start af virksomhed - konen på dagpenge ?
Fra : Ukendt

Dato : 27-05-05 17:32

Jeg har et almindeligt lønmodtagerarbejde, og vil nu starte en lille
virksomhed i min fritid.
Min kone er imidlertid på dagpenge - og på et eller andet skema som hun har
udfyldt - skulle hun afkrydse, om manden havde egen virksomhed.

Har det nogen indflydelse på min kones dagpenge, om jeg registrerer egen
virksomhed ?

Hilsen Palle

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 27-05-05 19:24

In article <42974b54$0$194$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Palle Johansen wrote:
> [...]
> udfyldt - skulle hun afkrydse, om manden havde egen virksomhed.
>
> Har det nogen indflydelse på min kones dagpenge, om jeg registrerer egen

De kan vurdere at hun arbejder i virksomheden, og trække hende
for det. Hvis hun så meget som printer en regning for dig, eller
passer telefonen, så er det arbejde der skal modregnes.