Leje af udlejet hytte
Fra : Tomas Christiansen

Dato : 21-05-05 23:58

Har haft dette indlæg i dk.forbruger, men er dér blevet anbefalet at
lægge i det denne gruppe, så derfor:

Historen er som følger:

Forælderene arrangerer en hyttetur for skoleklassen (1. klasse), og der
skal lejes en hytte fra fredag kl. 10.00 til lørdag kl. 16.00.

Leje af hytten fra fredag kl. 16.00 til søndag kl. 16.00 koster 3400,- og
leje fra en hverdag kl. 16.00 til efterfølgende hverdag kl. 16.00 koster
1.600,-

Vi får så oplyst en pris på 3.700,- (plus el og telefon) og kan på
lejekontrakten se at vi har hytten fra fredag kl. 10.00 til søndag kl.
16.00 (det sidste døgn har vi ikke brug for, men skal betale for).

Børnene ankommer til hytten sammen med skolelærerne efter en god lang
travetur fra bussen (1,7 km), og opdager at hytten er fuld af mennesker,
som ikke har tænkt sig at forlade den før kl. 16.00, for det står på
deres lejekontrakt at det har de lov til.

Udlejer bliver kontaktet, og han beklager og siger at han ikke kan gøre
noget, men at vi kan få 300,- tilbage for timerne fra kl. 10.00 - 16.00.

Det synes jeg ikke er rimeligt!

Vi betaler 3.700,- og ønsker at have hytten i 30 timer, men udlejer
klokker i det og lejer den ud til to hold i samme tidsrum, og vil give en
reduktion i prisen på 8% og vi får reelt formindsket "brugstimerne" med
20%. Hans argument er formentlig at det koster 3.400,- for en weekend.

Derudover kommer det ekstra besvær lærerne og de par stykker forældre der
fulgte med havde med at få omorganiseret og planlagt, da der lige
pludselig ikke var adgang til et tag over hovedet (tænk hvis det havde
regnet uafbrudt i 6 timer...), stole, borde, køkken, toiletter osv. og
ekstra besvær ved rengøringen, idet de andre lejere ikke gjorde hele
hytten ren inden de forlod den.

Hvad er rimelig at forlange som kompensation? Mit forslag er 1.000,-
Er der nogen med lignende erfaringer (forhåbentlig ikke...), og hvad
siger loven? Er der mon tale om lejeloven eller,,, ?

-------
Tomas

Fra : Grunt

Dato : 22-05-05 13:43

On 21 May 2005 22:58:21 GMT, Tomas Christiansen
<toc-01-nospam-removethisword@blikroer.dk> wrote:

>Hvad er rimelig at forlange som kompensation? Mit forslag er 1.000,-
>Er der nogen med lignende erfaringer (forhåbentlig ikke...), og hvad
>siger loven? Er der mon tale om lejeloven eller,,, ?

Nej, at leje en hytte en week-end svarer vel til at leje bil en week-end.
Sikkert aftaleloven, men kik om der findes en brancheforening e.lign. hvortil
der kan klages, ellers er det nok forbrugerklagenævnet der skal klages til.

http://www.forbrug.dk/klage/vil-du-klage/alle-klagemuligh/11/