Blandet computer skrot - sælges billigt/gi~
Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 22-05-05 19:04

Hej!
Undskyld jeg X-poster, og undskyld til dem der mener den her post er OT.

Jeg er ved at rydde op i mit hardware, og har skrottet nogle gamle maskiner.
Der er tale om AT maskiner, de er skrællet for de fleste PCI kort samt drev.
Men der er bundkort, ram og kabinet i dem alle (dog er der 1 tomt AT
kabinet) hastigheder fra 75MHz til 400 MHz. Jeg mener de fleste virker, det
gjorde de sidst jeg brugte dem. Der er 4-5 maskiner både Intel og AMD
Udover det har jeg nogle gamle netværkskort, _små_ harddiske, div. ISA kort
(com-porte og lydkort), 1 HP 17" skærm (virker men billedet buer ind på
midten og det er mere end skærmen selv kan justere), nogle gamle keyboards
(DIN og PS/2 stik), 1 epson blæk farveprinter (kan vist nok kun skrive S/H),
1 Iwill bundkort (kender ingen data på det) samt det løse...

Hvis der er nogen der kan bruge det kan det hentes i Havdrup (mellem Køge og
Roskilde, Sjælland) og hvis der er en der vil give en skilling for det er
det også fint, men ikke et krav.

Der er _INGEN_ returret, eller reklamationsret. Det skal hentes samlet, du
kan ikke "plukke" i det. Og det skal være snarest ellers ryger det på
genbrugspladsen.

Svar til min mail (den jeg bruger her i grupperne er god nok...)

FUT: dk.marked.privat.edb
Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
This Email was scanned by Norton Antivirus 2005

Fra : Anders Lund

Dato : 22-05-05 21:08

Thomas Nørgaard wrote:
> Undskyld jeg X-poster, og undskyld til dem der mener den her post er OT.

Det er ikke noget med at mene at dit indlæg er off topic ... det er bare
off topic!

Læs: http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.hardware
Fat: * Køb og salg henvises til dk.marked.*.

Og det var så dagens sure opstød fra Anders Lund.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk
I have plenty of Gmail invites - just ask!

Fra : Laziter [9440]

Dato : 22-05-05 21:17

"Anders Lund" <anders@andersonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Fat: * Køb og salg henvises til dk.marked.*.
>
> Og det var så dagens sure opstød fra Anders Lund.

Og det var vist også på sin plads med sådan et opstød

Mvh
Benjamin

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 22-05-05 23:16

"Laziter [9440]" <laziterNO@THANKSgmail.com> skrev i en meddelelse

> "Anders Lund" <anders@andersonline.dk> skrev i en meddelelse

> Og det var vist også på sin plads med sådan et opstød
>
> Mvh
> Benjamin

Tjah, men eftersom det evt. gives væk kan der vel ikke kun være tale om salg
vel? Desuden er der sat FUT på, og der er kun x-postet til 3 grupper...

Så lige mit sure opstød:
Du behøver du ikke fortælle mig om brug af usenet, jeg har nok været on-line
længere end 99,9% af alle de brugere der er herinde. Jeg kom on-line for
over 10 år siden, og har bla. været med til at skrive fundatsen for mange af
de grupper der er i dk. tld'et. Og man kan altså godt være høflig når man
gør folk opmærksom på deres "fejl". Jeg starter selv med at være høflig, så
gør det vel ikke ondt på dig at svare i en tilsvarende høflig tone

Fra : Anders Lund

Dato : 23-05-05 06:26

Thomas Nørgaard wrote:
> Tjah, men eftersom det evt. gives væk kan der vel ikke kun være tale om salg
> vel? Desuden er der sat FUT på, og der er kun x-postet til 3 grupper...

"evt. gives væk", "der sat FUT på", "kun x-posted til 3 grupper" synes
jeg ikke gør det mere on topic.

> [...]
> over 10 år siden, og har bla. været med til at skrive fundatsen for mange af

Så burde du også vide hvor køb og salg hører hjemme.

> Og man kan altså godt være høflig når man
> gør folk opmærksom på deres "fejl". Jeg starter selv med at være høflig, så
> gør det vel ikke ondt på dig at svare i en tilsvarende høflig tone

Jeg plejer også at være høflig, men folk som "evt." vil tjene penge på
deres indlæg, synes jeg er mere irreterende end andre som begår andre fejl.

Fra : kk

Dato : 23-05-05 08:40

> [...]
>muligt for at de kan få fat i hans, i øvrigt, værdiløse grej som kan have
>stor betydning for entusiaster udi computerteknologien.
Der er rigeligt af selvbestaltede "kontrollører" her på nettet og der er
næppe brud for flere.
mvh
kk

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 23-05-05 12:23

kk wrote:
> [...]
> nørder som muligt for at de kan få fat i hans, i øvrigt, værdiløse
> grej som kan have stor betydning for entusiaster udi
Se. Det er netop problemet. Hvis flere bruger TN metode vil alle grupper
oversvømme med anoncer for div. salgs indlæg og gøre nyhedsgrupperne
ubrugelige.

> Der er rigeligt af selvbestaltede "kontrollører" her på nettet og der
> er næppe brud for flere.

Det er jo netop det du ligger op til. Hvis folk ikke kan tåle at blive
irettesat
har de et problem. Et problem der forpester tilværelsen for andre.

mvh
Henning

Fra : LL

Dato : 23-05-05 16:06

> Det er jo netop det du ligger op til. Hvis folk ikke kan tåle at blive
> irettesat
> har de et problem. Et problem der forpester tilværelsen for andre.

Forpester det ligefrem din tilværelse??? Uha, så kan der ikke være meget
indhold i dit liv, eller også skal der bare ikke meget til at "forpeste"
din
tilværeslse

Lenn Lauridsen

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 23-05-05 12:30

Thomas Nørgaard wrote:
> Så lige mit sure opstød:

Uha

> [...]
> on-line for over 10 år siden, og har bla. været med til at skrive
> fundatsen for mange af de grupper der er i dk. tld'et.
Nåda. Det gør da faktisk det hele meget værre. Du kender reglerne og
har væet med til at lave dem og st byder du dem.

> Og man kan
> altså godt være høflig når man gør folk opmærksom på deres "fejl".
> Jeg starter selv med at være høflig, så gør det vel ikke ondt på dig
> at svare i en tilsvarende høflig tone
Du blev svaret i en høflig tone i det svar. Næste indlæg gav svaret ret og
du hopper af stolen. Aner jeg en dårlig samvitighed Se smilyen, akurat
som i første svar.

mvh
Henning

Fra : Nicolai

Dato : 23-05-05 20:15

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@not.valid> wrote in message

> Du blev svaret i en høflig tone i det svar.

Når jeg snakker i en høflig tone til andre, bruger jeg ellers ikke sætninger
som "Fat: * Køb og salg henvises til dk.marked.*.". Faktisk vil jeg gætte
på, at de fleste vil føle sig stødt over, at få smidt ordet "Fat" i hovedet.

> Næste indlæg gav svaret ret og
> du hopper af stolen. Aner jeg en dårlig samvitighed Se smilyen, akurat
> som i første svar.

Smiley'en i det første indlæg, var ikke relevant i forhold til den uhøflige
tone der blev, jævnfør ovenstående.

> mvh
> Henning

Nicolai

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-05-05 10:26

Thomas Nørgaard skrev:

> Du behøver du ikke fortælle mig om brug af usenet, jeg har nok været

Ikke det?

> on-line længere end 99,9% af alle de brugere der er herinde. Jeg kom

Og?

> on-line for over 10 år siden, og har bla. været med til at skrive
> fundatsen for mange af de grupper der er i dk. tld'et. Og man kan

Så er det da sært at du ikke retter dig efter dem!!!

Der er folk på Usenet der har været her i kortere tid og som
RESPEKTERER fundatserne!

> altså godt være høflig når man gør folk opmærksom på deres "fejl".

Det var ikke en fejl fra din side. Det var bevidst et forsøg på at
drive handel i en ukorrekt gruppe - navnligt nu du bryster dig af at
være medforfatter på adskillige fundatser.

Din opførsel er utilgivelig og vil give et negativt indtryk af begrebet
fundatser, for hvorfor skal andre overholde dem, når dem der har været
med til at skrive dem ikke gør???

Der er sat XFUT til dk.admin.netikette

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-05-05 14:17

Thomas Nørgaard skrev:

> [...]
>over 10 år siden, og har bla. været med til at skrive fundatsen for mange af

Google finder kun tre indlæg fra før 24.maj 2000 med Thomas
Nørgaard som afsender.

Og du har stadig ikke lært at klippe i det du citerer?

Du har ikke lært at overholde netiketten vedr. signaturlængden?

Du har ikke lært at sætte korrekt fut?
For i news:0Q3ke.160$m72.144@news.get2net.dk er der _ikke_ sat
fut til en anden gruppe.

Det er ikke nok at skrive »FUT: dk.marked.privat.edb«.

Fut: news:dk.admin.netikette
--
Knud