/ Forside / Interesser / Fritid / Foto / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Foto
#NavnPoint
dova 15981
Klaudi 7333
refi 7267
o.v.n. 6442
IBM760 5420
severino 3705
emesen 3101
bentjuul 3076
Teil 3020
10  Nordsted1 2955
Nordjyder, husk karneval!!!
Fra : Jens Christensen


Dato : 27-05-05 10:13

Hejsa!

Lige en reminder til nordjyderne (og andre der vil ud og køre en tur)!

Der er parade med de internationale karneval grupper i aften kl. 18, når
"Battle of Carnival Bands" finder sted.
I morgen går det så helt amok når det store optog går gennem byen (allerede
fra kl. 10:45 starter de rundt omkring) Så vær klar

Der står en masse om det på : www.karnevaliaalborg.dk

--
Mvh.
Jens Christensen



 
 
Niels Riis Ebbesen (27-05-2005)
Kommentar
Fra : Niels Riis Ebbesen


Dato : 27-05-05 10:43


Jens Christensen wrote:

> Der står en masse om det på : www.karnevaliaalborg.dk


Hej Jens, jeg vil tillade mig at mene, at det er meget off-topic, at
lave opslag der annoncere forskellige events og arrangementet i
denne gruppe, og jeg mener ikke, at det er en gangbar undskyldning,
at det er en begivenhed som mange sikkert vil fotografere.

Der er hver weekend landet over i hundrevis af arrangementer, som
folk kan ta' ud og fotografere, og hvis de alle skulle annonceres
med et opslag, så ville denne gruppen drukne i den slags.

Du og andre er til gengæld velkommen til at vise os de billeder som
måtte tage af karnevallet...

Læs mere om korrekt brug af nyhedsgrupperne på www.usenet.dk - der
kan du også læse hvad FUT betyder.

FUT: news:dk.admin.netikette

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - grafiker, fotograf & webdesigner
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner


Thomas Schreiber (27-05-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Schreiber


Dato : 27-05-05 11:09

Niels Riis Ebbesen wrote:
> Hej Jens, jeg vil tillade mig at mene, at det er meget off-topic, at
> lave opslag der annoncere forskellige events og arrangementet i denne
> gruppe, og jeg mener ikke, at det er en gangbar undskyldning, at det er
> en begivenhed som mange sikkert vil fotografere.

Du har lavet nøjagtigt det samme 27. januar 2005! Du må måske gerne selv
spamme nyhedsgrupperne?

http://kortlink.dk/google/ter



--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se
-
"If you can't fix it with duck tape you havn't used enough"

Jakob (27-05-2005)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 27-05-05 11:34

In article <4296f1b4$0$79458$14726298@news.sunsite.dk>,
REMOVEnews@schreiber.se says...

> Du har lavet nøjagtigt det samme 27. januar 2005! Du må måske gerne selv
> spamme nyhedsgrupperne?
>
> http://kortlink.dk/google/ter

Tjahh det taler vel for sig selv

--
Venlig hilsen

Jakob

Niels Riis Ebbesen (27-05-2005)
Kommentar
Fra : Niels Riis Ebbesen


Dato : 27-05-05 20:55


Thomas Schreiber wrote:

> Du har lavet nøjagtigt det samme 27. januar 2005! Du må måske gerne selv
> spamme nyhedsgrupperne?
>
> http://kortlink.dk/google/ter


Overså du at jeg også henviste til billeder...???

> På flg. URL kan man se nogle af de billeder, som jeg gennem årene
> har taget af fastelavnsfesten i Veksø Sj.
http://www.photo-gallery.dk/oversigt/mennesker_&_miljoeer/fastelavn_veksoe/preview_01of27.html

Eller det passede måske ikke så godt ind i din argumentatition.

For mig at se, så er der stor forskel på, at poste et opslag for et
arrangement, og så henvise til et arrangement, hvor man samtidigt
viser billeder fra det, og dermed inspirerer.

Jeg har heller ikke anfægtet, at Michael Bothager annoncerede
karnevallet i København, for han henviste samtidigt til billeder,
som kunne inspirere.
Message-ID: <4280c327$0$155$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>

Det indlæg som Jens Christensen har postet, ville svare til, at jeg
postede et opslag, der annoncerer, at der spilles en fodboldkamp på
Nørre Kønsløses stadion på søndag - og at jeg så gik ud fra, at det
er on-topic, for dem der interesserer sig for fodbold, de kan jo
bare tage deres kamera med til kampen...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - grafiker, fotograf & webdesigner
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner


Thomas Schreiber (27-05-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Schreiber


Dato : 27-05-05 21:09

Niels Riis Ebbesen wrote:
> Overså du at jeg også henviste til billeder...???

Nej.

> Eller det passede måske ikke så godt ind i din argumentatition.

Det passer fint, men gør ingen forskel.

> For mig at se, så er der stor forskel på, at poste et opslag for et
> arrangement, og så henvise til et arrangement, hvor man samtidigt viser
> billeder fra det, og dermed inspirerer.

Så hvis man endnu ikke har været til arrangement og har taget billeder
af det, må man ikke henvise til det? Og hvem siger din billeder
inspirerer? Det kunne jo være de rent faktisk tog modet fra folk, for
tænk hvis de endte med samme resultat som dig.

> Det indlæg som Jens Christensen har postet, ville svare til, at jeg
> postede et opslag, der annoncerer, at der spilles en fodboldkamp på
> Nørre Kønsløses stadion på søndag - og at jeg så gik ud fra, at det er
> on-topic, for dem der interesserer sig for fodbold, de kan jo bare tage
> deres kamera med til kampen...

Han poster en reminder om et yderst "farverigt" arrangement i en gruppe
for fotonørder for fucks sake!!! Det er aldeles relevant. Hvis hans hensigt
ikke var at fotografer skulle tage derhen hvem så? Brasillianske
sambadansere?

Det er kun ordkløveri fra din side. Du ved jo godt hvad manden mener.
DU må være den eneste der ikke forstår mandens hensigt med indlægget.


--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se
-
"If you can't fix it with duck tape you havn't used enough"

Holst (27-05-2005)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 27-05-05 22:35


Thomas Schreiber wrote:

> Det er kun ordkløveri fra din side. Du ved jo godt hvad manden mener.
> DU må være den eneste der ikke forstår mandens hensigt med indlægget.

Glem det, Thomas, det er nytteløst. Hr. Ebbesen spiller efter egne regler.

Niels Riis Ebbesen (27-05-2005)
Kommentar
Fra : Niels Riis Ebbesen


Dato : 27-05-05 23:53


Thomas Schreiber wrote:

> Det er kun ordkløveri fra din side. Du ved jo godt hvad manden mener.
> DU må være den eneste der ikke forstår mandens hensigt med indlægget.



Jeg forholder mig 100% sagligt til Jens Christensen's indlæg, der
står ikke et dyt om fotografering eller det der ligner, det er og
bliver et opslag som annoncerer et arrangement.

Hvis vi skal ta' din holdning for pålydende, så kan et hvilket som
helst arrangement fremover annonceres i denne gruppe, vi kan nemlig
bare gætte os til, at der er mulighed for at fotografere...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - grafiker, fotograf & webdesigner
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner


Thomas Schreiber (28-05-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Schreiber


Dato : 28-05-05 07:50

Niels Riis Ebbesen wrote:
> Jeg forholder mig 100% sagligt til Jens Christensen's indlæg, der står
> ikke et dyt om fotografering eller det der ligner, det er og bliver et
> opslag som annoncerer et arrangement.

Nej. Du knepper fluer med en 40 centimeters dildo.

> Hvis vi skal ta' din holdning for pålydende, så kan et hvilket som helst
> arrangement fremover annonceres i denne gruppe, vi kan nemlig bare gætte
> os til, at der er mulighed for at fotografere...

Naturligvis kan det det! Og nej INGEN skal gætte sig til noget, for denne
gruppe er fotointeresserede, så derfor er er det en SELVFØLGE at det er et
arrangement der er relevant for fotointeresserede.

Du har heldigvis et killfilter i din newsreader, så brug det og smid
alle i, der ikke efterlever DINE news regler.


--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se
-
"If you can't fix it with duck tape you havn't used enough"

Ole Larsen (28-05-2005)
Kommentar
Fra : Ole Larsen


Dato : 28-05-05 08:32

Thomas Schreiber wrote:
> Niels Riis Ebbesen wrote:

>> Hvis vi skal ta' din holdning for pålydende, så kan et hvilket som
>> helst arrangement fremover annonceres i denne gruppe, vi kan nemlig
>> bare gætte os til, at der er mulighed for at fotografere...
>
>
> Naturligvis kan det det! Og nej INGEN skal gætte sig til noget, for denne
> gruppe er fotointeresserede, så derfor er er det en SELVFØLGE at det er et
> arrangement der er relevant for fotointeresserede.

Der er gårdmarked i Rosenbækken nu........Ingang fra Vestergade og
Vindegade....
--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (11.maj.2005) design og nye billeder på:
http://home.tiscali.dk/muggler

Niels Riis Ebbesen (28-05-2005)
Kommentar
Fra : Niels Riis Ebbesen


Dato : 28-05-05 10:24


Ole Larsen wrote:

> Der er gårdmarked i Rosenbækken nu........Ingang fra Vestergade og
> Vindegade....


Ja... og i morgen fra kl. 10:00 til 11:00 prædiker sognepræst
Thorkild Grosbøll i Taarbæk Kirke...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - grafiker, fotograf & webdesigner
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner


Holst (28-05-2005)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 28-05-05 10:48


Niels Riis Ebbesen wrote:

> Ja... og i morgen fra kl. 10:00 til 11:00 prædiker sognepræst
> Thorkild Grosbøll i Taarbæk Kirke...

Hvor kan du lukke lort ud, Niels.

Gudtjenester i Taarbæk Kirke plejer at starte kl. 10.30.

Ukendt (28-05-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-05-05 11:01


"Holst" <newsmay05@shelter.dk> skrev i en meddelelse
news:42983e41$0$73240$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> Niels Riis Ebbesen wrote:
>
>> Ja... og i morgen fra kl. 10:00 til 11:00 prædiker sognepræst Thorkild
>> Grosbøll i Taarbæk Kirke...
>
> Hvor kan du lukke lort ud, Niels.
>
> Gudtjenester i Taarbæk Kirke plejer at starte kl. 10.30.

Ja, og det er de færreste præster, der kan li' fotografering under
gudstjenesten



Niels Riis Ebbesen (28-05-2005)
Kommentar
Fra : Niels Riis Ebbesen


Dato : 28-05-05 11:34


Claus Petersen wrote:

> Ja, og det er de færreste præster, der kan li' fotografering under
> gudstjenesten


Jeg er ellers ret sikker på, at der med garanti er temmelig mange
pressefotografer, der i morgen skal ud til Taarbæk Kirke, og ha'
nogle billeder af sognepræst Thorkild Grosbøll...))

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - grafiker, fotograf & webdesigner
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner


Jakob (28-05-2005)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 28-05-05 12:34

In article <4298490C.4080700@niels-ebbesen.net>, info@niels-ebbesen.net
says...

> Jeg er ellers ret sikker på, at der med garanti er temmelig mange
> pressefotografer, der i morgen skal ud til Taarbæk Kirke, og ha'
> nogle billeder af sognepræst Thorkild Grosbøll...))

Ja eller høre noget om moral og den dobbelte af slagsen.

--
Venlig hilsen

Jakob

Carsten Riis (29-05-2005)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 29-05-05 18:15

Thomas Schreiber skrev den 28-05-2005 08:50:
> Niels Riis Ebbesen wrote:
>
>> Jeg forholder mig 100% sagligt til Jens Christensen's indlæg, der står
>> ikke et dyt om fotografering eller det der ligner, det er og bliver et
>> opslag som annoncerer et arrangement.
>
>
> Nej. Du knepper fluer med en 40 centimeters dildo.
>

Og det vil jeg ikke se billeder af.





--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året
http://www.bloddonor.dk
Du ved ikke om du får brug for det

Morten Wartou (27-05-2005)
Kommentar
Fra : Morten Wartou


Dato : 27-05-05 21:12

Niels Riis Ebbesen wrote:
> Thomas Schreiber wrote:
>
>> Du har lavet nøjagtigt det samme 27. januar 2005! Du må måske gerne
>> selv spamme nyhedsgrupperne?
>>
>> http://kortlink.dk/google/ter
>
>
> Overså du at jeg også henviste til billeder...???
>
>> På flg. URL kan man se nogle af de billeder, som jeg gennem årene
>> har taget af fastelavnsfesten i Veksø Sj.
> http://www.photo-gallery.dk/oversigt/mennesker_&_miljoeer/fastelavn_veksoe/preview_01of27.html
>
> Eller det passede måske ikke så godt ind i din argumentatition.
>
> For mig at se, så er der stor forskel på, at poste et opslag for et
> arrangement, og så henvise til et arrangement, hvor man samtidigt
> viser billeder fra det, og dermed inspirerer.
>
> Jeg har heller ikke anfægtet, at Michael Bothager annoncerede
> karnevallet i København, for han henviste samtidigt til billeder,
> som kunne inspirere.
> Message-ID: <4280c327$0$155$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>
>
> Det indlæg som Jens Christensen har postet, ville svare til, at jeg
> postede et opslag, der annoncerer, at der spilles en fodboldkamp på
> Nørre Kønsløses stadion på søndag - og at jeg så gik ud fra, at det
> er on-topic, for dem der interesserer sig for fodbold, de kan jo
> bare tage deres kamera med til kampen...

Ja, alternative undskyldninger har du jo nok af. Men det tager jo ikke mange
sekunder at finde et indlæg som dette:
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&c2coff=1&threadm=422A2575.9050206%40niels-ebbesen.net&rnum=1&prev=/groups%3Fq%3Driis%2Bfugle%2Bhot%2Btip%26hl%3Dda%26lr%3D%26group%3Ddk.fritid.foto%26c2coff%3D1%26selm%3D422A2575.9050206%2540niels-ebbesen.net%26rnum%3D1


Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Jeg kombinerer traditionelt grafisk håndværk og moderne computer teknologi,
det giver kreative resultater, med en høj kvalitet." - Niels Riis Ebbesen



Christian Andersen (27-05-2005)
Kommentar
Fra : Christian Andersen


Dato : 27-05-05 21:28
Morten Wartou (27-05-2005)
Kommentar
Fra : Morten Wartou


Dato : 27-05-05 21:35

Christian Andersen wrote:
> Morten Wartou wrote:
>
>> Ja, alternative undskyldninger har du jo nok af. Men det tager jo
>> ikke mange sekunder at finde et indlæg som dette:
>> http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&c2coff=1&threadm=422A2575.9050206%40niels-ebbesen.net&rnum=1&prev=/groups%3Fq%3Driis%2Bfugle%2Bhot%2Btip%26hl%3Dda%26lr%3D%26group%3Ddk.fritid.foto%26c2coff%3D1%26selm%3D422A2575.9050206%2540niels-ebbesen.net%26rnum%3D1
>
> Bedre link:
>
> http://groups.google.dk/groups?threadm=4229E9E4.10507@niels-ebbesen.net

Ah-ja. Snedigt. :)


Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"...jeg skriver aldrig belærerende vejledninger, jeg
har dælme ikke tid til at yde individuel undervisning til enkelte
autorer." - Niels Riis Ebbesen



Jakob (28-05-2005)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 28-05-05 09:24

In article <42977B1D.5060804@niels-ebbesen.net>, info@niels-ebbesen.net
says...

> Overså du at jeg også henviste til billeder...???

OG.............

> For mig at se, så er der stor forskel på, at poste et opslag for et
> arrangement, og så henvise til et arrangement, hvor man samtidigt
> viser billeder fra det, og dermed inspirerer.

Det er så patetisk at det skriger til himlen. Du kan jo altid finde et
eller andet søgt argument for at du selvfølgelig har ret, selv om det er
indlysende at du har jokket i spinaten.


--
Venlig hilsen

Jakob

Langgaard Bærbar (27-05-2005)
Kommentar
Fra : Langgaard Bærbar


Dato : 27-05-05 16:01

"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skrev i en meddelelse
news:4296EBAD.50702@niels-ebbesen.net...
>
> Hej Jens, jeg vil tillade mig at mene, at det er meget off-topic, at lave
> opslag der annoncere forskellige events og arrangementet i denne gruppe,
> og jeg mener ikke, at det er en gangbar undskyldning, at det er en
> begivenhed som mange sikkert vil fotografere.
>

Hej Nils, du gør det jo selv, har du glemt at du i flere år i træk har du
reklameret for en fastelavnsfest. Du må måske godt?

Se: http://kortlink.dk/google/ter

>
> FUT: news:dk.admin.netikette
>

Kan man tage dig alvorlig?

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk
www.megapixels.dk (tom)



Henning (27-05-2005)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 27-05-05 16:33

"Langgaard Bærbar" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i en meddelelse
news:42973613$1@news.dansketelecom.com...
> "Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skrev i en meddelelse
> news:4296EBAD.50702@niels-ebbesen.net...
>>
>> Hej Jens, jeg vil tillade mig at mene, at det er meget off-topic, at lave
>> opslag der annoncere forskellige events og arrangementet i denne gruppe,
>> og jeg mener ikke, at det er en gangbar undskyldning, at det er en
>> begivenhed som mange sikkert vil fotografere.
>>
>
> Hej Nils, du gør det jo selv, har du glemt at du i flere år i træk har du
> reklameret for en fastelavnsfest. Du må måske godt?
>
> Se: http://kortlink.dk/google/ter
>
>>
>> FUT: news:dk.admin.netikette
>>
>
> Kan man tage dig alvorlig?
>
Nej nu er det slut med NRE i filtret med ham. Håbet styrgruppen afviser hans
OTD.

mvh Henning




Thomas Schreiber (27-05-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Schreiber


Dato : 27-05-05 19:31

Henning wrote:
> Nej nu er det slut med NRE i filtret med ham. Håbet styrgruppen afviser hans
> OTD.

Det pudsige er, at hver gang han modsiger sig selv, og det så tydeligt
som her bliver argumenteret for, forbliver han stum. Han kunne aldrig
drømme om at bekende at han måske engang i mellem også kunne have uret.
Han minder mig om Bo Warming - både hvad angår ligegyldige indlæg og
spild af båndbredde


--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se
-
"If you can't fix it with duck tape you havn't used enough"

Jan Bøgh (28-05-2005)
Kommentar
Fra : Jan Bøgh


Dato : 28-05-05 10:34

Jens Christensen wrote:

> Der er parade med de internationale karneval grupper i aften kl. 18,
> når "Battle of Carnival Bands" finder sted.
> I morgen går det så helt amok når det store optog går gennem byen
> (allerede fra kl. 10:45 starter de rundt omkring) Så vær klar

Jamen, hvorfor er der da ikke nogen, der er kommet på den fremragende ide
før?
Gruppen skal selvfølgelig indeholde henvisninger til enhver begivenhed, der
kan fotograferes.
Og ikke kun en flok småflommede, halvnøgne nordjyder af hunkøn i noget, der
minder om indianeroutfit i Aalborgs gader.
Tænk hvilken vidunderlig kilde til spændende billeder:
- Nu springer bøgen ud i Runkedulle skov, optimistjolleklubben holder
standerhejsning (fine farver og glade børn), kamp melllem Nørre Balle og
Smørum nedre i puslingerækken (sport, børn, reportage og fine farver) for
ikke at tale om fastelavn i børnehaven (børn, reportage, farver) - og en
helt uundværlig oplysning - fjærkræklubben holder udstilling af dværghønse
(for både fuglefolket og reportage, sam mulighed for både S/H og farver) -
farverigt og yderst fotogent. Jo, lad os få en masse inspirative opslag -
det rykker!

Og så må jeg heller komme ud af vagten de næste par dage, for det her gi'r
nok bank.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds nåde.
PS: Nye (opdateret 23/5/2005) knipserier kan findes på
http://jan.boegh.net/foto.htm



LIV (28-05-2005)
Kommentar
Fra : LIV


Dato : 28-05-05 11:14

Jan Bøgh wrote:
>
> Og så må jeg heller komme ud af vagten de næste par dage, for det her
> gi'r nok bank.
>

Ikke fra i hvert fald - er fuldstændig enig med dig.




blue (29-05-2005)
Kommentar
Fra : blue


Dato : 29-05-05 16:47

"LIV" <spammers@goto.hell> skrev i en meddelelse
news:429844a8$0$162$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Ikke fra i hvert fald - er fuldstændig enig med dig.

Samme her

Det virker som om folk går mere efter manden end bolden...

--
Malerier til salg
Mail vedr. pris
http://www.megapixel.dk/albums/visalbum.php?id=9286



Jakob (29-05-2005)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 29-05-05 22:05

In article <4299e3e2$0$158$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
blue_iz@ofirFJERN.dk says...


> Det virker som om folk går mere efter manden end bolden...

Jamen der er ingen bold, kun hult hykleri.

Og indrømmet måske skulle man bare holde sin kæ.. men det er ikke til at
bære at manden beder andre om at opføre sig anderledes end det han selv
kan præstere.

--
Venlig hilsen

Jakob

Jan Bøgh (30-05-2005)
Kommentar
Fra : Jan Bøgh


Dato : 30-05-05 07:45

Jakob wrote:

> Og indrømmet måske skulle man bare holde sin kæ.. men det er ikke til
> at bære at manden beder andre om at opføre sig anderledes end det han
> selv kan præstere.

Hwaba'?
Jeg har da ikke bedt nogen om noget, jeg ikke selv kunne præstere - tror jeg
nok.
Kunne du ikke hjælpe mig ved at fortælle hvordan du er kommet frem til
ovenstående?

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds nåde.
PS: Nye (opdateret 23/5/2005) knipserier kan findes på
http://jan.boegh.net/foto.htm



Jakob (30-05-2005)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 30-05-05 09:10

In article <429ab676$0$73268$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
spamhater@nowhere says...

> Hwaba'?
> Jeg har da ikke bedt nogen om noget, jeg ikke selv kunne præstere - tror jeg
> nok.
> Kunne du ikke hjælpe mig ved at fortælle hvordan du er kommet frem til
> ovenstående?

Nej nej nej, det var ikke møntet på dig men på NRE, min fejl skulle have
passet lidt bedre på med hvor jeg var i tråden, sorry.


--
Venlig hilsen

Jakob

Jan Bøgh (30-05-2005)
Kommentar
Fra : Jan Bøgh


Dato : 30-05-05 11:18

Jakob wrote:

> Nej nej nej, det var ikke møntet på dig men på NRE, min fejl skulle
> have passet lidt bedre på med hvor jeg var i tråden, sorry.

Nada - jeg blev bare lidt forvirret

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds nåde.
PS: Nye (opdateret 23/5/2005) knipserier kan findes på
http://jan.boegh.net/foto.htm



Thomas Schreiber (28-05-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Schreiber


Dato : 28-05-05 11:25

Jan Bøgh wrote:
> Jamen, hvorfor er der da ikke nogen, der er kommet på den fremragende ide
> før?
> Gruppen skal selvfølgelig indeholde henvisninger til enhver begivenhed, der
> kan fotograferes.

Nu er det jo ikke fordi der er karneval i Aalborg hver dag. Men hvis du
er så rørende enig med NRE, så kan i jo tage hianden i hånden og gå over
til Jens' ISP og udtrykke jeres utilfredshed over Jens' spammen
nyhedsgrupper

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se
-
"If you can't fix it with duck tape you havn't used enough"

Niels Riis Ebbesen (28-05-2005)
Kommentar
Fra : Niels Riis Ebbesen


Dato : 28-05-05 11:48


Thomas Schreiber wrote:

> Nu er det jo ikke fordi der er karneval i Aalborg hver dag. Men hvis du
> er så rørende enig med NRE, så kan i jo tage hianden i hånden og gå over
> til Jens' ISP og udtrykke jeres utilfredshed over Jens' spammen
> nyhedsgrupper


Tja Thomas... nogen gange er du altså et kæmpe kvaj at høre på, vi
er nogle som har deltaget her på UseNet i mere end et årti, og vi
har desværre flere gange erfaret hvordan tingene skrider, når
newbies som dig får lov til at sætte dagsordnen.

Det er temmelig langt ude i hampen, at du bliver ved med at forsvare
Jens Christensen's opslag, for uanset hvordan du vender og drejer
det, så er det ikke engang en lille bitte smule on-topic i denne
gruppe...!

Og jeg har intet imod, at der postes indlæg, der inspirerer til
eller anbefaler at man tage ud og fotografere et givent arrangement,
men det skal fremgå af indlægget...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - grafiker, fotograf & webdesigner
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner


Thomas Schreiber (28-05-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Schreiber


Dato : 28-05-05 12:03

Niels Riis Ebbesen wrote:
> Tja Thomas... nogen gange er du altså et kæmpe kvaj at høre på, vi er
> nogle som har deltaget her på UseNet i mere end et årti, og vi har
> desværre flere gange erfaret hvordan tingene skrider, når newbies som
> dig får lov til at sætte dagsordnen.

Det er da rart at vide, at du ved mere end jeg om hvornår jeg startede
med at bruge nyhedsgrupper.


> Det er temmelig langt ude i hampen, at du bliver ved med at forsvare
> Jens Christensen's opslag, for uanset hvordan du vender og drejer det,
> så er det ikke engang en lille bitte smule on-topic i denne gruppe...!

Jo det er.

> Og jeg har intet imod, at der postes indlæg, der inspirerer til eller
> anbefaler at man tage ud og fotografere et givent arrangement, men det
> skal fremgå af indlægget...

Det ser det ud til at du har.


--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se
-
"If you can't fix it with duck tape you havn't used enough"

Jakob (28-05-2005)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 28-05-05 12:42

In article <42984C79.20804@niels-ebbesen.net>, info@niels-ebbesen.net
says...

> Tja Thomas... nogen gange er du altså et kæmpe kvaj at høre på, vi
> er nogle som har deltaget her på UseNet i mere end et årti

Ahh det er måske tiårs jubilanterne der har opnået en ret til
dobbeltmoral, godt at vide.

> har desværre flere gange erfaret hvordan tingene skrider, når
> newbies som dig får lov til at sætte dagsordnen.

Thomas og andre har på en stille og rolig måde påpeget den dobbeltmoral
en fastligger som dig ligger for dagen. Det er da helt ok med mig at
nogen ytrer at de ikke gider opslag til events hvor der er
fotomuligheder, helt fair.

Men når nogen som dig kommer med henstillinger for en adfærd du selv er
eksponent for så bliver det hyklerisk.

Det der med at forvente en anderledes opførsel fra andre end den man
selv ligger for dagen, det virker noget tyndt.

--
Venlig hilsen

Jakob

Langgaard Bærbar (29-05-2005)
Kommentar
Fra : Langgaard Bærbar


Dato : 29-05-05 18:05

"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skrev i en meddelelse
news:42984C79.20804@niels-ebbesen.net...
>
>
> Og jeg har intet imod, at der postes indlæg, der inspirerer til eller
> anbefaler at man tage ud og fotografere et givent arrangement, men det
> skal fremgå af indlægget...
>

Hej Nils

Er du så fatsvag, at du ikke kan se at det er en opfordring til at tage til
karneval og fotografere. Indlægget er jo ikke postet i en lystfiskergruppe,
vel.

Så hvad er det egentlig du brokker dig over den her gang?

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk
www.megapixels.dk (tom)



Jan Bøgh (29-05-2005)
Kommentar
Fra : Jan Bøgh


Dato : 29-05-05 16:28

Thomas Schreiber wrote:

> Nu er det jo ikke fordi der er karneval i Aalborg hver dag. Men hvis
> du er så rørende enig med NRE,

Prøv at hive dine fordomme væk for øjnene, så kan du måske læse, hvad der
skrives. Og hvis du samtidig smed dem ud af dit kranie, kunne det tænkes at
du også kunne /forstå/. At gøre mig til enig med NRE svarer vel til at hævde
at vinteren er varmest. At det så sker, at jeg er enig i /nogle/ af NREs
synspunkter skyldes primært at jeg tager stilling til /indholdet/ og ikke
til /hvem/, der fremsætter det. Prøv det, du vil opleve at det giver et mere
nuanceret syn på verden. På den anden side set kan det jo også medføre at
man bliver klågere - og den proces er ikke nødvendigvis rar, men gevaldigt
udviklende.

> så kan i jo tage hianden i hånden og
> gå over til Jens' ISP og udtrykke jeres utilfredshed over Jens'
> spammen nyhedsgrupper

Doh!

vh
jan

--
Fotoamatør af Guds nåde.
PS: Nye (opdateret 23/5/2005) knipserier kan findes på
http://jan.boegh.net/foto.htm



Jens Christensen (28-05-2005)
Kommentar
Fra : Jens Christensen


Dato : 28-05-05 16:21

Jeg kan se mit indlæg har skabt veldig meget balade her i gruppen, så jeg må
hellere komme med en undskyldning, og lover hermed at jeg _aldrig_ nogen
sinde vil nævne ting, der kunne være værd at fotografere, da jeg naturligvis
kan se at det er OT i en denne foto-nyhedsgruppe
Hygge!

--
Mvh.
Jens Christensen



Jakob (28-05-2005)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 28-05-05 17:18

In article <42988c52$0$79455$14726298@news.sunsite.dk>, nospam@nospam.no
says...
> Jeg kan se mit indlæg har skabt veldig meget balade her i gruppen, så jeg må
> hellere komme med en undskyldning

Der er sgu ikke noget at undskylde for :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Niels Riis Ebbesen (28-05-2005)
Kommentar
Fra : Niels Riis Ebbesen


Dato : 28-05-05 19:39


Jakob wrote:

> Der er sgu ikke noget at undskylde for :0)


Jow der er... hvis jeg havde valgt at poste en klage til abuse-afd.
hos Jens Christensen's ISP, så havde han helt sikkert fået besked
om, at han skulle stoppe med at poste off-topic...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - grafiker, fotograf & webdesigner
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner


Jakob (28-05-2005)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 28-05-05 19:42

In article <4298BAB5.2060206@niels-ebbesen.net>, info@niels-ebbesen.net
says...

> Jow der er... hvis jeg havde valgt at poste en klage til abuse-afd.

Ja man bliver sgu fuldstændig måløs at nogen kan gå i så små sko, og så
især når du flere gange har .gjort nøjagtig det samme. Det er ligeså
grotesk som det er latterligt.

EOD

--
Venlig hilsen

Jakob

Niels Riis Ebbesen (28-05-2005)
Kommentar
Fra : Niels Riis Ebbesen


Dato : 28-05-05 21:34


Jakob wrote:

> især når du flere gange har .gjort nøjagtig det samme.


Hmm... kan eller vil du ikke læse, jeg opfordrer klart og utvetydigt
til, at folk skal ta' ud og fotografere, i begge de indlæg fra
undertegnet, som i denne tråd henvises til.

Og uanset hvordan jeg vender og drejer Jens Christensen's indlæg, så
kan jeg kun læse, at det er opslag, der annoncerer karneval i
Aalborg...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - grafiker, fotograf & webdesigner
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner


Carsten Riis (29-05-2005)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 29-05-05 18:22

Niels Riis Ebbesen skrev den 28-05-2005 22:33:

> Hmm... kan eller vil du ikke læse, jeg opfordrer klart og utvetydigt
> til, at folk skal ta' ud og fotografere, i begge de indlæg fra
> undertegnet, som i denne tråd henvises til.
>
> Og uanset hvordan jeg vender og drejer Jens Christensen's indlæg, så kan
> jeg kun læse, at det er opslag, der annoncerer karneval i Aalborg...
>

Nej, du har sikkert heller ikke særlig god til at lægge 2+2+2 sammen.


Lige overstået karneval i København + en masse billeder fra karnevallet
i København + Indlæg i fotogruppe om karneval i Aalborg

Man skal vist ikke være Sherlock Holmes for at forstå budskabet.




--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året
http://www.bloddonor.dk
Du ved ikke om du får brug for det

Niels Riis Ebbesen (30-05-2005)
Kommentar
Fra : Niels Riis Ebbesen


Dato : 30-05-05 08:14


Carsten Riis wrote:

> Man skal vist ikke være Sherlock Holmes for at forstå budskabet.


Hvis vi skal ta' dit budskab for pålydende, så kan ethvert opslag
der annoncerer et arrangement postes her i gruppen, for folk kan jo
selv tænke sig til, at det er noget der kan fotograferes.

Jeg synes du skal gå tilbage og læse udgangspunktet, jeg påpeger i
en pæn og høflig tone, den formelle mangel på on-topic indhold i
Jens Christensen's opslag, og straks går alle i selvsving...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - grafiker, fotograf & webdesigner
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner


Carsten Riis (30-05-2005)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 30-05-05 11:58

Niels Riis Ebbesen skrev den 30-05-2005 09:13:
>
> Carsten Riis wrote:
>
>> Man skal vist ikke være Sherlock Holmes for at forstå budskabet.
>
>
>
> Hvis vi skal ta' dit budskab for pålydende, så kan ethvert opslag der
> annoncerer et arrangement postes her i gruppen, for folk kan jo selv
> tænke sig til, at det er noget der kan fotograferes.
>

Du bør helt klart tage kontakt til din regnelærer.

Få dig noget proportionssans.



> Jeg synes du skal gå tilbage og læse udgangspunktet, jeg påpeger i en
> pæn og høflig tone, den formelle mangel på on-topic indhold i Jens
> Christensen's opslag, og straks går alle i selvsving...
>

Og andre brugere mener at du har uret.... Bør du så ikke følgende en af
de grundlæggende netikette-regler? Nemlig stikke en finger jorden og
fornemme stemningen.
Jens' indlæg ligger fint i forlængelse af de øvrige karnevals-tråde der
har været.
Man skal være mere end almindelig dum for ikke at se det. og du vil da
ikke påstå, at du er dum. Vil du?



Det ville klæde dig, at du bare en gang imellem indrømmer, at du tager
fejl. For det gør du her!
Det kunne jo være, at du fik flere på "din side".
Du er formentlig ligeså træt af de slåskampe der kommer af dine
skriblerier som jeg er. Og vil du vide, hvad fællesnævneren er ved alle
"slåskampe": Niels Riis Ebbesen og hvis du skulle være i tvivl, så er
det dig og din måde at korrekse folk på.


Du bør helt ærlig lære noget om netikette og hvordan man laver vejledninger.




--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året
http://www.bloddonor.dk
Du ved ikke om du får brug for det

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177505
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408552
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste