Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon fortsat filnummerering
Fra : Knud Bonke Pedersen

Dato : 26-05-05 16:39

Mit gamle eos 300d har kørt i 1½ år, med
fortsat filnummerering, og det er en god hjælp
til arkivering på cd'er. Men nu har jeg startet
på samme måde med et nyt eos 350d, og i dag kom
jeg for første gang i bekneb for hukommelse, og
satte et cf-kort i, som har været brugt i 300d'eren.
Naturligvis startede jeg med at formatere, men
nu fortsætter det nye kamera med at tælle, samme
sted som det gamle, og ser nu ud til at have taget
godt 19000 billeder, på 3 uger!
Jeg har prøvet med fuld formatering i computer,
lagt korrekt nummererede mapper og billeder ind på
kortet, og fortsat derfra, men ligemeget hjælper
det. Selv det kort jeg kun har brugt i det nye kamera,
tæller nu videre på den forkerte måde.
Er der nogen der ser en løsning? Jeg opdagede at det
var galt, da kameraet var helt nyt, ændrede nummererings
måden så den talte forfra hver gang, gik tilbage igen,
og så virkede det på det kort. Men det vil jeg helst
ikke gøre nu, efter 2000 billeder.
mvh Knud

Fra : [HCS] 4000

Dato : 26-05-05 17:12

Jeg har en gang været ude for noget af det samme. Efter kameraet havde været
til reparation fortsatte det med meget høje nummereringer som jeg aldrig
havde været oppe på.
Jeg fik løst det, men husker det ikke helt præcist hvordan, men prøver
alligevel at komme med en løsning. Jeg ved ikke om du kan bryde ind i
rækkefølgen, så du rammer den rigtige nummerering til det ny kamera, men
bare starter forfra igen med IMG_0001.
Formater kortet i en kortlæser.
Sæt kameraet på IKKE kontinuerlig.
Formater kortet i kameraet.
Tag et billede - nu skulle den starte forfra med nummereringen.
Nu kommer det som jeg ikke ved om det hjælper.
I kortlæseren omdøbes billedet til det nummer du vil have, husk også at
rette mappenummeret så det passer til.
Stil kameraet tilbage til kontinuerlig.

Det er da et forsøg værd.

--
hilsen Hans

homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

* www.pbase.com/hcstune *
"Knud Bonke Pedersen (slet WNB3B)" <bonke@WNB3Bprivat.dk> skrev i en
meddelelse news:11171221170.522401294424689@dtext.news.tele.dk...

Fra : Knud Bonke

Dato : 26-05-05 18:42

: Nu kommer det som jeg ikke ved om det hjælper.
: I kortlæseren omdøbes billedet til det nummer du vil have, husk også at
: rette mappenummeret så det passer til.
: Stil kameraet tilbage til kontinuerlig.
:
: Det er da et forsøg værd.
:
: --
: hilsen Hans

Jammmmen dog, så ved du det nu, DET VIRKER, tak
for ideen
mvh Knud