Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Q: Plakat print
Fra : News

Dato : 29-05-05 12:36

Hej, for nogen tid siden så jeg et indlæg (kan ikke finde det igen),
hvor nogle kunne fortælle om et tysk firma der kunne
printe billeder i plakat størrelse, det var vist ret billigt.

Jeg skal bruge et 120 cm x 60 cm farveprint.

Er der nogle andre forslag evt. også her i DK.

Venligst Peter.
Et par fugle fra haven:
http://superfreak.dk/fugle/

Fra : Dennis Kruse

Dato : 29-05-05 13:19

News wrote:
> [...]
>
> Jeg skal bruge et 120 cm x 60 cm farveprint.
>
> Er der nogle andre forslag evt. også her i DK.

http://www.digiposter.de/ Kan ihvertfald klare opgaven. De har ikke lige
dit format men 120cm x 80cm. Men hvis du beder dem om det skære de hvide
kanter af.
Har gode erfaringer med dem.

--
Med Venlig Hilsen
Dennis Kruse - Aalborg

Fra : Thomas

Dato : 29-05-05 13:23

Dennis Kruse wrote:

> http://www.digiposter.de/ Kan ihvertfald klare opgaven. De har ikke lige
> dit format men 120cm x 80cm. Men hvis du beder dem om det skære de hvide
> kanter af.
> Har gode erfaringer med dem.

Er lamineringen værd at betale for?
Hvordan skal det mon lige forståes? Hvad er det for en laminering?

Thomas

Fra : Dennis Kruse

Dato : 29-05-05 15:27

Thomas wrote:
> [...]

Overdrivelse. Det er vist ental når jeg kun har bestilt en gang. Har dog
i sinde at bruge dem igen.

> Er lamineringen værd at betale for?
> Hvordan skal det mon lige forståes? Hvad er det for en laminering?

Jeg har ikke fået mit lamineret. Så om det er pengene værd skal jeg ikke
kunne sige. Dog synes jeg at kunne se at uden lamineringen er levetiden
begrænset til et par år, da det ser ud som om papiret suger en lille
smule fugt. Det ligesom bølger svagt i kanterne.

--
Med Venlig Hilsen
Dennis Kruse - Aalborg

Fra : Jorn Ostergaard

Dato : 05-06-05 10:22

Hvor mange Megapixels skal man have til en plakat på 180cm x 90cm for at
resultatet bliver godt ?

Mvh Jørn

Fra : Jakob

Dato : 05-06-05 13:53

In article <42a2c455$0$333$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>,
jorn.ostergaard@ivymike.dk says...
> Hvor mange Megapixels skal man have til en plakat på 180cm x 90cm for at
> resultatet bliver godt ?

Det kommer an på hvor tæt på du er :0), jeg har fået oplyst af et
reklamebureau at 6 MP lige netop rækker til A4 i offset kvallitet men
det er så til brug for brochure.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jorn Ostergaard

Dato : 05-06-05 15:03

"Jakob" <no@mail.com> wrote in message
> [...]
>
> Det kommer an på hvor tæt på du er :0), jeg har fået oplyst af et
> reklamebureau at 6 MP lige netop rækker til A4 i offset kvallitet men

Nu har jeg et Pentax *ist DS dslr (3008x2008) og kunne godt tænke mig få
lavet et par posters til at hænge på væggen.
Jeg har læst nogle annoncer i nogle fotoblade at der er et program som
hedder FRACTAL som netop kan lave store billedfiler ud af f eks 6MP
billedfiler. Det kunne jo at de poster butikker brugte sådan noget til de
store posters..

Mvh Jørn

Fra : Gertmad

Dato : 29-05-05 14:36

News wrote:
> [...]
>
> Jeg skal bruge et 120 cm x 60 cm farveprint.
>
> Er der nogle andre forslag evt. også her i DK.

Lasertryk har jeg brugt til poster og andet tryk i små oplag. Udmærket
og hurtigt arbejde.

Gert Hansen

www.mados.dk

Fra : News

Dato : 29-05-05 16:01

Mange tak til alle hjælpsomme sjæle,
har nu sendt billedet til http://www.digiposter.de/
og venter spændt.
Kunne dog ikke helt gennemskue hvordan betalingen skal foregå,
når man modtager pakken eller?

Mange tak.

Peter

Fra : Dennis Kruse

Dato : 29-05-05 16:06

News wrote:
> [...]
> og venter spændt.
> Kunne dog ikke helt gennemskue hvordan betalingen skal foregå,

Så hudt jeg visker følger der en regning med. Der er et kontonr til en
dansk bank hvor du skal overføre pengene til :)

--
Med Venlig Hilsen
Dennis Kruse - Aalborg

Fra : News

Dato : 29-05-05 16:45

"Dennis Kruse" <dghk03FjerN@ist.auc.dk> skrev i en meddelelse

> Så hudt jeg visker følger der en regning med. Der er et kontonr til en
> dansk bank hvor du skal overføre pengene til :)

OK. igen mange tak.

Peter

Fra : Ole Pedersen

Dato : 29-05-05 19:53

Hej Peter,

> Jeg skal bruge et 120 cm x 60 cm farveprint.
>
> Er der nogle andre forslag evt. også her i DK.

Vores standardpris for eget foto som plakat i 120x60 er kr. 292,- plus 45,-
i fragt.

--
Ole Pedersen
www.ditgalleri.dk - en verden af plakater og malerier.

Fra : Brian Lund

Dato : 29-05-05 20:30

> Vores standardpris for eget foto som plakat i 120x60 er kr. 292,- plus
45,-
> i fragt.
>
> www.ditgalleri.dk - en verden af plakater og malerier.

Det er sikkert meget godt, men den største størrelse jeg kan finde er
50*70cm til 203 kr!

Brian

Fra : Ole Pedersen

Dato : 29-05-05 20:37

> Det er sikkert meget godt, men den største størrelse jeg kan finde er
> 50*70cm til 203 kr!

Det afhænger af det pågældende billede. Systemet viser kun de formater, som
billedet kan trykkes i - hvilket beregnes ud fra antal pixel og højde/bredde
forhold. Med tilstrækkelig høj opløsning kan vi trykke op i 100 x 140...
Hvis du prøver at lægge et billede op under 'DitGalleri Express', så bliver
du præsenteret for de størrelser som vi kan trykke det pågældende billede
i...

Fra : Brian Lund

Dato : 30-05-05 06:56

> [...]
bliver
> du præsenteret for de størrelser som vi kan trykke det pågældende billede

Jeg har slet ikke forsøgt at uploade et billede, men når man går ind under
"express" er der nogen priser, men listen er så ikke komplet?

Brian

Fra : Ole Pedersen

Dato : 31-05-05 12:08

> Jeg har slet ikke forsøgt at uploade et billede, men når man går ind under
> "express" er der nogen priser, men listen er så ikke komplet?

Nej, det er kun eksempler. Der er over 100 forskellige størrelser, så det er
en lang liste. Den kommer dog på siden inden så længe.