[OT?] TV på computeren
Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 30-05-05 22:48

Jeg har hjulpet en ven med at få installeret et TV-kort i hans computer. Han
skulle primært bruge det til at tilslutte en stationær DVD-afspiller til
computeren, hvilket vi fik til at virke både med billede og lyd på.

Næste trin var jo så at få fundet nogle TV-kanaler. Vi har tilsluttet en
gammel stueantenne til TV-koret og vi fik hurtigt fundet TV2, problemet er
bare at vi ikke ved hvordan man får lyd på?

Inde i den software der var med til TV-kortet (Pinnacle PCTV) kan man vælge
mellem forskellige lyd-udgange, jeg har snart prøvet dem alle uden held.

Beklager hvis jeg skrive i den forkerte gruppen, men håber at nogen kan
hjælpe.

På forhånd tak.

Mvh
Morten

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 30-05-05 22:52

Morten Munk-Jensen wrote:
> Inde i den software der var med til TV-kortet (Pinnacle PCTV) kan man
> vælge mellem forskellige lyd-udgange, jeg har snart prøvet dem alle
> uden held.

I skal givetvis tilslutte en ledning fra TV-kortet til lydkortets line-in
indgang.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 30-05-05 23:13

> I skal givetvis tilslutte en ledning fra TV-kortet til lydkortets line-in
> indgang.
>
> mvh
> Jeppe Seidelin Dam
Tak for forslaget Jeppe. Det vil vi prøve ved førstkommende lejlighed.
Mvh
Morten

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 31-05-05 16:00

On Mon, 30 May 2005 14:52:20 -0700, "Jeppe Seidelin Dam"
<jeppedam@SLETmailme.dk> wrote:

>I skal givetvis tilslutte en ledning fra TV-kortet til lydkortets line-in
>indgang.

ja jeg havde et pinaclekort for et par år siden og jeg havde en lille
lydledning fra tvkortet til lydkortet

Man kan godt være klog selvom man ikke har en høj IP

Fra : Zulu

Dato : 31-05-05 08:38

Morten Munk-Jensen wrote:
> [...]
> computer. Han skulle primært bruge det til at tilslutte en stationær
> DVD-afspiller til computeren, hvilket vi fik til at virke både med

Nogen grund til ikke at benytte en software DVD-afspiller og et DVD-drev?
Du vil få et meget bedre billede på den måde.

Zulu