Kan ikke se RAID0 i XP
Fra : -= B =-

Dato : 26-05-05 13:12

Hej

Jeg mangler mit raid i XP

Jeg har et ASUS P4C800-E Deluxe med Promise Raidcontroller.
Jeg har 2 Maxtor 120 GB S-ATA diske i RAID0
Jeg kører Windows XP Pro m. SP2
Min systemdisk var dette raid0, men pludselig fik jeg under opstart en blå
skærm (kun fremme i 1 sec.) og PC´en genstartede. Uanset om jeg starter
normalt, i fejlsikker eller VGA-tilstand, så kan jeg ikke starte. Kort blink
af blå skærm og så genstart. (kan ikke nå at trykke pause)
Under opstart (DOS-skærm) finder Promise-controlleren de 2 diske, og i
opsætningen til RAID er der ingen problemer. Jeg har prøvet at skille
raid´et og gendanne det igen, og det sker uden problemer. Ved genstart
finder controlleren de 2 diske og skriver at de er i raid.
Jeg har nu installeret en anden (single) S-ATA disk og installeret XP på
denne (med sidste nye drivere til Promisecontrolleren), for så på den måde
at bare kunne "se" mit gamle raid0 og på den måde redde data ud af dette,
men uden resultat. Det er totalt væk.

Hvilket program er godt til at finde defekte, ikke synlige harddiske med?

Bo

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 26-05-05 13:17

"-= B =-" <nogen@microsoft.com> crashed Echelon writing

> [...]
> Promisecontrolleren), for så på den måde at bare kunne "se" mit gamle
> raid0 og på den måde redde data ud af dette, men uden resultat. Det er

Det var rigtig dumt, især hvis du bad controlleren om at initialisere
opsætningen, for så overskrives alle raid oplysninger og dataene er tabte.

Hvis raidet arrayet er oppe og køre uden problemer, bør man ikke lave
ændringer i det uden en backup.

--
Bjarke Andersen

Fra : -= B =-

Dato : 26-05-05 13:54

> Det var rigtig dumt, især hvis du bad controlleren om at initialisere
> opsætningen, for så overskrives alle raid oplysninger og dataene er tabte.

Jeg bad den netop om ikke at initialisere, kun skille og samle igen. (den
funktion er der nemlig i opsætningen)

Jeg er mere interesseret i et program der kan "se" disken

Bo