Faxmaskine integreret med PC
Fra : Mogens

Dato : 23-05-05 19:06

Findes der en fax(multifunktions)maskine hvor man kan vælge at faxe
direkte fra PC gennem netværket, og tappe faxer lagret på faxmaskinen
til PC'en? Der findes formodentlig SW-løsninger til dette, men jeg vil
gerne have at faxen altid står tændt og tager imod opkald også når PC'en
er slukket.

Det virker lidt som om at HP m.fl. partout vil have alt omkring papir
hvilket vel skyldes et ønske om at sælge mere af deres "billige" Ink.

Mogens

Fra : Esben

Dato : 23-05-05 20:07

"Mogens" <mail@mogenslunde.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det virker lidt som om at HP m.fl. partout vil have alt omkring papir
> hvilket vel skyldes et ønske om at sælge mere af deres "billige" Ink.

Du kan godt sende fax fra en pc og modtage fax som pdf til et netværksshare
på en Officejet 9130. Den er i tillæg ret billig at skrive ud på.

--
Esben

Fra : Bølle Bob

Dato : 23-05-05 22:15

Sharp har nogen kombimaskiner som opfylder dit behov.
http://www.sharp.se/

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-05-05 10:08

Mogens skrev:

> til PC'en? Der findes formodentlig SW-løsninger til dette, men jeg
> vil gerne have at faxen altid står tændt og tager imod opkald også
> når PC'en er slukket.

Du anvender den forkerte PC til formålet.
http://www.mini-itx.com/projects/psu-pc/ - Den behøver ikke at et være
stort larmende monster. Pak den evt. ind i noget andet end et
PSU-kabinet.

Jeg XFUT'er lige til dk.edb.hardware.casemodding