PC ønskes placeret i andet rum
Fra : Leon

Dato : 29-05-05 15:48

Hej NG

Jeg har en pc som jeg, af støjhensyn ønsker placeret i et andet rum, end der
hvor jeg arbejder.

Jeg forestiller mig noget i stil med en netværks tilkobling, men hvad med
skærm tilslutningen til PC'en, routeren fra cybercity etc.

Hvad er den rigtige måde at lave dette på ? er der nogen som har et forslag
?

På forhånd tak

Leon

Fra : Leony

Dato : 29-05-05 16:19

"Leon" <asf@sadf.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har en pc som jeg, af støjhensyn ønsker placeret i et andet rum,
> end der hvor jeg arbejder.

Det lyder meget fornuftigt.

> Jeg forestiller mig noget i stil med en netværks tilkobling, men hvad
> med skærm tilslutningen til PC'en, routeren fra cybercity etc.

Netværkstilkobling?

Alle de kabler som der går fra PC til det udstyr, du skal bruge skal jo
igennem muren.
Det kræver et rimeligt hul at få skærmkablet igennem, et endnu større
hul hvis din printer kører på parallelporten.
Hullet i muren ser jeg som største problem.

Du kan købe forlængere til alle kabler, så dette er ikke et problem.
Husk at købe et skærmkabel af rimelig kvalitet.

> Hvad er den rigtige måde at lave dette på ? er der nogen som har et
> forslag ?

Et alternativ er at støjdæmpe det du har.
Læs i dk.*.stoej for mere inspiration.

Du kan også bygge en antistøjkasse til computeren (lidt samme princip
som matrixprintere har på kontorer).
Lidt inspiration til sådan en:
http://www.sappi.dk/hardware_caseWorkDk.php

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Leon

Dato : 29-05-05 16:42

Hej Leony

Tak for din besvarelse, jeg tror det er fornuftigt at lure lidt først på de
links du har anført.
Hilsen
Leon

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 29-05-05 17:15

Leon skrev:

> Jeg har en pc som jeg, af støjhensyn ønsker placeret i et andet rum,
> end der hvor jeg arbejder.

Hvad bruger du din PC til?

- Kunne du med fordel anvende en applikationsserver og en grafisk
terminal?

Fra : Leon

Dato : 29-05-05 18:33

Hej
Jeg bruger den som hjemme PC og lidt til CAD arbejde (hjem-arbejdsplads)
Hvad er en applikationsserver og en grafisk terminal?

Hilsen
Leon

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 31-05-05 08:25

Leon skrev:

> (hjem-arbejdsplads) Hvad er en applikationsserver og en grafisk
> terminal?

Applikationsserveren laver arbejdet og den grafiske terminal er
interfacet. Det er den grafiske terminal man sidder ved og den støjer
ikke. Serveren gemmer man af vejen.

Fra : Loen

Dato : 31-05-05 16:04

Det lyder rigtigt i mine ører.

Men det er også = 1 stk ny PC (server) Er en sådan en mere dyr end en PC ?

Terminalen den må vel være trådløst, er dette kun udstyr som anvendes i
industrien ?

Hilsen
Leon

Tak for dit svar !

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 01-06-05 16:14

Loen skrev:

> Men det er også = 1 stk ny PC (server) Er en sådan en mere dyr end en
> PC ?

Serveren er en PC. Der skal kunne det samme som hvis man sad ved den.

> Terminalen den må vel være trådløst, er dette kun udstyr som anvendes
> i industrien ?

Terminalen kan sagtens være trådløs. Den består af en lille støjsvag PC
(feks noget mini-ITX).