Så bliver der igen kø i Aldi
Fra : Heimo

Dato : 18-05-05 12:18

Fra : Hans

Dato : 18-05-05 12:26

Heimo wrote:
> http://aldi.dk/OFFER_DK/index.htm

Ja, det er nogle lækre rengøringsservietter de har på tilbud, og
klatreplanterne er heller ikke så ringe.

Hans

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 18-05-05 12:27

Heimo skrev:

> http://aldi.dk/OFFER_DK/index.htm

Ja der er sikkert mange som trænger til en ny hækkeklipper

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Anders Lund

Dato : 18-05-05 16:58

Ivan V. Klattrup wrote:

> Ja der er sikkert mange som trænger til en ny hækkeklipper

Fjols, det er da denne han mener:
http://aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_21/OFF21.HTM

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk
I have plenty of Gmail invites - just ask!

Fra : Brian S Jensen

Dato : 18-05-05 12:25

"Heimo" <gammon[cube)@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> http://aldi.dk/OFFER_DK/index.htm

Ja, det er billigt for de hynder

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Per Nielsen

Dato : 18-05-05 12:33

Heimo wrote:
> http://aldi.dk/OFFER_DK/index.htm

Jeg tror da jeg hopper på en Ekstern USB 2.0 cd/dvd/harddisk boks til
249,-. Eller er der andre bedre muligheder i nogenlunde den prisklasse?

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 18-05-05 17:36

Per Nielsen wrote:

> Jeg tror da jeg hopper på en Ekstern USB 2.0 cd/dvd/harddisk boks til
> 249,-. Eller er der andre bedre muligheder i nogenlunde den prisklasse?
måske du skulle checke www.edbpriser.dk - tror at både HDen og HD
skuffen er billigere der end i aldi... men tja det er måske en anden
følelse at have købt ind, og vide at der også er lidt guf til PCen og
ikke kun til maven

Fra : Per Nielsen

Dato : 19-05-05 08:28

Esben von Buchwald wrote:
> [...]
> skuffen er billigere der end i aldi... men tja det er måske en anden
> følelse at have købt ind, og vide at der også er lidt guf til PCen og

Har lige checket, og ja, der er da andre muligheder

http://tinyurl.com/873h5

Fra : Claus Tersgov

Dato : 19-05-05 10:30

"Esben von Buchwald" <use-net@rem_oVe-amokk.dk> skrev

> [...]
> skuffen er billigere der end i aldi... men tja det er måske en anden
> følelse at have købt ind, og vide at der også er lidt guf til PCen og

Men du får ikke *tre* års garanti, som du får i Aldi. Garantien på deres edb
produkter er uovertruffen. Jeg har selv haft brug for at bytte en scanner,
som var 17 måneder gammel og jeg fik en spritny scanner, som aldrig havde
været åbnet.

Desværre fejlede scanneren ikke noget, det var mig selv som havde fjumret
med en elendig USB hub.

Claus
--
Tyverialarm sælges! Kun kr 499,-
Indbygget telefon dialer. 3 styk trådløse rumfølere.

Fra : Jesper Andersen

Dato : 19-05-05 10:52

On Thu, 19 May 2005 11:29:35 +0200, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> wrote:

>Men du får ikke *tre* års garanti, som du får i Aldi. Garantien på deres edb

Nej det er sgu flot, når man tænker på at der er 5år's garanti fra
producenten.

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=116362 og kig under
"FLERE SPECIFIKATIONER" der står det

>produkter er uovertruffen. Jeg har selv haft brug for at bytte en scanner,
>som var 17 måneder gammel og jeg fik en spritny scanner, som aldrig havde
>været åbnet.

Ja de er ærlige og nemme at have med at gøre, derfor har de lige været
i fjernsynet, eller var det jo ikke netop fordi de var utroligt tunge
at danse med.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 20-05-05 06:56

"Jesper Andersen" <notmymail@rodebunken.lo> skrev i

> Ja de er ærlige og nemme at have med at gøre, derfor har de lige været
> i fjernsynet, eller var det jo ikke netop fordi de var utroligt tunge
> at danse med.

Dårlig journalistik kan man finde allevegne, og vil man lave et problem du
af en ting, så er det også nemt.

Du har tilsyneladende fuldstændig overset kernen i programmets problem!

Claus

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 19-05-05 17:17

Vær glad for at scanneren ikke var omfattet af Comp@re support...

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 19-05-05 07:46

Esben von Buchwald <use-net@rem_oVe-amokk.dk> writes:

> [...]
> skuffen er billigere der end i aldi... men tja det er måske en anden
> følelse at have købt ind, og vide at der også er lidt guf til PCen og

884Kr for disken (plus forsendelse), så jeg er heller ikke imponeret.

Kai

Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 18-05-05 14:48

Hvordan tror i støjniveauet er for den harddiskboks - der står at den er med
indbygget blæser....

Fra : pm

Dato : 18-05-05 21:53

Syns ikke tilbudet er særlig godt.
Har netop købt 250 GB hos TDC for 1.299 kroner og
den er både støjsvag og perfekt.... syns ellers Aldi plejer at gøre det
bedre

PM

Fra : Claus Tersgov

Dato : 19-05-05 10:37

"pm" <ps98@tzeliamail.dk> skrev

> Syns ikke tilbudet er særlig godt.
> Har netop købt 250 GB hos TDC for 1.299 kroner og
> den er både støjsvag og perfekt.... syns ellers Aldi plejer at gøre det
> bedre

Det er fire hundrede billigere end det, du har betalt, og så får du tre års
garanti...

Det er da et langt bedre tilbud end det du har købt...

Claus

Fra : Jesper Andersen

Dato : 19-05-05 10:54

On Thu, 19 May 2005 11:36:34 +0200, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> wrote:

> og så får du tre års
>garanti...

Hvorfor får man ikke de fem år som der oprindeligt er på produktet.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 20-05-05 06:57

"Jesper Andersen" <notmymail@rodebunken.lo> skrev

> Hvorfor får man ikke de fem år som der oprindeligt er på produktet.

Hvorfor sammenblander du en *ekstra* dansk garanti med en udenlandsk
produktgaranti????

Det er to forskellige ting...

Claus

Fra : Jesper Andersen

Dato : 20-05-05 09:17

On Fri, 20 May 2005 07:57:24 +0200, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> wrote:

>"Jesper Andersen" <notmymail@rodebunken.lo> skrev

>Hvorfor sammenblander du en *ekstra* dansk garanti med en udenlandsk
>produktgaranti????

3år's garanti, hvor er det ekstra når man fra producentens side har
5år, Aldi har jo den politik at når du har købt det, så skal du "bare"
sende det til producenten hvis det går istykker, og her giver de 5år's
garanti, altså 2år mere, og da man jo selv skal sende skidtete under
alle omstændigheder, ja så kan jeg ikke se at de 3 år giver noget
extra, forøvrigt hedder det vel ikke garanti men reklamationsret det
de giver i aldi, og det er 2 ret forskellige ting, producenten og det
er Maxtor elle IBM giver dig en ny harddisk hvis den du har brænder
sammen inden for deres garanti.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 21-05-05 14:14

> [...]

> de giver i aldi, og det er 2 ret forskellige ting, producenten og det
> er Maxtor elle IBM giver dig en ny harddisk hvis den du har brænder

Det *er* garanti, og IKKE reklamationeret. Garantien dækker alt i tre år!

Dernæst er der en stor forskel på at sende en pakke til Herlev eller holland
eller Kina, eller hvor det nu er i udlandet, den skal sendes hen. Dernæst
skal du udfylde RMA og skemaer, køre testprogrammer og hvad ved jeg, før du
kan sende den.

Kan du forstille dig ikke kyndige skal gennem den procedure?

Der er det langt nemmere at sende sin disk til Herlev og få en ny retur med
posten, og det går helt sikkert også en del hurtigere!

Det er da underligt, at du tilsyneladende helt og aldeles har overset det
faktum, at der er tale om en EKSTRA service, og IKKE en garanti som træder i
stedet for den producenten yder.

Jeg vil gerne se dem, som sender en disk til udlandet, og endda med chance
for at få en repareret model tilbage, i stedet for at sende den til Herlev,
hvor man får en helt ny retur...

Claus

Fra : zczc

Dato : 19-05-05 16:15

> "pm" <ps98@tzeliamail.dk> skrev

> Det er fire hundrede billigere end det, du har betalt, og så får du tre
års
> garanti...

Forklar lige det regnestykke. Hvor stammer de firehundrede fra?

Fra : Anders Lund

Dato : 19-05-05 16:22

zczc wrote:

> Forklar lige det regnestykke. Hvor stammer de firehundrede fra?

TDC pris for harddisk: 1.299,-
Aldi pris for harddisk: 899,-
Forskel: 400,-

Tror jeg at Claus mener.

Fra : zczc

Dato : 19-05-05 16:44

"Anders Lund" <anders@andersonline.dk> skrev i en meddelelse

> TDC pris for harddisk: 1.299,-
> Aldi pris for harddisk: 899,-
> Forskel: 400,-

Nå.
Skulle jeg stille regnestykket op, så ser det således ud:
1299 - (899+249) = 151.

Måske har alle mine år på Handelshøjskolen været spildt?

Fra : Anders Lund

Dato : 19-05-05 22:29

zczc wrote:
> "Anders Lund" <anders@andersonline.dk> skrev i en meddelelse

> Skulle jeg stille regnestykket op, så ser det således ud:
> 1299 - (899+249) = 151.

Nu stod der ikke noget om der også var en USB boks inkluderet. Men det
kan jeg nu se at den var en USB endhed med 250 GB disk på TDCs
hjemmeside, så jeg går nu udfra at det er denne som pm havde købt.

> Måske har alle mine år på Handelshøjskolen været spildt?

Jo lidt - det er jo ikke bare resultatet som tæller, men måden du kom
frem til det på.

Fra : zczc

Dato : 19-05-05 22:39

> [...]
> hjemmeside, så jeg går nu udfra at det er denne som pm havde købt.

> Jo lidt - det er jo ikke bare resultatet som tæller, men måden du kom

Nå. Driller parentesen...

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 19-05-05 23:35

> Nå. Driller parentesen...

Hvorfor har du ikke bare skrevet

1299-899-249 = 151.
i stedet for
1299 - (899+249) = 151.

?

Fra : zczc

Dato : 20-05-05 00:44

"Esben von Buchwald" <use-net@rem_oVe-amokk.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor har du ikke bare skrevet
>
> 1299-899-249 = 151.
> i stedet for
> 1299 - (899+249) = 151.

Så VAR det altså parentesen, du ikke ku' li.

Fra : Anders Lund

Dato : 20-05-05 06:32

zczc wrote:
> "Esben von Buchwald" <use-net@rem_oVe-amokk.dk> skrev i en meddelelse

> Så VAR det altså parentesen, du ikke ku' li.

Driller "from" headeren i indlægget?

Fra : Anders Lund

Dato : 20-05-05 06:38

zczc wrote:
> "Anders Lund" <anders@andersonline.dk> skrev i en meddelelse

> Nå. Driller parentesen...

Nej... men jeg skulle heller ikke bruge en handelshøjskole til at lære
at bruge paranteser og vide at man bør fremlægge sine mellemresultater.
Det tog i hvert fald ikke særlig lang tid i folkeskolen at regne finde
ud af det, men sådan er vi heldigvis så forskellige. Du starter med at
spørge "hvor stammer de firehundrede fra" og det forklarede jeg så. At
din handelshøjskole så ikke lærte dig at se hvor tallene gik skævt og så
bare sagde "ok, men det var sådan jeg mente..." eller noget i den
retning, er jo bare ærgeligt.

Men nu er vi vist kommet off-topic.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 20-05-05 06:59

"zczc" <Hans@lgø.zc> skrev

> Måske har alle mine år på Handelshøjskolen været spildt?

De har i hvert fald ikke lært dig at læse?

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 19-05-05 10:31

"Morten Munk-Jensen" <munk_jensenTAGVÆK@yahoo.dk> skrev

> Hvordan tror i støjniveauet er for den harddiskboks - der står at den er
med
> indbygget blæser....

Jeg har den Blue Tinum fra sidste gang, og den siger ikke meget. Mine diske
larmer næsten mere end blæseren. Problemet er nok nærmere, at disse blæsere
holder ikke i evigheder, så de skal skiftes efter en tid alligevel.

Claus

Fra : Per R

Dato : 19-05-05 18:43

> Tyverialarm sælges! Kun kr 499,-
> Indbygget telefon dialer. 3 styk trådløse rumfølere.
> Helt ny, alt er med i pakken. Nyprisen er næsten kr 1000,-
> www.tersgov.dk/hub Sendes gerne.

Er 799 kr næsten 1000 kr?

Jeg forstår godt, at du vil af med den. Den er elendig! Ikke engang 500
værd.

--
Per R.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 19-05-05 23:17

> [...]

> larmer næsten mere end blæseren. Problemet er nok nærmere, at disse blæsere
> holder ikke i evigheder, så de skal skiftes efter en tid alligevel.

Osse her, til 199,- kr pr stk. Dvs ca 200,- kr billigere end dem på
Falkoner Alle - dengang. Men jeg undrer mig over blæseren. Der er nemlig
ikke indsugningshuller i kabinettet!

--
"Paris - wasn't it named after me?"

Fra : John

Dato : 25-05-05 21:06

Morten Munk-Jensen wrote:
> Hvordan tror i støjniveauet er for den harddiskboks - der står at den er med
> indbygget blæser....

Så slemt er støjniveauet ikke - og så er strømfornyningen indbygget,
hvilket jeg anser som en fordel - og den væsentlige grund til at jeg
købte den.

Den minder iøvrigt om den her:

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=87318

- så lidt er der da sparet.