Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvor køber jeg en Canon EF 70 - 300mm f4.5~
Fra : Peter Sindrup

Dato : 26-05-05 18:26

Jeg har set den på http://www.goecker.dk/ til 8.395,- men det må da kunne
gøres billigere.

På forhånd tak

Peter

Fra : Brian Lund

Dato : 26-05-05 18:34

> Jeg har set den på http://www.goecker.dk/ til 8.395,- men det må da kunne
> gøres billigere.

Du ved godt at det er excl. moms?
Technikdirekt.de har det til 1141 euro, om du så kan trække momsen fra når
du køber i tyskland ved jeg ikke!

"DO" objektiverne er nogen "L-agtige" objektiver, og prisen er derfor også
derefter!

Brian

Fra : Trolle

Dato : 26-05-05 18:43

Hvis du foretr{kker danske forhandler s} pr|v : www.photoshop.dk

Fra : Peter Sindrup

Dato : 26-05-05 18:46

"Brian Lund" <geronimo@-FORKERT-mobilixnet.dk> wrote in message

> Du ved godt at det er excl. moms?

Det havde jeg endda overset, og det gør den jo ikke ligefrem billigere.
Der skulle have stået 10493,75

> Technikdirekt.de har det til 1141 euro, om du så kan trække momsen fra når
> du køber i tyskland ved jeg ikke!

Det bliver til 8500,- hvis jeg regner med kurs 7,45

> "DO" objektiverne er nogen "L-agtige" objektiver, og prisen er derfor også
> derefter!

Ja, det må du nok sige.
Et helt fantastisk objektiv, der får forrygende anmeldelser, og som fylder
og
vejer tæt på "ingenting"

Peter

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 26-05-05 20:16

In article <42960b5a$0$318$d40e179e@nntp05.dk.telia.net>, Peter Sindrup wrote:

> Ja, det må du nok sige.
> Et helt fantastisk objektiv, der får forrygende anmeldelser, og som fylder
> og
> vejer tæt på "ingenting"

det jeg har set er det størrelsen og vægten der lægges vægt på, da
billedkvaliteten er en mellemting mnellem L og standard 75-300mm.
Nogle siger tættere på 75-300mm end på L.

Fra : Peter Sindrup

Dato : 26-05-05 20:42

"Povl H. Pedersen" <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote in message
> [...]

> billedkvaliteten er en mellemting mnellem L og standard 75-300mm.
> Nogle siger tættere på 75-300mm end på L.

Tak.
Kunne du anbefale et alternativ, der både er til at betale og til
at slæbe rundt på, på en tur gennem byen?

På forhånd tak

Peter

Fra : Jens Bruun

Dato : 26-05-05 21:08

"Peter Sindrup" <nospamnews@psi.avic.dk> skrev i en meddelelse

> Kunne du anbefale et alternativ, der både er til at betale og til
> at slæbe rundt på, på en tur gennem byen?

EF 70-200mm f/4L. Kan transformeres til en udmærket 98-280mm f/5.6 med en
1.4x TC. Lille, let, ekstrem skarpttegnende og billig (ca. 7K inkl. TC).

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 04/14/05)

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 26-05-05 22:46

In article <42962689$0$326$d40e179e@nntp05.dk.telia.net>, Peter Sindrup wrote:
> "Povl H. Pedersen" <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote in message

> Tak.
> Kunne du anbefale et alternativ, der både er til at betale og til
> at slæbe rundt på, på en tur gennem byen?

Standard 75-300mm USM - Handles brugt til ca. 1200 kr. Eller som
Jens siger, 70-200mm f/4, som er noget større, men stadig relativ
lille og let.

Det er begrænset for korte man kan lave objektiverne, de skal ca.
have brændvidden i længde. Og blænden er et forhold mellem brændvidde
og åbningsdiameter. Så en 300mm f/4 skal eksempelvis minimum have
300/4 = 75mm åbning ude foran, og et 300mm f/2.8 skal have
300/2.8 = 107mm frontglas - hvilket betyder noget for rørets tykkelse.

Fra : Alex W

Dato : 27-05-05 05:47

"Brian Lund" <geronimo@-FORKERT-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> Du ved godt at det er excl. moms?
> Technikdirekt.de har det til 1141 euro, om du så kan trække momsen fra når
> du køber i tyskland ved jeg ikke!

Det kan man ikke. Men man kan købe momsfrit i EU ved at opgive SE nummeret.

/Alex W

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 27-05-05 08:10

Alex W wrote:

> Det kan man ikke. Men man kan købe momsfrit i EU ved at opgive SE nummeret.
>
> /Alex W

Ligger Tyskland ikke i EU?

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Tommy Jensen

Dato : 26-05-05 18:32

On Thu, 26 May 2005 19:26:02 +0200, "Peter Sindrup"
<nospamnews@psi.avic.dk> wrote:

>Jeg har set den på http://www.goecker.dk/ til 8.395,- men det må da kunne
>gøres billigere.

www.photografica.com

7.996,- (excl moms som ovenstående pris hos goecker).

ellers er det nok Tyskland du skal kigge.
MVH Tommy Jensen
Erstat YYMMDD med 29. marts. 2005 i email adresse.

Fra : Dan Andersen

Dato : 26-05-05 19:35

> Jeg har set den på http://www.goecker.dk/ til 8.395,- men det må da kunne
> gøres billigere.
>
> På forhånd tak
>
> Peter
Prøv Japan Photo på Israels Plads i København..Spørg efter Michael... tlf.
3391 5300
Der får du både en god service og en rigtig god pris. Taler af egen og et
par af mine venners erfaringer.

Mvh. Dan Andersen

Fra : Peter Sindrup

Dato : 26-05-05 19:41

"Dan Andersen" <dan@dbamott.dk> wrote in message
> [...]
> 3391 5300
> Der får du både en god service og en rigtig god pris. Taler af egen og et

Takker - "will do"

Peter

Fra : Tommy Jensen

Dato : 26-05-05 19:47

On Thu, 26 May 2005 20:34:46 +0200, "Dan Andersen" <dan@dbamott.dk>
wrote:

> [...]
>3391 5300
>Der får du både en god service og en rigtig god pris. Taler af egen og et

HA! Japan foto ved intet om foto. På forespørgsel anede de ikke hvad
et EF-S objektiv var. De mente ikke der fandtes sådanne objektiver.

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 26-05-05 20:01

On Thu, 26 May 2005 20:46:56 +0200, Tommy Jensen wrote:

> HA! Japan foto ved intet om foto. På forespørgsel anede de ikke hvad
> et EF-S objektiv var. De mente ikke der fandtes sådanne objektiver.

Og parallel importerer. Jeg har i hvertfald et eksempel.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard

Fra : Thomas

Dato : 27-05-05 12:38

Jens Stadsgaard wrote:

> Og parallel importerer. Jeg har i hvertfald et eksempel.

Er produkter dårligere fordi de er parallelimporteret?
Jeg er personligt ligeglad med hvem der har importeret det jeg køber.
Bare det er det rigtige produkt til den rigtige pris.

Thomas

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 27-05-05 18:41

On Fri, 27 May 2005 13:38:07 +0200, Thomas wrote:

> Er produkter dårligere fordi de er parallelimporteret?

Det tror jeg ikke. Men er du ligeglad med at en rep. kan tage 4 uger på et
300d fordi det skal omkring udlandet først. Jeg tror ikket at PW service
bruger 3 uger på at justere autofocus på et kamera. Jeg har så regnet med
1 uge til transport.