[Mail] Flytte mails fra en computer til en~
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 25-05-05 18:14

Hej,

Hvis jeg nu har oprettet en del mailbokse i Mail og gerne vil
flytte dem med indhold over i Mail på en anden computer, hvordan
gør jeg mon så nemmest det? Styresystemet er OS 10.3.9.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 25-05-05 18:34

> Hvis jeg nu har oprettet en del mailbokse i Mail og gerne vil
> flytte dem med indhold over i Mail på en anden computer, hvordan
> gør jeg mon så nemmest det? Styresystemet er OS 10.3.9.

Kopier mappen ~/library/mail over på den anden computer, og læg den
f.eks på harddisken; du skal bare kunne skelne den fra den der i
forvejen ligger på computeren.
Åben Mail og vælg fra menuen Arkiv: Importer postkasser...

nvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 25-05-05 19:11

Kaj Christiansen skrev:

[..]
> Åben Mail og vælg fra menuen Arkiv: Importer postkasser...

Tusind tak, Kaj.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 25-05-05 20:31

> Hej,
>
> Hvis jeg nu har oprettet en del mailbokse i Mail og gerne vil
> flytte dem med indhold over i Mail på en anden computer, hvordan
> gør jeg mon så nemmest det? Styresystemet er OS 10.3.9.

Hvis det er meningen at du skal ersatte mails på modtager computeren kan
du flytte Bruger/Bibliotek/Mail - mappen fra den ene maskine til den
anden.

Derefter flytter du filen
Bruger/Bibliotek/Preferences/com.apple.mail.plist på samme vis.

De to tilsammen udgør hele din mailopsætning incl. mailbokse.

Stig Leerbeck
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 25-05-05 21:29

Stig Leerbeck skrev:

> Hvis det er meningen at du skal ersatte mails på modtager
> computeren kan du flytte Bruger/Bibliotek/Mail - mappen fra
> den ene maskine til den anden.

Det ville være bedst, hvis jeg kunne gøre det uden at slette
de mails, som i forvejen ligger hos modtageren, så jeg prøver
i første omgang det med at importere postkasserne, tror jeg.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 25-05-05 21:40

Stig Leerbeck skrev:

> Bruger/Bibliotek/Preferences/com.apple.mail.plist på samme vis.
>
> De to tilsammen udgør hele din mailopsætning incl. mailbokse.

Gælder det forresten ikke også kontooplysningerne?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 28-05-05 20:34

> Gælder det forresten ikke også kontooplysningerne?

Jo. Lige bortset fra passwords.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-05-05 22:18

Stig Leerbeck skrev: