haster haster haster HJÆLP
Fra : Mus

Dato : 30-05-05 16:32

Hej vi får gæster i aften til lammekølle og flødelkartofler

Har helt glemt at den ene har diabetes. Katoflerne er klar mangler bare at
hælde fløden/mælken over.

Kan man i stedet hælde grøntsagsbouillon over?

der er løg ved flødekartoflerne.

Please hjælp hurtigt.

LN

Fra : Vittrup

Dato : 30-05-05 16:31

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hælde fløden/mælken over.
>
> Kan man i stedet hælde grøntsagsbouillon over?

Kan du ikke bare marinere kartoflerne i lidt eddike og olivenolie med små
stykker løg og andre grøntsager, oliven, hvidløg mv. ???

Søren

Fra : Mus

Dato : 30-05-05 17:14

Vittrup <XXXvittrup@audio-link.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:429b31c5$0$281$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> "Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Kan du ikke bare marinere kartoflerne i lidt eddike og olivenolie med små
> stykker løg og andre grøntsager, oliven, hvidløg mv. ???
>
> Søren

Og så stadig i ovnen?
olivenolie er jeg løbet tør og har hverken hvidløg eller oliven i huset.
Hmm. Har gullerrødder. Og en gul peberfrugt. Hvor meget eddike skal der til
i forhold til olie?

LN

Fra : Margrete Johansen

Dato : 30-05-05 17:29

> at

Hej mus.

Den person der har diabetes, kan formentlig selv regulere sin insulindose.
Hun skal bare vide hvad du har brugt til at lave meden med, så gå ikke i
panik - lav du bare dine flødekartofler.....

Hilsen og god fornøjelse Margrete

Fra : Mus

Dato : 30-05-05 22:36

Margrete Johansen <mamajohsFJERN@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:429b3f3a$0$63675$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
> Hun skal bare vide hvad du har brugt til at lave meden med, så gå ikke i
> panik - lav du bare dine flødekartofler.....

Ja valgte også bare at lave flødekartoflerne med halvt fløde halvt mælk. Det
viser sig at han diabetes kun lige er på grænsen og ikke medicinkrævende.
Det var jeg ikke klar over. Han har først lige fået det konstateret.

Uhm der er ikke noget som flødekartofler.

Men tak for hjælpen allesammen.

LN

Fra : Vittrup

Dato : 30-05-05 18:32

Jeg ville bare servere kartoffelretten kold med hvad du nu har til at putte
i den inkl. gode krydderier!

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 30-05-05 18:16

Mus skrev:

> Har helt glemt at den ene har diabetes. Katoflerne er klar
> mangler bare at hælde fløden/mælken over.

Er kartofler ikke et større problem end mælk ved diabetes? Mælk har
et kulhydratindhold på ca. 4,5 g pr. dL, og kartofler indeholder godt
12 g kulhydrat pr. 100 g.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Magnetic Ink, Copenhagen, Denmark

Fra : Mus

Dato : 30-05-05 22:31

Klaus Alexander Seistrup <klaus@seistrup.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:slrnd9miin.bpd.klaus@main.szn.dk...

> Er kartofler ikke et større problem end mælk ved diabetes? Mælk har
> et kulhydratindhold på ca. 4,5 g pr. dL, og kartofler indeholder godt
> 12 g kulhydrat pr. 100 g.
>
> Mvh,

Måske men fløden ?

LN

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 30-05-05 22:28

Mus skrev:

> Måske men fløden ?

Fløde har endnu mindre (omend ikke meget mindre) indhold af mælkesukker
end mælk.

Mvh,

Fra : Mus

Dato : 31-05-05 02:37

Klaus Alexander Seistrup <klaus@seistrup.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:slrnd9n1b6.73s.klaus@main.szn.dk...

> Fløde har endnu mindre (omend ikke meget mindre) indhold af mælkesukker
> end mælk.

Er der ikke noget med at man skal passe på fedtet, når man har diabetes?

LN