Nyt bundkort
Fra : Lars B

Dato : 16-05-05 20:41

Hej,
Jeg skal have nyt bundkort, som skal passe sammen med en P4. Derfor tænkte
jeg på noget med chipset 875p, da det vist er det vildeste man kan få. Men
er det en dårlig ide at holde sig til socket 478? Skulle jeg hellere sælge
bundkort + processor og købe nyt? Hvor meget hurtigere er en 3ghz P4 630 med
2mb cache ifht en gammel northwood?

Mvh,
Lars

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 16-05-05 21:29

Lars B wrote:
> [...]
> bundkort + processor og købe nyt? Hvor meget hurtigere er en 3ghz P4 630 med

Køb en athlon 64 og et motherboard med nFOrce 4 chipset...

Er du i tvivl om hvorfor, så læse nogle tests...

læs også hvad jeg selv lige har købt:
http://memos.dk/sbn/hardware2005/

Fra : Esben

Dato : 16-05-05 21:55

"Lars B" <lbm03@tnb.aau.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
> Jeg skal have nyt bundkort, som skal passe sammen med en P4. Derfor tænkte
> jeg på noget med chipset 875p, da det vist er det vildeste man kan få.

Hvis du allerede har en Northwood cpu, så kig evt. på Asus P4P800-X - det er
hurtigt og stabilt og koster omkring 600,-

--
Esben

Fra : Bartesque

Dato : 16-05-05 22:00

On Mon, 16 May 2005 21:40:49 +0200, "Lars B" <lbm03@tnb.aau.dk> wrote:

> [...]
>bundkort + processor og købe nyt? Hvor meget hurtigere er en 3ghz P4 630 med

P5AD2-E Premium kan varmt anbefales .. det bedste bundkort jeg endnu
har haft! (og jeg har haft nogen stykker

Claus