> Jeg har for nylig købt et handsfree sæt til indbygning i bilen, ved
> tilslutning brændte min autoradio af, (har fungeret perfekt i 8 år).
> Tlislutningen er meget enkel og kan på grund af kodede stik ikke laves
> forkert.
>
> Jeg afleverede produktet til forhandleren og har siden modtaget et nyt.
>
> Jeg har fået en e-mail fra leverandøren som skriver:
> "Vi har blot konstateret at den gamle var defekt.Det er for kosbart at
bruge
> tid på at konstatere den præcise fejl"
>
> Har leverandøren noget ansvar for følgeskader på grund af et produkt som
de
> indrømmer var defekt?
Både Forhandler, mellemhandleren og producent har produktansvaret.
De skal lave eller skaffe et erstatningsprodukt og dække evt. følgeskader.
Du skal klage din nød til forhandleren, som så må tage sagen op med
mellemhandler/producent.
( lov om produktansvar:
http://www.klagetjek.dk/jura-regler/forbrugerlove/8/)
Jeg har selv lige været møllen igennem med defekt produkt og følgeskade.
Og alle parter kom ud af sagen med æren i behold.
Mvh
Leon