ang. spam og misbrug af andres mail adress~
Fra : Niels Poulsen

Dato : 24-05-05 09:33

Hej gruppe,

Jeg ved ikke lige hvor jeg skal henvende mig ang. mit lille problem, så jeg
prøver her hos jer..

Jeg driver en lille service hvor man kan oprette sig en gratis hjemmeside
med tilhørende e-mail adresse.

Ingen problemer i det, men problemet er at en anden person driver et site
med information om chatter osv. osv. og der er tilsynladen nogle personer
som ikke bryder sig om webmasteren og køre lidt hetz på webmaster ved at
oprettet konti på min service med e-mail adresser som ikke tilhøre dem,
eller som har tilhørt den der opretter sig.
Personen har igennem det sidste 1½ år modtaget e-mails fra min e-mail liste
om driftinformation, tips og tricks osv. - mails fra min oprettelse formular
om at der er oprettet en konto med oplysningerne oprindelig e-mail,
brugernavn, oprettelse dato, koder osv.

I bunden af mailen ( har dog skiftet teksten ud ) har der altid været en
mulighed for at afmelde sig eller klage over oprettelsen.

Men sagen er den at de e-mail adresser som nogle har brugt rent faktisk -
efter mail udveksling med en af de oprettede bruger - har haft eller har en
adresse hos den anden udbyder, men dennes mails ryger tilsynladen ind i
webmasters indbakke ved henholdsvis en cacth all funktion der griber alle
ikke eksisterende e-mail.

Da webmasteren for det andet site begyndte at true med anmeldelse omkring
spam, kontaktede jeg forbrugerstyrrelsens hotline for at få en snak med dem
om min oprettelse procedure og de kunne ikke se noget forkert i den mail min
server sendte ud da der var mulighed for at klage / afmelde. Og jeg skrev
tilbage til personen
om hvad jeg havde snakket med forbrugerstyrrelsen og citerede dem.

Som jeg ser det, kan jeg oprette en mail hos den udbyder, bede om at få den
slettet, derefter kan jeg ikke forvente at mine mails ikke bliver læst, men
læst af webmasteren !

Er det lovligt ? er der et sted man kan klage eller melde sådan en person
til ?

Webmasteren for det andet site hænger nu mig ud med beskyldninger om at jeg
har bestilt webhoteller med personens e-mail adresser.
Tilmed hænges jeg ud offentligt !

jeg har dog tænkt på at og er faktisk meget tæt på at skaffe mig en sagføre
og hive webmasteren i retten. ville jeg få noget ud af det ?

Jeg håber jeg kan få lidt respons fra nogle af jer gervede hoster her !

Vh.

Niels

http://www.karrieremanden.dk
http://www.karrierekvinden.dk