Fra <select> til <input>
Fra : Fedtmule

Dato : 25-05-05 21:31

Hej NG.

Svaret er nok ganke simpelt, men jeg kender det desværre ikke, så
her kommer spørgsmålet:

Hvordan trækker/kopiere jeg det valgte i en <select> over i en
<input>?

Jeg har en lille låneberegner, hvori der er et par <select>'s.
Det der vælges i disse, skal trækkes ned i tilsvarende <input>'s,
som så er en del af en formular.

PS: Det er 2 forskellige <form>'er...

Håber spørgsmålet bliver besvaret, så det er let forståeligt

\\ Fedtmules //

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : bonfils

Dato : 26-05-05 06:33

"Fedtmule" <jensen@fedtmules-FJERNDETTE.dk> skrev:

> [...]
> som så er en del af en formular.
>
> PS: Det er 2 forskellige <form>'er...
>
> Håber spørgsmålet bliver besvaret, så det er let forståeligt

Hvis det er indenfor den samme side, så er det ikke PHP, men JavaScript, du
skal have fat i.
Syntaksen er noget a la:
onChange="document.form1.felt1.value=document.form2.felt2.value;", men spørg
hellere i en JavaScript-gruppe.

--
bonfils
http://kim.bonfils.com

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-05-05 09:57

Fedtmule skrev:

>Hvordan trækker/kopiere jeg det valgte i en <select> over i en
><input>?

Det behøver du da ikke. Hvis man f.eks. har:

<select name=num>
<option>10 resultater
<option>30 resultater
<option selected>100 resultater
</select>

Så vil 'modtageren' vide at variablen "num" har værdien "100
resultater" hvis det er den mulighed der er valgt.

Modtageren er det program der er specificeret med "action" i
form-tagget, her som eksempel en Googleside:
<form method="get" action="http://www.google.com/search"
accept-charset="utf-8">

--
Bertel