iBook 1,2 og Dell 2005 TFT
Fra : Flemming Rubini

Dato : 25-05-05 23:51

Kan iBook'en klarer at trække en 20" Dell 2005 uden problemer eller gør
jeg klogt i at vælge en lidt mindre skærm?

Flemming Rubini

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-05-05 23:57

Flemming Rubini <flemming@rubini.invalid> wrote:

> Kan iBook'en klarer at trække en 20" Dell 2005 uden problemer eller gør
> jeg klogt i at vælge en lidt mindre skærm?

iBog'en kan kun vise 1024*768 opløsning med mindre du hacker din
firmware og dermed vinker farvel til din garanti.

1024*768 på en 20" TFT er uegnet, find en skærm med 1024*768 opløsning
(dvs 15" TFT) eller vink farvel til din garanti

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Flemming Rubini

Dato : 26-05-05 00:23

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> [...]
>
> 1024*768 på en 20" TFT er uegnet, find en skærm med 1024*768 opløsning
> (dvs 15" TFT) eller vink farvel til din garanti

Vinker farvel til jeg får helt ondt i håndleddet. Men det kræver måske
at jeg sætter iBogen i et glas isvand når der er tilsluttet en 20"?

Flemming Rubini

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 26-05-05 07:21

On 2005-05-26 00:56:41 +0200, nospam@reippuert.dk (Morten Reippuert
Knudsen) said:

> iBog'en kan kun vise 1024*768 opløsning med mindre du hacker din
> firmware og dermed vinker farvel til din garanti.

Hmm... At hacke og hacke... svjh ændrer man en variable eller to, og
man kan altid nulstille den igen. Min iBook har da været forbi apple
engang selvom jeg havde "hacket" min firmware - der var ingen problemer.

Det svarer lidt til at rode rundt i BIOS på x86 maskiener.

Se evt. nederst:
http://www.rutemoeller.com/mp/ibook/ibook_e.html

> 1024*768 på en 20" TFT er uegnet, find en skærm med 1024*768 opløsning
> (dvs 15" TFT) eller vink farvel til din garanti

Gør man virkeligt det?

/Daniel

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-05-05 12:50

Daniel Nielsen <djn@daimi.au.dk> wrote:

> [...]
> engang selvom jeg havde "hacket" min firmware - der var ingen problemer.
>
> Det svarer lidt til at rode rundt i BIOS på x86 maskiener.

Det ved jeg, men Apples officielle politik såfremt du får ødelagt noget
eller behøver deres hjælp som følge af at du har pillet ved openfirmware
værdier er: U are on your own.

> Se evt. nederst:
> http://www.rutemoeller.com/mp/ibook/ibook_e.html

> Gør man virkeligt det?

Jepper, i al fald på fejl som følge af du piller ved OF værdier.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 26-05-05 17:17

In article <1gx6874.15xur4w1pe33lsN%nospam@reippuert.dk>, Morten Reippuert Knudsen wrote:

> Det ved jeg, men Apples officielle politik såfremt du får ødelagt noget
> eller behøver deres hjælp som følge af at du har pillet ved openfirmware
> værdier er: U are on your own.

det kan kun gælde ikke-forbrugere. Du har stadig dine 24 måndeders
reklamationsret, og der skal være direkte årsagssammenhæng inden de
kan afvise dig.

Min iBook kører 2 skærme og alt det andet (1600x1200) uden bøvl.

Fra : Morten

Dato : 26-05-05 17:24

On 2005-05-26 18:17:15 +0200, "Povl H. Pedersen"
<povlhp@acomputer.home.terminal.dk> said:

> det kan kun gælde ikke-forbrugere. Du har stadig dine 24 måndeders
> reklamationsret, og der skal være direkte årsagssammenhæng inden de
> kan afvise dig.

Selvfølgelig.

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 2x300GB Disk, 8xDVD+/-RW, Bluetooth
mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Flemming Rubini

Dato : 27-05-05 05:18

Povl H. Pedersen <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote:

> [...]
> afvise dig.
>
> Min iBook kører 2 skærme og alt det andet (1600x1200) uden bøvl.

jam ba dam ba dam, <morgenrusten fløjten:> pfy pfy pfy pfy pfy, det
lyder jo dejligt.

Dell 20" 2005 bredskærm er nede i 4.500,- kr. incl. 3 års
dag-til-dag etc.

Flemming Rubini