Alternativer til Thailand, Vinter
Fra : JMN

Dato : 30-05-05 19:20

Hej i gruppen !

Efter en rigtig dejlig semi-planlagt-på egen-hånd-tur
til Thailand i marts/april er familien begyndt at tænke over hvad nu næste
gang ?

Hvad er der egentlig af alternativer til Thailand når man vil rejse i den
danske vintertid (jan.-april). Følgende vil vi gerne:

Havet
Klima = Sol (ca. 30 grader)
Strand
Kultur (oplevelser)
Indkøbsmuligheder
Søde og rare mennesker
Billigt land

Hvis du har et bud, så lad os endelig høre.
Meget gerne med link til bestilling af hotel, flyver eller
hvad du ellers kan komme i tanle om.

Tanker selv lidt på Indien, men ved ikke så meget om landet.

vh,
JMN

Fra : Johnt

Dato : 30-05-05 22:32

"JMN" <Guffe@guffe.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Billigt land
>
> Hvis du har et bud, så lad os endelig høre.
> Meget gerne med link til bestilling af hotel, flyver eller

Indien virker som en god ide, alternativet er sydamerika, f.eks. mexico

Hilsen
Johnt

Fra : Jan Bøgh

Dato : 31-05-05 07:47

Johnt wrote:

> Indien virker som en god ide, alternativet er sydamerika, f.eks.
> mexico

Er Mexico blevet flyttet?

vh
Jan

--
Rejsedagbog fra tur i SW-USA kan ses på
http://jan.boegh.net/Rejser.htm.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 30-05-05 22:40

"JMN"
> [...]
> hvad du ellers kan komme i tanle om.
>
> Tanker selv lidt på Indien, men ved ikke så meget om landet.

Syd Indien er spændende og behagelig på den årstid.
Masser af kultur ny og gammel, fantastisk natur og
nok de sødeste mennesker du nogensinde vil møde,
også kommer du ret langt med engelsk. Nord Indien
er også spændende men mere krævende, så gem det
til en anden tur, du kan snildt bruge 4 måneder i syd.
Maden er himmelsk - go tur. -max-

Fra : Tomasz Otap

Dato : 31-05-05 00:00

> Hvis du har et bud, så lad os endelig høre.
> Meget gerne med link til bestilling af hotel, flyver eller
> hvad du ellers kan komme i tanle om.
>
> Tanker selv lidt på Indien, men ved ikke så meget om landet.

Jeg kan anbefale Malaysia (været/boet der en del) - lidt dyrere end
Thailand, men meget smukt og en fantastisk sammenblanding af kulturer.
Malayaner, kinesere, indere og indfødte i en stor sammenblanding. De
kulinariske oplevelser er derfor noget for sig. :) Engelsk er brugt i
stor stil på vestkysten (næsten på linie med malay), så kommunikation er
sjældent en problem. På østkysten er der færre, der taler engelsk, men
til gengæld er folk mere afslappede og imødekommende. :)

Penang og Langkawi ligger på vestkysten, tæt på hinanden og byder på
daseferie (Langkawi) blandet med sightseeing i en gammel koloniby
(Georgetown på Penang). Ellers er Malacca (2 timers kørsel fra Kuala
Lumpur) værd at besøge for en dagstur. Ellers vil jeg på det varmeste
anbefale østkysten til badeferie; ikke blot de mere kendte øer som
Tioman, Redang og Perhentiann (måske lidt oversolgte og turistede), men
også de mange mindre øer og kystbyer.

Alternativt, prøv at tage til Malaysisk del af Borneo. Både Sarawak og
Sabah byder på mange oplevelser, jungle-trek, lokale stammer, smukke
strande og venlige folk. Sabah især er en af mine yndlingssteder i
verden. Absolut et besøg værd.

Go' rejse!

Fra : Jette

Dato : 31-05-05 08:55

> [...]
> hvad du ellers kan komme i tanle om.
>
> Tanker selv lidt på Indien, men ved ikke så meget om landet.

Dominikanske Republik f.eks. Landet opfylder alle krav på din liste. Jeg har
selv haft en af mine bedste ferier der.

vh/ Jette

Fra : ;o\)-max-

Dato : 31-05-05 09:01

"Jette"
> Dominikanske Republik f.eks. Landet opfylder alle krav på din liste. Jeg har
> selv haft en af mine bedste ferier der.
>
> vh/ Jette

Uha - har hørt der er farligt..?? -max-

Fra : bj

Dato : 31-05-05 09:58

> "Jette"

> Uha - har hørt der er farligt..?? -max-
>
>er der efterhånedn ikke farligt alle steder?

bj

Fra : Jette

Dato : 31-05-05 16:20

> "Jette"

> Uha - har hørt der er farligt..?? -max-

Hvorfor skulle der være farligt? Det kan da godt være, det er farligt, hvis
man beslutter sig for at smutte en tur til Haiti eller træder på en
fugleedderkop i en sukkerrørsmark, men det behøver man jo strengt taget ikke
at gøre... Dominikanske Republik er i de se senere år begyndt at tjene
rigtig godt på turismen, og som udlænding bliver man virkelig forkælet.
Desuden er der en ufatteligt smuk og frodig natur (tænk "Jurassic Park" - en
del scener i filmen er optaget der) og de skønneste bountystrande.
Kombineret med merengue-musikken, som spilles over alt, den fremragende
lokale rom (og cigarer hvis man er til det), og de skønne indbyggere, bliver
det ikke meget bedre. *Suk* - jeg ville ønske, jeg var der nu

Jette

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 31-05-05 10:08

JMN wrote:
> [...]
> hvad du ellers kan komme i tanle om.
>
> Tanker selv lidt på Indien, men ved ikke så meget om landet.

Sri Lanka.
Jeg vil gerne linke og komme med oplysninger, jeg ahr boet hos en
familie i nogle uger, det kræver bare at du lige vælger først.

Men her er et link.

http://www.geocities.com/unawatuna_srilanka/unawatuna

Jeg regner med at Nimal er ved at have genopbygget det meste nu:

Rigtig flot natur enormt søde mennekser god mad god strand og billigt.

Flybilletter er lidt dyre, men det tjenes ind på en uges tid, i forhold
til mange andre steder.

--
Venlig Hilsen Kevin Vilhelmsen

Fra : Steen Johansen

Dato : 31-05-05 16:55

> [...]
> hvad du ellers kan komme i tanle om.
>
> Tanker selv lidt på Indien, men ved ikke så meget om landet.

Bali er bare sagen, alle dine krav er til fulde opfyldt og så er det næsten
½ pris af Thailand
der er kunst overalt og smukke huse, ikke som i Thailand grå beton
Deres strande er OK men ikke som Thailand
Indkøbsmuligheder stort set det samme bras som i Thailand men til lavere
priser
Men det er en lang rejse
Mvh Steen

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 01-06-05 05:41

> Hvis du har et bud, så lad os endelig høre.
> Meget gerne med link til bestilling af hotel, flyver eller
> hvad du ellers kan komme i tanle om.
>
> Tanker selv lidt på Indien, men ved ikke så meget om landet.

Som så mange andre, så vil jeg også fremhæve Indien. Husk på, at der er
store klimatiske forskelle på nord og syd. Det er nemt at komme rundt og
landet er gearet til turister. Det bliver heller ikke billigere!

Hvis vi snakker slutningen af jeres rejseperiode, så er Egypten også en ide.
Det er meget turistet visse steder, men stadig spændende. Libanon vil også
være en mulighed. Her er stranden dog et problem. I vil være nødt til at
vælge et hotel med swimmingpool. Til gengæld får I landet for jer selv. Her
kan I nå meget, på kort tid. Endelig vil jeg nævne Brazilien, men det er en
ret lang tur for kun 14 dage. Flybilletten vil også være dyr og hotellerne
er ikke udpræget billige. I lavsæsonen (februar) kan I få nogle ret gode
tilbud på fly og hotel.

Kennet
--
så er vi klar til Afrika.....