25

wrote:

>Jeg har mobilix internet
>men ønsker mail funktionen hos teledk.
>kan jeg udenvidre benytte deres service uden at bruge deres internet.
>(nogen der har haft problemer med dette ?)

Det kan du sagtens, prøv at kigge på www.mailme.dk, der mulighed for
både webmail og POP3.

mvh

Thomas