Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Lukketider med flash
Fra : Michael Sig Birkmose

Dato : 27-05-05 12:18

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 27-05-05 16:15

In article <20050527131106.V18659@server.gisp.dk>, Michael Sig Birkmose wrote:
> This message is in MIME format. The first part should be readable text,
> while the remaining parts are likely unreadable without MIME-aware tools.
>
> --0-1767616488-1117192658=:18659
>
> Hejsa,
>
> Jeg har for nyligt erhvervet mig en extern flash (580 ex) til mit eos 20d.
> Jeg er selvf=F8lgelig g=E5et amok med at teste det :)

Du har også fået sat dit newsprogram forkert op. Qouted-Printable
er ikke velset på usenet.

> I den forbindelse har jeg observeret n=E5r jeg bruger den som fill flash=20
> udend=F8rs p=E5 en tele (f.eks. ved 100mm), at jeg skal et godt stykke ned =
> i=20
> lukketider (ca 1/200) f=F8r jeg synes at alt st=E5r roligt. Ligesom hvis je=
> g=20
> skyder uden flash. Men det givet vel ogs=E5 god mening?

Flash skulle gerne "fryse" aktion, da den varer en brøkdel af et sekund.
Men, der vil stadig komme normal rystelsesuskarphed på resten, så du skal
bruge samme lukketider som du plejer, medmindre der er lavt lys, så
"skyggen" af det bevægelige er meget utydelig.

> Nu er problemmet bare, at jeg synes at jeg skal ret lang ned i lukketider=
>=20
> liges=E5 hvis jeg tager billeder indend=F8rs ved lav belysning ved 100mm.=
>=20
> Dette er observeret=20
> n=E5r jeg bouncer flashen.
>
> S=E5 jeg ville egentlig h=F8re om dette giver mening? Eller om der er et el=
> ler=20
> andet typisk smuthul jeg er faldet i? Hvilke lukketider bruger i typisk=20
> indend=F8rs med flash og en zoom p=E5 ca. 100mm?

Indendørs er der dårligt lys, så der ser du ikke bevægelsesuskarpheden,
da det blitzoplyste er meget meget lysere. udendørs har du en meget kraftig
lyskilde (solen), så her er denhurtige lukketid vigtigere.

Fra : Jacob

Dato : 27-05-05 17:41

> Du har også fået sat dit newsprogram forkert op. Qouted-Printable
> er ikke velset på usenet.

Jeg læser hans post fint. tror du ikke at det er dit news program poul ?

Jacob

Fra : Brian Lund

Dato : 27-05-05 18:14

> Jeg læser hans post fint. tror du ikke at det er dit news program poul ?

Jeg læser den også fint, men når jeg vil "reply" med OE så kommer der ingen
">" tegn... Det kan blive forvirrende at se på et svar uden!

Brian

Fra : Petersen_Michael

Dato : 28-05-05 14:10

In news:42974d8c$0$79453$14726298@news.sunsite.dk,
Jacob <Rocky.tmc.fjer_nes@mail.dk> wrote:
> Jeg læser hans post fint. tror du ikke at det er dit news program
> poul ?

Nej der er ingen tvivl om at Michael Sig Birkmose benytter QP

Og det er noget skrammel, som ikke mange news readere håndtere
ordentligt.

Af hvilken årsag det bør undgås..
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Holst

Dato : 28-05-05 14:18

Petersen_Michael wrote:

> Og det er noget skrammel, som ikke mange news readere håndtere
> ordentligt.
>
> Af hvilken årsag det bør undgås..

Eftersom quoted-printable i mange år har været en fin del af standarden
- og også håndteres fint af mange newsreadere - var det måske mere en
idé at undgå de newsreadere, der ikke er i stand til at håndtere det,
indtil de får en sådan funktionalitet implementeret.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-05-05 15:13

Holst skrev:

>Eftersom quoted-printable i mange år har været en fin del af standarden

Sikkert, men hvad er fordelen for dig (og læsere af dine indlæg,
som bruger en newsreader, der kan håndtere det) ved at bruge qp,
når det nu generer en del brugere?

Jeg kan ikke finde nogen.
--
Knud