Søndagsmorgenmad.
Fra : Dooz

Dato : 29-05-05 10:27

Vil lave æg, bacon, toast, kaffe og så videre. Hvilket jeg selvfølgelig godt
kan finde ud af, men blev pludselig i tvivl. Planen er at lave det hele
klar, og så vække gemalen. Men med kun en pande i huset efter lidt
rengøringsvanvid, hvad skal jeg så lave først? Altså, hvad kan bedst vente
på det andet? Bacon først, og så lade det ligge, eller æg? Hvordan gørest
det nemmest så alt er klart samtidig?
Eva

Fra : Kim Schulz

Dato : 29-05-05 10:47

On Sun, 29 May 2005 11:27:07 +0200
"Dooz" <dooz_nospam@city.dk> wrote:

> [...]
> Altså, hvad kan bedst vente på det andet? Bacon først, og så lade det
> ligge, eller æg? Hvordan gørest det nemmest så alt er klart samtidig?

hvis i har i mikrobølgeovn så ville jeg anbefale at lave bacon i denne.
smid bacon på et par stykke køkkenrulle og læg et enkelt stykke
yderligere hen over. lav i microbølgeovn i ca 4 minutter (alt efter
hvor meget du ønsker dem stegt)
Det sviner ikke og kan give dejligt sprødt bacon.

--
Kim Schulz | Keen of Fundanemt? Want to share experieces with
Geek by nature | other users? join The Fundanemt User Group NOW!

Fra : Dooz

Dato : 29-05-05 10:54

Helt enig, det ville være nemmere ) Ingen mikrobølgeovn desværre =/
Tak dog !
Eva

Fra : Max

Dato : 29-05-05 10:59

Hej Eva

> Helt enig, det ville være nemmere ) Ingen mikrobølgeovn desværre =/

Man kan såmændt både lave æg og bacon i en gryde, det behøver
ikke at være en pande.

Mvh Max

Fra : Kim Schulz

Dato : 29-05-05 10:59

On Sun, 29 May 2005 11:54:16 +0200
"Dooz" <dooz_nospam@city.dk> wrote:

> Helt enig, det ville være nemmere ) Ingen mikrobølgeovn desværre =/
> Tak dog !
> Eva

trælst!
Så ville jeg helt sikkert stege bacon først, fjerne det værste bacon
fedt (med mindre man kan lide fedtede æg) og så stege spejlæg.
Dette simpelthen fordi at jeg finder kolde spejlæg værre end kold
bacon.

--
Kim Schulz | Need a Content Management System for your website? Go
Geek by nature | get Fundanemt at : http://www.fundanemt.com New

Fra : Kim Schulz

Dato : 29-05-05 11:00

On Sun, 29 May 2005 11:59:29 +0200
"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> Hej Eva

> Man kan såmændt både lave æg og bacon i en gryde, det behøver
> ikke at være en pande.

I så fald ville jeg i hvert fald sørge for at bruge en tykbundet gryde
til formålet.

--
Kim Schulz | Linux - Your Choice! Your Opinion! Your life!
Geek by nature |

Fra : Margit

Dato : 30-05-05 16:28

"Dooz" <dooz_nospam@city.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på det andet? Bacon først, og så lade det ligge, eller æg? Hvordan gørest

Jeg har flere gange fået æg, bacon og små stegte pølser hos min svigersøn.
Han laver en slags omelet/æggekage i ovnen mens han steger tilbehøret.
Jeg har ingen opskrift, men det er bare godt. Mon ikke du kan finde èn på
nettet?
Mvh Margit

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 30-05-05 21:08

"Dooz" <dooz_nospam@city.dk> wrote in message
> [...]
> på det andet? Bacon først, og så lade det ligge, eller æg? Hvordan gørest

Først sætter du kaffen over, så kan den stå og boble færdig på maskinen mens
du laver morgenmad.
Så steger du bacon først, mens du sætter æggene over i en kasserolle til
blødkogte æg - hvis I ellers kan lide det.
Når så æggene koger sætter du toastbrødene til at riste i de tre-fire
minutter æggene skal have.
Små æg 3 minutter, store 4 minutter.
Alternativt kan du stege æggene i baconfedtet bagefter, imens toastbrødene
bliver branket færdig - bacon kan sagtens nydes køligt eller smålunkent, det
kan spejlæg ikke - yrf!

Venlig hilsen

Aragorn_DK - aut. madøre!

--
=================
www.welles.dk

Fra : Dooz

Dato : 31-05-05 10:27

> [...]
> bliver branket færdig - bacon kan sagtens nydes køligt eller smålunkent,

Det lyder som en plan ! Er det totalt urealistisk at forestille sig at lave
bacon og æg på en gang,
på samme pande (den er ret stor )? Altså, hvis jeg lavede rørægs agtige æg?
(kanon godt ord !)

Eva

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 31-05-05 10:42

> [...]
lave
> bacon og æg på en gang,
> på samme pande (den er ret stor )? Altså, hvis jeg lavede rørægs agtige

Hej Eva.

Jeg aner det faktisk ikke, da min stegepande kun har plads til en halv pakke
bacon ad gangen, så jeg har ikke prøvet det.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : DaneX

Dato : 12-06-05 14:44

> [...]
lave
> bacon og æg på en gang,
> på samme pande (den er ret stor )? Altså, hvis jeg lavede rørægs agtige

Jeg plejer at gøre det, at jeg først steger bacon skåret i mindre stykker og
i mens beklæder jeg en dyb tallerken med køkkenrulle som jeg kan lægge den
færdigstegte bacon op i og så med et stykke køkkenrulle eller to hen over
til at holde det lunt mens det samtidig suger det fedtstof den kan.
Jeg plejer at lade fedtstoffet fra baconet på panden blive til at stege mine
"scrambled eggs" i.
Og så med toastbrødet i en rister og kaffe på maskinen plejer det at lykkes
meget godt.

Der hvor det bliver tricky er hvis du vil lave "french toast" i stedet for
alm. toast ... så kommer du i problemer med panden :)

/DaneX