Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
GeForce2 fryser i spil
Fra : Mikael Johannesen

Dato : 01-06-01 05:25

Hejsa

Jeg har lige opgraderet fra et TNT2 Ultra til et GeForce2 Pro.

Hver gang jeg prøver at spille et spil så fryser skærmen efter 30
sekunder nogle gange lige med det samme.

Jeg har fjernet alt software til TNT2 og kørt NVclean for at fjerne
all grafikkort drivere inden jeg installerede driverne til GeForce2.

Jeg har prøvet drivere fra CDen der kom med kortet, seneste drivere
frabrikaten og Nvidias Detonator 3 drivere.

Jeg har:
Abit BP6
2 x Celeron 400
256mb PC100 RAM
Soundblaster Live! Value
Ethernet kort

Nogen der har en ide hvad der er galt?

Hilsen
Mikael Johannesen

Fra : Karsten Borchers

Dato : 01-06-01 18:27

Prøv at sæt din "AGP Aparture size" til 8Mb i BIOS.
Koster lidt performance, men systemet bliver mere stabilt.

Min kammerat havde samme problem på hans BP6 bundkort, med et Geforce 2MX.
Det virker nu med 8Mb Aparture size.

Borchers

Fra : Mikael Johannesen

Dato : 02-06-01 04:26

Jo det virkede skam, men, dens performance er nu værre end min TNT2
Ultra.

Her er hvad jeg fandt ud af (er skrevet på engelsk da jeg lige har
postet om det i en anden gruppe, og er alt for doven til at oversætte
hehe)

Ok i can run my GeForce2 now but its performance is now worse than my
TNT2 Ultra. Here's what i found out.

I reinstalled windows98 (just a reinstall in the same directory) and
then installed directx8. On another group i was told to lower my AGP
aperature size to 8 to increase stability and indeed it did but...

settings 1-16 = (max fps 11) all same performance in 3D mark 2001

setting 32 = (never got a chance to take a fps reading) it froze the
instant i displayed the truck in the first benchmark.

setting 64-128 = (max fps 30) It freezes just as the plane fires it
laser beams (always the same exact spot in the benchmark)

setting 256 = (max fps 30) wow it made it past the first benchmark but
it locked up on the high detail one

Ok so do anyone got any idea at all to whats wrong??

Thanks
Mikael Johannesen

Fra : Karsten Borchers

Dato : 02-06-01 10:54

Øv ;(

Måske det er en BP6/Geforce bug ?
Findes der nogen BIOS opdatering til boardet, der evt. retter denne fejl ?
Ved faktisk ikke hvad der ellers kan gøres. Prøvede alt andet ved min
kammerat.

Fra : Karsten Borchers

Dato : 02-06-01 10:56

Prøv etv at spørg på www.bp6.com messageboardet.
Hvis nogen ved det, må det da næsten være dem ;)

Måske der endda er en fix på deres side. ?

Fra : Mikael Johannesen

Dato : 02-06-01 12:28

Ja jeg kiggede på bp6.com efter af havde postet her. Jeg fandt en hel
masse snak om problemer med GeForce og BP6. Det viser sig at GeForce
bruger mere strøm end BP6 kan levere.

Jeg læste at op til flere havde success med at sætte AGP til 1x og
derefter sætte den til 1/1 isted for 2/3 i BIOSen. Derudover sætte
vcore op for at give mere strøm til det hele. Det gjorde jeg så,
havde ingen problemer med at hæve vcore siden jeg kan køre 400@550 med
standard 2.0, så for en sikkerheds skyld satte jeg den til 2.10. Og
jeg kan med glæde fortælle at den ikke har crashed en eneste gang.

Da min AGP Aperature var sat til 16 fik jeg 565 score i 3Dmark2001.
Mit TNT2 Ultra fik 745. Men nu får jeg hele 1365 med mit GeForce2 Pro.

Mikael Johannesen

Fra : Mikael Johannesen

Dato : 02-06-01 12:32

Glemte lige at fortælle at jeg nu kører med 64mb AGP Aperature size

On Sat, 02 Jun 2001 13:28:18 +0200, Mikael Johannesen

Fra : Karsten Borchers

Dato : 02-06-01 20:32

Cool ;D
Glædelig nyhed. Vil kaste mig over min kammerats PC'er snarest muligt ;)