GVD_net og Gamezon :-(
Fra : nolimit

Dato : 31-05-01 21:22

Hej

Siden jeg fik GVD_net har jeg ikke kunnet spille Combat over nettet med min
Svoger . Han bor i Aarhus og er på Stofanet. Da jeg havde Stofanet gik det
bare der ud af .

Nu spørger jeg så alverdens IT kyndige her i gruppen hvad der går galt ??
Jeg har et 10,0,xxx.xxx net , men det er som om jeg ikke får en global IP.

Jeg kan heller ikke lave ftp_server så jeg kan tilgå min maskine fra et
andet sted.

ICQ fil overførsel virker heller ikke ???

Hvis der er andre der har lokal IP telefoni, kan i så fortælle mig om i også
har skratten og knasen på linien?? Vi har nærmest opgivet at bruge det og
kan ikke få support nogen steder. Jeg har ellers både ringet og mailet til
dem. Vi havde ellers regnet med at spare penge hos tdc , da vi har familie i
området, men nej det bliver altid den almindelige linie vi ringer op på
grundet kvaliteten.

Jeg vil da sige at jeg mener 6000 mb er en slat men man skulle selvfølgelig
ikke have lovet frit forbrug til at starte med, det er jo lidt modsigende at
love flatrate med begrænsning.

Hjemmesider :

Har nogle af jer oprettet hjemmeside på gvdnet og hvordan gør man det ???

email adresser: er der nogle der har flere email adresser

Er der nogle der har fast IP ?

Er der nogle der har den lovede eksterne telefoni ??

Der var et Net-design tillæg i Børsen hvor man udtalte at alt bare virkede
herude i GVD , så jeg vil gerne lige høreom kun jeg har overstående
problemer.

Mvh en der er ved at være en smule irriteret

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 31-05-01 21:26

"nolimit" <blaster@sol.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Der var et Net-design tillæg i Børsen hvor man udtalte at alt bare virkede
> herude i GVD , så jeg vil gerne lige høreom kun jeg har overstående
> problemer.

Først - Dette er *ikke* for at starte en større debat omkring GVD.

Blot en lille tanke - Hvorfor har i ikke et debatforum ifbm. GVD´s WebSite?

Har nogen på noget tidspunkt stillet dette forslag til en Generalforsamling?

mvh
Bjørn

Fra : U. Pedersen

Dato : 31-05-01 22:06

> [...]
>
>Har nogen på noget tidspunkt stillet dette forslag til en Generalforsamling?

Ja "knægt" hvis du ellers fulgte med i timen, ville du vide at man har
"tvunget" medlemmerne fra at værer på Stofa og over på deres lokale
net.
Overgangen skete her i foråret april - maj.

Men hold du dig til din modelflyver

U.P.
Lat 57° 1' 34" N - Lon 9° 59' 4" E

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 31-05-01 22:11

"U. Pedersen" <ulf.pedersen@it.dk> skrev i en meddelelse

WebSite?

Generalforsamling?

> Ja "knægt" hvis du ellers fulgte med i timen, ville du vide at man har
> "tvunget" medlemmerne fra at værer på Stofa

Ulf - Du er skú en tumling.

> og over på deres lokale
> net.

.... som skulle forhindre en oprettelse af et Web-baseret GVD-forum?

> Overgangen skete her i foråret april - maj.

Nå.

> Men hold du dig til din modelflyver

Igen - Tumling.

Bjørn

Fra : nolimit

Dato : 31-05-01 22:58

svar nu på mit spørgsmål tak og ikke alt muligt andet, den anden debat har
jo kørt længere oppe

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 31-05-01 23:17

> svar nu på mit spørgsmål tak og ikke alt muligt andet, den anden debat har
> jo kørt længere oppe

Du har ganske ret - Undskyld.

Først må jeg pointere, jeg intet kender til GVD´s tekniske valg.

Derfor er mit svar til dig blot *formodninger* og desværre må jeg henvise
dig til GVD´s tekniske del af bestyrelsen, da du her burde kunne få svar på
og løst dine evt. problemer.

1) Nu spørger jeg så alverdens IT kyndige her i gruppen hvad der går galt ??
Jeg har et 10,0,xxx.xxx net , men det er som om jeg ikke får en global IP.

Svar: Iht. GVD´s kontaktside, kan du ikke få en fast IP-adresse.

2) Jeg kan heller ikke lave ftp_server så jeg kan tilgå min maskine fra et
andet sted.

Svar: Se ovenstående.

3) ICQ fil overførsel virker heller ikke ???

Svar: Se ovenstående.

4) Hvis der er andre der har lokal IP telefoni, kan i så fortælle mig om i
også
har skratten og knasen på linien??

Svar: Fejlen kan skyldes mange ting - f.eks. dårlig tilspænding af
F-connectorerne i Anlægget.

5) Har nogle af jer oprettet hjemmeside på gvdnet og hvordan gør man det ???

Svar: Denne mulig omtales ikke på GVD´s WebSite - Så jeg ved det ikke, da
jeg ikke er medlem.

6) email adresser: er der nogle der har flere email adresser

Svar: Denne mulig omtales ikke på GVD´s WebSite - Så jeg ved det ikke, da
jeg ikke er medlem.

7) Er der nogle der har fast IP ?

Svar: Iht. GVD´s kontaktside, kan du ikke få en fast IP-adresse.

8) Er der nogle der har den lovede eksterne telefoni ??

Svar: Denne mulig omtales ikke på GVD´s WebSite - Så jeg ved det ikke, da
jeg ikke er medlem.

Det er det bedste jeg kan give dig.

mvh
Bjørn

Fra : Allan Olesen

Dato : 31-05-01 23:52

"Bjørn Jørvad" <ursusmajor@post3.tele.dk> wrote:

>1) Nu spørger jeg så alverdens IT kyndige her i gruppen hvad der går galt ??
>Jeg har et 10,0,xxx.xxx net , men det er som om jeg ikke får en global IP.
>
>Svar: Iht. GVD´s kontaktside, kan du ikke få en fast IP-adresse.

Fast ip og global ip er ikke det samme. I lighed med de fleste andre
dialup-brugere har jeg f.eks. global ip, men ikke fast ip. Og fast ip
er ikke en forudsætning for at køre de ting, Hr. nolimit ønsker.

Der er nok nærmere tale om, at han sidder bag en eller anden
een-til-mange NAT-ting i GVD's net og derfor ikke kan kontaktes
udefra.

--
Allan Olesen, Lunderskov
"SNART is a registered trademark of TransNet."

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 01-06-01 00:11

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Der er nok nærmere tale om, at han sidder bag en eller anden
> een-til-mange NAT-ting i GVD's net og derfor ikke kan kontaktes
> udefra.

Tak skal du have for hjælpen Allan.

Jeg er ikke expert i disse bl.a. spille ting (eller for at sige det rent
ud - jeg ved intet om det).

mvh
Bjørn

Fra : Jan Petersen

Dato : 02-06-01 17:52

Den Fri, 1 Jun 2001 00:16:50 +0200, "Bjørn Jørvad"
<ursusmajor@post3.tele.dk> skrev:

>Det er det bedste jeg kan give dig.

Så hold dig til det istedet for dit evindelige mudderkastning.
--
mvh JP

Lottokupon med ikke udbetalt milliongevinst købes. Max. pris 50.-

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 02-06-01 18:16

"Jan Petersen" <janpeter@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Så hold dig til det istedet for dit evindelige mudderkastning.

Mudderkastning - Når man ikke kan svare for sig på grund af manglende
indsigt og dermed bliver modsagt/belært - så er det mudderkastning?.

Få nu noget livserfaring (det er det som ikke kan læses i bøger eller finder
på Internettet).

mvh
Bjørn

Fra : Mogens

Dato : 31-05-01 23:36

On Thu, 31 May 2001 22:21:34 +0200, "nolimit" <blaster@sol.dk> wrote:

> [...]
>Jeg har et 10,0,xxx.xxx net , men det er som om jeg ikke får en global IP.

Muligvis kræver combat at man har en fast IP addresse, eller også kan
Combat ikke få forbindelse igennem GVD's firewall. Der er nogle spil
der virker via GVDnet. Bl.a. Soldier Of Fortune som jeg har spillet og
det kører forrygende.

>ICQ fil overførsel virker heller ikke ???

Det er sikkert noget af det samme som nævn ovenover. Der står
forøvrigt på GVD's website at overførsel med ICQ ikke virker endnu.

>Jeg vil da sige at jeg mener 6000 mb er en slat

Selvfølgelig er det en del, men med 3 personer til at bruge nettet
fra hver sin PC, så løber det hurtigt op når en downloader billeder
fra en newsgruppe, en henter nye ting til Sims og en hører online
radio og henter musikvideoer og spildemoer ned fra nettet.
Så er de 6 GB altså hurtigt passeret.

>Har nogle af jer oprettet hjemmeside på gvdnet og hvordan gør man det ???

Det er vist heller ikke oppe at køre endnu. ( iflg. GVD's website )

>Er der nogle der har den lovede eksterne telefoni ??

Ikke endnu. ( ifølge GVD's website )

Mvh Mogens

Fra : Sephyr

Dato : 31-05-01 23:54

Hej
Jeg har intern telefon og ud over lidt ekko synes jeg det fungerer udmærket.
Extern telefoni har noget med nummerportabilitet og lovgivning at gøre.
Du kunne jo prøve at ringe til nogle fra bestyrelsen deres numre står på
tekst-tv og de bliver brugt til test.
Ifølge hjemmesiden kan GVD ikke få de IP adr. som de ønsker og er derfor
nødt til at prioritere dem der har behov for VPN
Der er mange der har flere end 1 email adr. så det kan du sikkert også få.
For et stykke tid siden læste jeg at flatrate var død og det ville dem der
udbød det også snart være, det er måske det GVD har fundet ud af.
Hjemmesider der har et stykke tid stået at det ville komme til at virke om
nogle måneder.
Jeg bruger ikke ICQ men har hørt at hvis man opdaterer til nyeste udgave så
skulle man kunne få det til at virke.

Håber du kan bruge det.
MVH. Sephyr.

Fra : Simon Skals

Dato : 01-06-01 09:45

It seems nolimit wrote:
> [...]
>andet sted.
>
>ICQ fil overførsel virker heller ikke ???

Årsagen er, at du bliver NAT'et af en centralt placeret gateway
hos GVD/Sonofon.

FTP-serveren får du aldrig til at virke, og formentlig bliver det
heller ikke til noget med online gaming og ICQ file-transfer.

På den baggrund kan man godt sige, at GVD's produkt er noget
ringere end fx ADSL.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Peter Larsen

Dato : 01-06-01 15:09

> På den baggrund kan man godt sige, at GVD's produkt er noget
> ringere end fx ADSL.

men det er billigt, og billigt er godt, og man kan hente liiiige det man
vil..... nåh nej...

Hvad er gvd's fordel egentlig?

Billigt, men man kan/må intet, men man kommer til at kunne ringe til
naboen..?

regards, Peter Larsen

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 01-06-01 17:22

"Peter Larsen" <samsoe@samsoe.nu> writes:

>Hvad er gvd's fordel egentlig?

>Billigt, men man kan/må intet,

Øhm, er der slet ingen forbindelse til omverdenen? Eller er din
definition på "intet" en anden end resten af Danmarks?

Mvh.
   Klaus.

Fra : djdencker

Dato : 31-10-01 18:05

Alle utilfredse GVD-Brugere kan maile til mig på dan@natteravnen.dk, så
kan vi se hvad vi kan stille op med dem
Det hjælper jo ikke noget, medmindre vi brokker os

/Dan

http://www.kandu.dk/

Fra : Jesper

Dato : 01-11-01 17:14

nøøøø
Gamezone vieker ikke og det er noget rigtigt HØ