køb af riffelkikkert
Fra : Falkonet

Dato : 24-05-05 21:32

Står foran at købe en ny kikkert, da den gammel er tager vand ind.

Er der nogen som har nogen gode links til køb af kikkert på nettet, måske i
udlandet

Eller nogen som har dårlige erfaringere med køb fra udlandet ?

Fra : Buhl

Dato : 25-05-05 12:35

"Falkonet" <falkonet@falkonet.dk> wrote in message
> [...]
> i udlandet
>
> Eller nogen som har dårlige erfaringere med køb fra udlandet ?

Dette spørgsmål er ofte blevet vendt her i gruppen - prøv googles
gruppesøgning, så finder du masser af information og div. gode råd.

Nu skriver du intet om hvilken jagt du skal bruge kikkerten til, derfor er
det ret svært at rådgive dig. Ej heller noget om dit forventede budget -
disse to oplysninger vil gøre det meget lettere at rådgive dig.

MEN - min egen ydmyge holdning til valg af kikkert er at mange af de store
og tunge kikkerter som mange danske jægere sværger til, er overkill. Der
laves gode kikkerter af andre end prøjserne og andre tysktalende lande,
måske ikke lige så gode, men tæt på, og samtidigt billigere - Leupold er et
godt eksempel. Jeg syntes jeg ser mange med en 3-12x56 på deres 243 eller
308 som de bruger til bukkejagt i dk - når så samtidigt disse kikkerter har
det "tyske" trebenede sigte, der bliver større ved højere forstørrelse,
syntes jeg det er helt i skoven, da stolperne i sigtet dækker det meste af
en buk på 12x forstørrelse :)
HVIS du skal anvende til kikkert til alm. dansk jagt er der efter min mening
ingen grund til at smide et sådant 700 grams monstrum ovenpå din riffel....

Vælg noget i 3-9x40 som det største - så er du rustet til det meste jagt i
skandinavien.
Drivjagt, skumrings/nattejagt og jagt på store afstande kan stille andre
krav.

Kig evt. på www.riffeljagt.dk

Mvh.
Hans Houmøller

Fra : Buhl

Dato : 25-05-05 12:38

"Buhl" <buhlspostkasseREMOVE@hotmail.com> wrote in message

> Kig evt. på www.riffeljagt.dk
>
> Mvh.
> Hans Houmøller
Som så hedder http://www.riffeljagt.com/

Mvh.
Hans

Fra : JK

Dato : 25-05-05 13:26

On Tue, 24 May 2005 22:31:59 +0200, "Falkonet" <falkonet@falkonet.dk>
wrote:

> [...]
>udlandet
>
>Eller nogen som har dårlige erfaringere med køb fra udlandet ?

For at få besvaret interessen så kig på www.cabelas.com under
Hunting/Optics, scopes

Men det er ikke optimalt at handle der, for der kommer told og moms på
helt automatisk.

1.25 x 1.09 = 1.36, altså 36%

Jeg havde en bekendt der skulle til Houston. Han havde ulejligheden
med at købe 2 stk. af den billigste Leupold, 3-9x40, i et
indkøbscenter på størrelse med Harald Nyborg.

mvh

John