Optagestyrke i GarageBand ?
Fra : Erling Hansen

Dato : 24-05-05 18:58

Hej.
Jeg har forgæves søgt højt og lavt i 'hjælp', men jeg kan ikke finde
ud af, hvordan man kan regulere optagestyrken (gain?) i GarageBand.
Sagen er, at min mikrofon+iMic+iBook giver et meget svagt signal i
optagelsen med støj etc. som følge.
Mvh
Erling

Fra : Kell Christensen

Dato : 24-05-05 19:27

Erling Hansen <email@domain.com> wrote:

> [...]
> ud af, hvordan man kan regulere optagestyrken (gain?) i GarageBand.
> Sagen er, at min mikrofon+iMic+iBook giver et meget svagt signal i

Har du prøvet at tjekke i systemindstillinger/lyd om du kan få et
ordentligt udslag fra din mikrofon.

Nu har du vel ikke sat den i linieindgangen på iMic'en?

mvh Kell

Fra : Erling Hansen

Dato : 25-05-05 19:24

Kell Christensen <4200slet@c.dk> wrote:

> [...]

> ordentligt udslag fra din mikrofon.
>
> Nu har du vel ikke sat den i linieindgangen på iMic'en?

Hej Kell. Dér havde jeg aldrig drømt om at checke! Det virkede !
Og 'nej' - jeg havde ikke sat den i line-indgangen lol.....

Nu skal du nok få fred, indtil jeg løber ind i næste problem. Det skal
jeg nok gøre, for jeg synes ærlig talt at vejledningerne i 'hjælp' ikke
er særlig velindrettede for ikke-nørder som mig.
Men tak for hjælpen.
Mvh
Erling