Sort skærm
Fra : Pedersen

Dato : 30-05-05 11:31

Hej gruppe

Håber at det er den rigtige gruppe jeg er i.

Min søn har en PC hvor der lige pludselig var sort skærm, når man tænder
for den kommer der kun følgende meddelelse op på skærmen " No signal ".

Vi har så prøvet at sætte skærmen til vores Pc så var der ingen problem.

Når vi sætter vores skærm til hans Pc siger den " No signal ".

Vi har så prøvet 2 forskellige grafikkort, bl.a. vores og det hjalp ikke.

Er der nogen der har lysningen på dette, har på fornemmelsen at
det er bundkortet der er stået af, 2 år gammelt.

På forhånd tak.

Hilsen
Tommy

Fra : NS

Dato : 30-05-05 18:00

Pedersen wrote:
> [...]
>
> Er der nogen der har lysningen på dette, har på fornemmelsen at
> det er bundkortet der er stået af, 2 år gammelt.

Jeg har prøvet det med Windows XP. Jeg havde haft skærmen af computeren
og tændt den og slukket den igen. Da jeg satte skærmen til igen skete
der det samme som hos dig. Det eneste der virkede var, at starter op i
sikker tilstand og lave en systemgendannelse fra før jeg havde fjernet
skærmen.

NS

Fra : Pedersen

Dato : 30-05-05 18:38

"NS" <niels_skaaning@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> samme som hos dig. Det eneste der virkede var, at starter op i sikker
> tilstand og lave en systemgendannelse fra før jeg havde fjernet skærmen.

Hej Niels

Det er slet ikke muligt at få noget billede op, så vi kan ikke starte den op
i fejlsikret tilstand.

Hilsen
Tommy

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 30-05-05 19:17

"Pedersen" <norling@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen der har lysningen på dette, har på fornemmelsen at
> det er bundkortet der er stået af, 2 år gammelt.

Det kan også være andre hardware dele, som forårsager fejlen.
Hvis der under genkendelsesprocessen går noget galt, risikerer man, at den
stopper inden den når frem til at indlæse bios, og så viser den intet.
Det første jeg ville kigge på var strømforsyningen. Jeg har haft flere til
reparation med samme symptom og de fleste gange var det en defekt
strømforsyning.
Selv om der ser ud til at være strøm på det hele, kan der være for lidt
spænding på eller hvad ved jeg, og så vil den ikke starte, som du netop
fortæller.
Jeg har netop i dag sendt en strømforsyning til ombytning på garantien med
samme symptomer.

Kurt

Fra : Kasper Sørensen

Dato : 31-05-05 14:47

Min comp har gjort præcis det samme engang... Der var det min cpu der var
gået sig en tur... Tror næsten det er det samme med jeres. Prøv med en anden
cpu. så virker den nok igen...

Kasper