Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvad skal jeg satse mine penge på
Fra : Kim

Dato : 26-05-05 21:53

Skal have nyt digitalkamera.

Væver mellem et Canon EOS-350, Canon Powershot Pro1,
og Nikon CoolPix 8800.
Kameraet vil i vid udstrækning blive brugt i "auto- mode", men det
er selvfølgelig rart med lidt "at lege med".
Udskiftelig optik er ikke et "must", det vil nok alligevel ikke blive brugt.
Det må ikke være ret stor forsinkelse på fra udløser trykkes ned,
til billedet er taget. (Dårlige erfaringer fra Medion....)
Hvad vil være det bedste køb i 6000,- klassen ?
Har studeret diverse tests, men de får jo alle en ret god kritik.

Mvh, Kim

Fra : Erik W.

Dato : 26-05-05 22:01

"Kim" <No@money.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad vil være det bedste køb i 6000,- klassen ?
> Har studeret diverse tests, men de får jo alle en ret god kritik.

Fortæl lidt om hvad du kan lide at fotografere... fugle,landskaber,
mennesker familiefotos eller makrobilleder af blomster og bier? Hvilke
forhold fotograferer du under?
Fortæl fortæl! - Så får du mere kvalificerede svar.

Mvh Erik

Fra : Kim

Dato : 26-05-05 22:12

"Erik W." <erik.w@surfmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> forhold fotograferer du under?
> Fortæl fortæl! - Så får du mere kvalificerede svar.

Det skal fungere som "familiens kamera", så det er meget alsidigt.
Skal bruges til alt, fra familiefester til fotografering til
ridekonkurrancer.

Mvh, Kim

Fra : Manse

Dato : 26-05-05 22:21

Det skal fungere som "familiens kamera", så det er meget alsidigt.
Skal bruges til alt, fra familiefester til fotografering til
ridekonkurrancer.

Okay.....Du SKAL nok ikke vælge spejlrefleks................Ville nok
anbefale dig et Panasonic Fz20..

Manse

Fra : 7c

Dato : 26-05-05 22:33

"Manse" <11kili@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ridekonkurrancer.
>
> Okay.....Du SKAL nok ikke vælge spejlrefleks................Ville nok

Lidt nysgerig og uviden... hvorfor ikke spejlrefleks?

Vh.
Søren C.

Fra : Bo Bjerre

Dato : 26-05-05 22:40

7c wrote:

> Lidt nysgerig og uviden... hvorfor ikke spejlrefleks?

Tungere, større, mindre diskret.
Mulighed for støv på chip'en, selv om man ikke bruger muligheden for at
skifte optik
riciko for at det ikke bliger brugt, pg.a. størrelse og komplexitet
Med standard zoom, er spejlreflexen ikk nær så god til macro

Bo //
-har rigtigt kamera med phiilm til det seriøse og sjove, og digital til
det lette og nødvendige.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 27-05-05 06:06

In article <4296423b$0$25859$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>, Bo Bjerre wrote:

> Tungere, større, mindre diskret.
> Mulighed for støv på chip'en, selv om man ikke bruger muligheden for at
> skifte optik

Du mener ligesom på ale andre digitale kameraer ? Så er der kun film
tilbage. Kameraer uden optisk zoom er muligvs også gode nok, da der ikke
er mekanik der suger luft og støv ind i kameraet.

> riciko for at det ikke bliger brugt, pg.a. størrelse og komplexitet

Så er det lommestørrelses han skal gå efter, evt suppleret med
en ekstern blitz.

> Med standard zoom, er spejlreflexen ikk nær så god til macro

Korrekt. Det kræver en investering på 500-1500 kr (50m + omvendering eller
extension tubes)

Fra : Brian Lund

Dato : 27-05-05 00:25

> Lidt nysgerig og uviden... hvorfor ikke spejlrefleks?

Ifht. Kims indlæg vil jeg sige prisen!
Hvis det skal være alsidigt skal der flere objektiver til, og så sprænger
det 6000-kroner budgettet!

Brian

Fra : Hans Joergensen

Dato : 27-05-05 07:19

Brian Lund wrote:
> Ifht. Kims indlæg vil jeg sige prisen!
> Hvis det skal være alsidigt skal der flere objektiver til, og så sprænger
> det 6000-kroner budgettet!

Og med kompaktkameraet er man afskåret fra den mulighed, hvorfor
kameraet aldrig kan blive alsidigt :)

// Hans
--
Photogallery @ http://nathue.dk

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 26-05-05 22:47

"Manse" <11kili@sol.dk> wrote in message
> [...]
> ridekonkurrancer.
>
> Okay.....Du SKAL nok ikke vælge spejlrefleks................Ville nok

Hej
Tjah, det er rigtigt godt bud.

Bare surt at man ikke kan få lov at bruge hele budgettet.

hilsen Jesper

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 27-05-05 10:40

Jesper Sørensen wrote:
> Hej
> Tjah, det er rigtigt godt bud.
> Bare surt at man ikke kan få lov at bruge hele budgettet.
> hilsen Jesper

Det er vel ikke noget problem ?

Køb et par ekstra SD-kort og en taske til det - så er pengene brugt.

Og FZ20 er et udmærket forslag, hvis man vil have et "næsten-slr" men ikke
vil ofre det sidste.

5 mpixel og 12x zoom kan klare ret mange opgaver.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Kim

Dato : 27-05-05 02:58

"Manse" <11kili@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Okay.....Du SKAL nok ikke vælge spejlrefleks

Tjae...Har et analog spejlrefleks (Canon T70) og det er blevet
brugt godt. Det ville dog ikke gøre noget hvis det var lidt
mindre, men hvis billedkvaliteten er bedre på de større,
kan jeg godt leve med størrelsen.

Mvh, Kim

Fra : Steen Larsen

Dato : 26-05-05 23:08

In article <4296375a$0$694$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
"Kim" <No@money.dk> wrote:

> [...]
> Hvad vil være det bedste køb i 6000,- klassen ?
> Har studeret diverse tests, men de får jo alle en ret god kritik.

Vil foreslå at kigge på Nikons 8400 dog uden at have rørt det. Den har
enestående vid-vinkel (24-85 mm) som især er brugbart til indendørs
"familie" optagelser. Tjek eventuelt anmeldelse for vurdering af
shutter-lag m.v.
http://www.imaging-resource.com/PRODS/CP8400/CP84A.HTM
En ting er helt sikkert... det tåler ingen sammenligning med et Medion
apparat.

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 27-05-05 07:51

Kim wrote:
> [...]
> Hvad vil være det bedste køb i 6000,- klassen ?
> Har studeret diverse tests, men de får jo alle en ret god kritik.

Jeg kan varmt anbfale Fuji S7000. Havde sådan et, før jeg opgraderede
til et digitalt Fuji SLR. Makrokvaliteten er rigtig rigtig god, og i det
hele taget er kameraet ikke for stort og klodset og tungt, men har
alligevel et "pro feel" over det. Synes du skal prøve det inden du køber
noget andet. Det koster under 4000 fra nyt.

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Flemming Gram Christ~

Dato : 27-05-05 10:31

Hej.

Prøv evt at søge lidt i dk.marked.privat eller dba.
Der er ofte nogle af de større Nikon modeller til salg til lave priser.

Mvh

Fra : Kim

Dato : 27-05-05 15:37

Tror CoolPix 8800 vinder.
Grund:
1: Får god kritik i de fleste tests.
2: Skal ikke investere i extra optikker med følgende fordyrelser.
3: Nikon's gode ry og rygte. Laver sjældent noget lo..
4: Husets robusthed.

Tak for alle de gode inputs...

Mvh, Kim

Fra : TDN

Dato : 28-05-05 14:21

> [...]
> Hvad vil være det bedste køb i 6000,- klassen ?
> Har studeret diverse tests, men de får jo alle en ret god kritik.

Hvad med :

http://www.canon.dk/for_home/product_finder/cameras/digital/powershot_s2_is/index.asp

Den er da alsidig også har du godt et par tusinde til at købe ekstraudstyr
for...

Mvh
Thomas

Fra : Kim

Dato : 28-05-05 23:33

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Den er da alsidig også har du godt et par tusinde til at købe ekstraudstyr

Ja, det ser fornuftigt ud. Lidt "småt" i opløsning, måske.
Synd der ikke er tests af det endnu.

Mvh, Kim