Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Memory stick?
Fra : Dan

Dato : 20-05-05 13:12

Hejsa,

Hvad er foreskellen på disse tre ram-kort:

- Memory stick
- Memory stick Pro
- Memory Stick Pro Duo

Er de alle kompatible?

Jeg har f.eks. kig på et kamera, hvor der står at det kan bruge Memory Stick
og Memory Stick Pro - kan det så også bruge Memory Stick Pro Duo?

Findes der noget sted på nettet, hvor man kan læse om de forskellige
ram-kort typer, og foreskellene mellem dem?

TIA,

Dan

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 20-05-05 13:34

"Dan" <No_Sp@m.Net> wrote

> Hvad er foreskellen på disse tre ram-kort:
>
> - Memory stick
Aflangt.

> - Memory stick Pro
Aflangt og hurtigt.

- Memory Stick Duo
Firkantet (og fysisk mindre end Memory Stick)

> - Memory Stick Pro Duo
Firkantet og hurtigt

> Er de alle kompatible?

Nej. Men man kan få en adaptor, så man kan bruge Duo i almindelig og
Duo Pro i almindelig Pro apparater.

> Jeg har f.eks. kig på et kamera, hvor der står at det kan bruge
> Memory Stick og Memory Stick Pro - kan det så også bruge Memory
> Stick Pro Duo?

Med adapter, ja. Den følger nogen gang med, når man køber Duo kort.

Første hit på Google giver http://www.memorystick.com/en/

Fra : Jens B

Dato : 20-05-05 23:16

"Dan" <No_Sp@m.Net> skrev i en meddelelse

> Findes der noget sted på nettet, hvor man kan læse om de forskellige
> ram-kort typer, og foreskellene mellem dem?

http://www.p800.dk?p800trick.asp?nummer=3
http://www.p800.dk?memorystick.asp

Godt nok primært skrevet udfra brug sammen med Sony Ericsson Pxxx
telefonenerne. Men det forklarer alligevel de grundlæggende forskelle på de
forskellige Memory Sticks.

Jens

Fra : Dan

Dato : 21-05-05 09:20

Det var noget, der kunne bruges til noget

mange tak...

Dan

Fra : Jens B

Dato : 21-05-05 11:48

> Det var noget, der kunne bruges til noget
>
> mange tak...

Angående dit spørgsmål om, hvorvidt DUO kan bruges i dit kamera, så bliver
der jo ikke direkte svaret på dette i artiklen. Men som Toke har skrevet, så
kan der fås en adaptor til DUO (følger ofte med), således at den bliver
normal størrelse, og derfor kan bruges i produkter med normal Memory Stick
slot.

Personligt vil jeg anbefale at købe DUO, medmindre det er en 4GB PRO Stick
du er ude efter (som jo ikke findes i DUO). For hvis du køber DUO, så er du
mere fremtidssikret, og der er større chance for at du kan bruge din
hukommelse, i fremtidige produkter du måtte købe, da den jo virker i både
normal- og DUO-størrelse produkter.

Jens

Fra : Dan

Dato : 21-05-05 13:19

Godt argument

Meeen, da jeg osse gerne vil optage lidt video med mit digitale kamera, så
har hastigheden nu også en del at sige, men det ender nok med et DUO, med en
adapter.

mvh.,

Fra : Jens B

Dato : 21-05-05 14:06

> [...]
> har hastigheden nu også en del at sige, men det ender nok med et DUO, med

Så er det jo bare DUO PRO du skal have, eller DUO PRO Highspeed. Sålænge det
bare er DUO-størrelse, så er du mere fremtidssikret.

Jens