Michael Jackson - forskellige versioner ?
Fra : Ukendt

Dato : 26-05-05 12:41

Jeg er ved at bryde mit hoved, så håber der måske er nogen der kan hjælpe
herinde ?

Jeg købte i sin tid opsamlingsalbummet History med MJ

Senere købte jeg en cd-samling hvor albummet også var i mellem. Jeg bestemte
mig for at sælge den ene af. Det var desværre den forkerte jeg soglte

Nummeret "They don´t care about us", var nemlig ikke samme version på de 2
album.

Den føste udgave jeg købte, var der en masse sound effects i starten af
nummeret. De mangler på den anden.

Nogen der ved hvor jeg kan skaffe den første udgave, evt. købe selve
nummeret som single, da jeg synes det var noget federe, end den senere
version.

Please anyone ?

Mvh
Jan Rysz

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 26-05-05 13:57

Rysz (8900) wrote:
> [...]
>
> Nogen der ved hvor jeg kan skaffe den første udgave, evt. købe selve
> nummeret som single, da jeg synes det var noget federe, end den senere

Kan ikke hjælpe, men der var også andre forskelle. Andet oplag af albummet
var censureret i nummeret med Janet (hedder det Scream?). Det var nogle
skældsord for jøder eller sår'n der var lagt lydefekter henover.

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-05 16:46

> Kan ikke hjælpe, men der var også andre forskelle. Andet oplag af albummet
> var censureret i nummeret med Janet (hedder det Scream?).

Ved du hvordan jeg kan skelne første oplag fra de næste ?

Jeg mener uden at lytte ( tænker hvis man render over en til på f.eks.
QXL ). Er der nogen synlig forskel på coveret ?

Mvh
Jan Rysz

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 27-05-05 07:51

Rysz (8900) wrote:

> [...]
>
> Jeg mener uden at lytte ( tænker hvis man render over en til på f.eks.
> QXL ). Er der nogen synlig forskel på coveret ?

Jeg ved det ikke. Måske tager jeg fejl om at der er to forskellige albums,
men det er helt sikkert at jeg i sin tid først hørte den ucensurerede Screm
med "jew me, sue me" og siden den censurerede. Om det kun var i radioen kan
jeg ikke huske.

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : Jacob E.

Dato : 27-05-05 10:38

Jesper Brogaard wrote:

> [...]
> ucensurerede Screm med "jew me, sue me" og siden den censurerede. Om
> det kun var i radioen kan jeg ikke huske.

Det var altså ikke på "Scream", men på "They don't really care about us", at
teksten "Jew me, sue me" blev omskrevet.

Mvh Jacob E.

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 27-05-05 10:57

Jacob E. wrote:

> Det var altså ikke på "Scream", men på "They don't really care about
> us", at teksten "Jew me, sue me" blev omskrevet.
>
> Mvh Jacob E.

Oki, det er vist rigtigt. Scream videoen blev da censureret. Vi gik vist
glip af Janets fuckfinger, så vidt jeg husker.
--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : Thomas

Dato : 27-05-05 12:37

"Jacob E." <sp@mmers-die.invalid> skrev i en meddelelse

> Det var altså ikke på "Scream", men på "They don't really care about us",
> at
> teksten "Jew me, sue me" blev omskrevet.

Jep. Der var vist også noget med en linie der hed.

"Kick me, Kike me", som blev lavet om til "Kick me, Kick me"...

'Kike' er vist et skældsord for jøde, eller sådan noget... Så det
blev fjernet...

..Thomas

Fra : Jacob E.

Dato : 27-05-05 12:43

Thomas wrote:
> [...]

> "Kick me, Kike me", som blev lavet om til "Kick me, Kick me"...
>
> 'Kike' er vist et skældsord for jøde, eller sådan noget... Så det

Nemmerli'

Mvh Jacob E.

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 27-05-05 18:17

Rysz (8900) skrev:
> Ved du hvordan jeg kan skelne første oplag fra de næste ?
>
> Jeg mener uden at lytte ( tænker hvis man render over en til på
> f.eks. QXL ). Er der nogen synlig forskel på coveret ?

Jeg kunne godt huske, at der blev klippet i sangen, men var ikke klar
over, at det også skete på albummet. Nu føler jeg mig heldig over at
have den oprindelige version, som jeg vistnok købte på
udgivelsesdagen.

Jeg ved ikke, om der er synlig forskel på coveret, men vi kan da prøve
at sammenligne: På min står der for eksempel årstalssekvensen "(c)
1995 MJJ Productions Inc. / (p) 1979, 1982, 1987, 1988, 1991, 1995 MJJ
Productions Inc." Måske skete skiftet sent nok til, at der står 1996
på din version?

Ellers er der måske ikke andet for end at kigge i antikvariater og få
dem til at afspille nummeret.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Ulrik Kold

Dato : 27-05-05 18:51

Peter Brandt Nielsen wrote:

> [...]
> på din version?
>
> Ellers er der måske ikke andet for end at kigge i antikvariater og få

På Discogs kan man finde disse to udgaver, jeg ved ikke, om I kan
identificere noget udfra dem:

<http://www.discogs.com/release/446273> og
<http://www.discogs.com/release/265996>

..kold

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-05 19:16

> [...]
> over, at det også skete på albummet. Nu føler jeg mig heldig over at
> have den oprindelige version, som jeg vistnok købte på

Det gjorde jeg også med den første af dem, men som sagt fik jeg solgt den
forkerte. ØV !!

> [...]
> 1995 MJJ Productions Inc. / (p) 1979, 1982, 1987, 1988, 1991, 1995 MJJ
> Productions Inc." Måske skete skiftet sent nok til, at der står 1996

Der står det samme på min, så det hjølper ikke så meget.
Hvad er pladenummeret på din udgave ?

På den her står der 4747092

Hvilket iøvrigt ikke er nogen af de numre der står registreret på de
udgivelser Ulrik linker til.

Inde på selve skiven ( i kanten ), står der et produktionsnummer :
01-474709-10

> Ellers er der måske ikke andet for end at kigge i antikvariater og få
> dem til at afspille nummeret.

En idé, men det ville være noget nemmere, hvis der var noget synligt at gå
efter.

Mvh
Jan Rysz

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 27-05-05 22:58

Rysz (8900) skrev:
> På den her står der 4747092

Det gør der nu også på min.

> Inde på selve skiven ( i kanten ), står der et produktionsnummer :
> 01-474709-10

Ditto. Det står også nederst på bagsiden.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-05 08:30

> Det gør der nu også på min.

Øv !! Heller ikke noget der.

> Ditto. Det står også nederst på bagsiden.

Jeg tror det er en blindgyde. Nu spørger nok lidt flappet, men jeg kan vel
ikke lokke dig til at rippe de første par minutter af sangen, så jeg er lidt
mere sikker på hvad jeg skal gå efter ? . Så tror jeg nemlig jeg vil på tur
i antik-biksene i byen.

Mvh
Jan Rysz