/ Forside / Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Rejser & Udflugter
#NavnPoint
Nordsted1 10159
refi 6552
ans 4342
HelleBirg.. 2810
katekismus 2544
piaskov 2400
dova 2399
svendgive.. 2305
Teil 2130
10  jakjoe 1830
Q: Pas / Tyskland ?
Fra : bettersexinc


Dato : 30-05-05 17:38

Forresten.... Skal man egentlig have et pas med når man tager toget til
Tyskland ?

Paskontoret er jo væk ved grænsen, og jeg ved ikke hvordan det foregår under
togrejse..

JW



 
 
Mark Beaumont (30-05-2005)
Kommentar
Fra : Mark Beaumont


Dato : 30-05-05 18:19

bettersexinc wrote:
> Forresten.... Skal man egentlig have et pas med når man tager toget
> til Tyskland ?

Uanset om du rejser med tog, bus, fly, bil, eller cykel, skal du altid
medbringe dit pas når du rejser til tyskland.

Vh Mark


Holst (30-05-2005)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 30-05-05 18:51


bettersexinc wrote:

> Forresten.... Skal man egentlig have et pas med når man tager toget til
> Tyskland ?

Ja, det er kun inden for Norden, du kan rejse uden pas. Så du skal på
enhver rejse til Tyskland medbringe et gyldigt pas ...

> Paskontoret er jo væk ved grænsen, og jeg ved ikke hvordan det foregår under
> togrejse..

.... men du kommer sikkert ikke til at vise det til nogen.

Jakob (31-05-2005)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 31-05-05 09:56

>> Paskontoret er jo væk ved grænsen, og jeg ved ikke hvordan det foregår
>> under togrejse..
>
> ... men du kommer sikkert ikke til at vise det til nogen.

Somme tider kommer der grænsebetjente gennem toget. Da jeg kom hjem fra
Berlin i weekenden (med toget fra Prag) steg de på i Rendsburg og havde så
god tid til at kontrollere inden de stod af igen i Schleswig eller
Flensburg. I Padborg bliver toget forresten også budt velkommen af to
betjente, der kommer kørende i bil, når toget ankommer.

--
Hilsen Jakob



Matthias :o\) (30-05-2005)
Kommentar
Fra : Matthias :o\)


Dato : 30-05-05 21:03

Nej, behøver du ikke.

Matthias


"bettersexinc" <you@cant.mail.me> skrev i en meddelelse
news:429b4154$0$633$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Forresten.... Skal man egentlig have et pas med når man tager toget til
> Tyskland ?
>
> Paskontoret er jo væk ved grænsen, og jeg ved ikke hvordan det foregår
> under togrejse..
>
> JW
>



Holst (30-05-2005)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 30-05-05 21:34


Matthias wrote:

> Nej, behøver du ikke.

Ja, Matthias, kan du finde dokumentation for den påstand?

Hans Kjaergaard (30-05-2005)
Kommentar
Fra : Hans Kjaergaard


Dato : 30-05-05 22:39

On Mon, 30 May 2005 22:34:01 +0200, Holst <newsmay05@shelter.dk>
wrote:

>
>Matthias wrote:
>
>> Nej, behøver du ikke.
>
>Ja, Matthias, kan du finde dokumentation for den påstand?

Man SKAL ikke have sit pas med, MEN, man skal kunne legitimerer sig på
behørig vis. Dvs. en legitimation som de kære tyskere vil godkende, og
der har vi som danskere kun vores pas.

/Hans

Holst (31-05-2005)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 31-05-05 08:43


Hans Kjaergaard wrote:

> Man SKAL ikke have sit pas med, MEN, man skal kunne legitimerer sig på
> behørig vis. Dvs. en legitimation som de kære tyskere vil godkende, og
> der har vi som danskere kun vores pas.

Med andre skal man have sit pas med, ikke sandt?

Hans Kjaergaard (31-05-2005)
Kommentar
Fra : Hans Kjaergaard


Dato : 31-05-05 16:49

On Tue, 31 May 2005 09:43:10 +0200, Holst <newsmay05@shelter.dk>
wrote:

>
>Hans Kjaergaard wrote:
>
>> Man SKAL ikke have sit pas med, MEN, man skal kunne legitimerer sig på
>> behørig vis. Dvs. en legitimation som de kære tyskere vil godkende, og
>> der har vi som danskere kun vores pas.
>
>Med andre skal man have sit pas med, ikke sandt?
Ja, det er lidt spooky, men man SKAL ikke medbringe sit pas.
Men man er NØD til at medbringe det alligevel, da man ingen
alternativer har.

Det samme gør sig gældende i den Nordiske Pas Uniou, hvis man skal
sætte tingene på spidsen.

Det er dig som rejsene der er pligtig til at kunne legitemerer dig på
behørig vis, og som danskere har vi kun vores pas.

Sat på spidsen, er at en anden Nordisk myndighed vil se
dokumentation/legitimation på at jeg som rejsende i deres land er
dansk statsborger (og derved kan påberåbe mig pasfriheden som rejsende
i de nordiske lande)
..
Sygesikringsbevis: Der er ikke billed og det kan kun bruges til at
dokumenterer at jeg har en forsikring der dækker visse sygdomstilfælde
i udlandet. Det fortæller ikke noget om dit statsborgerskab (ikke
danske statsborgere kan godt besidde et dansk sygesikringsbevis)

Kørekort: Fortæller heller ikke noget om statsborgerskab.

Finske statsborgere kan i visse lande benytte et specielt
identitetskort som rejse legitemation i stedet for et pas.
http://www.polis.fi/poliisi/home.nsf/pages/790F690E48BF6E92C2256BE6002B5193.

/Hans

Matthias :o\) (03-06-2005)
Kommentar
Fra : Matthias :o\)


Dato : 03-06-05 15:43

Ja, i har kun pas. Men før var et Dankort med billede nok. Et kørekort er
også ok.

Hilsen
Matthias


"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:0tvm91tksf5gc6qcg7d4gebron2dd3rs9d@4ax.com...
> On Mon, 30 May 2005 22:34:01 +0200, Holst <newsmay05@shelter.dk>
> wrote:
>
>>
>>Matthias wrote:
>>
>>> Nej, behøver du ikke.
>>
>>Ja, Matthias, kan du finde dokumentation for den påstand?
>
> Man SKAL ikke have sit pas med, MEN, man skal kunne legitimerer sig på
> behørig vis. Dvs. en legitimation som de kære tyskere vil godkende, og
> der har vi som danskere kun vores pas.
>
> /Hans



Hans Kjaergaard (03-06-2005)
Kommentar
Fra : Hans Kjaergaard


Dato : 03-06-05 17:27

On Fri, 3 Jun 2005 16:42:55 +0200, "Matthias :o\)"
<zippFJERN@DETTEmail.dk> wrote:

>Ja, i har kun pas. Men før var et Dankort med billede nok. Et kørekort er
>også ok.
Nej. Læs venligst hvad jeg skriver istedet for at gætte.

At du en eller flere gange i udlandet har kunne bruge Dankort/kørekort
til at vise en embedsmand (og det stillede ham tilpas) ændre ikke på
at dit pas er din eneste, for danskere international anderkendte,
legitamation på hvilken nationalitet du har, og hvem du er.

Din nationalitet giver visse rettigheder/beskyttelse i
Schengen-landene og Norden.

Udenfor Danmark er et Dankort ingenting værd, det kan ikke bruges til
noget somhelst andet end at handle i en meget snæver kreds af
butikker.

Et Dansk kørekort beviser kun at indehaveren på et givent tidspunkt
har ehvervet retten til af føre et motorkøretøj af en nærmere
beskreven art/type, og hvornår kortet er udstedt og hvornår det
udløber. Det er ikke en officiel, international anderkendt
legitimation.

/Hans

Aksel (30-05-2005)
Kommentar
Fra : Aksel


Dato : 30-05-05 22:17


"Matthias " <zippFJERN@DETTEmail.dk> skrev i en meddelelse
news:429b7179$0$63700$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Nej, behøver du ikke.
>
> Matthias
>
>

Det er korrekt at der ikke direkte er krav om pas, men man skal have et
"Personalausweis" hedder det vistnok, og det eneste danske der godkendes af
de tyske myndigheder er et pas.

Hilsen Aksel



Inger Buchard (31-05-2005)
Kommentar
Fra : Inger Buchard


Dato : 31-05-05 16:21

Og problemet er jo også at komme ind i Danmark igen - det går kun med et
pas. Togene bliver kontrolleret oftere end vejovergangene, det er min
erfaring, og det er dyrt i tid og penge at blive antruffet uden pas.

Inger


> Det er korrekt at der ikke direkte er krav om pas, men man skal have et
> "Personalausweis" hedder det vistnok, og det eneste danske der godkendes
> af de tyske myndigheder er et pas.
>
> Hilsen Aksel
>



Kim (31-05-2005)
Kommentar
Fra : Kim


Dato : 31-05-05 16:49

On Tue, 31 May 2005 17:20:33 +0200, "Inger Buchard"
<ibuchard@post4.tele.udenspamogpunktum.dk> wrote:

>Og problemet er jo også at komme ind i Danmark igen - det går kun med et
>pas.

Forkert.

>Togene bliver kontrolleret oftere end vejovergangene, det er min
>erfaring,

Det er muligt.

>og det er dyrt i tid og penge at blive antruffet uden pas.

Hvorfor ?

--
Når du svarer på et indlæg, så svar venligst under det citerede.
Du behøver ikke at sende hele de(t) foregående indlæg,
men kan nøjes med at citere det mest nødvendige.
Kig evt. på: http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

bettersexinc (31-05-2005)
Kommentar
Fra : bettersexinc


Dato : 31-05-05 17:30

>og det er dyrt i tid og penge at blive antruffet uden pas.

Hvorfor ?

Jeg tror der tænkes på bødeforlæg

jw



Kim (31-05-2005)
Kommentar
Fra : Kim


Dato : 31-05-05 22:37

On Tue, 31 May 2005 18:29:50 +0200, "bettersexinc" <you@cant.mail.me>
wrote:

>>og det er dyrt i tid og penge at blive antruffet uden pas.

>Hvorfor ?

>Jeg tror der tænkes på bødeforlæg

Af hvilken årsag ?

--
Kim


John (01-06-2005)
Kommentar
Fra : John


Dato : 01-06-05 10:10

Kim skrev:
> On Tue, 31 May 2005 18:29:50 +0200, "bettersexinc" <you@cant.mail.me>
> wrote:
>
>
>>>og det er dyrt i tid og penge at blive antruffet uden pas.
>
>
>>Hvorfor ?
>
>
>>Jeg tror der tænkes på bødeforlæg
>
>
> Af hvilken årsag ?
>


I Tyskland fordi du ikke har noget gyldigt "Ausweis".

Hvad de danske myndigheder vil sige til det skal jeg ikke kunne sige.

Men det er klart mit indtryk at man faktisk ret ofte tjekker pas i
toget. Jeg har ofte oplevet det.


Mvh

John

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177553
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste