Netværks disk fra Freecom
Fra : Palle Jensen

Dato : 15-05-05 17:47

Jeg har lige set på denne disk:

http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=134180

Umiddelbart lyder det ret intressant at man kan smide den direkte til
routeren og så have et netværksdrev.

Men endnu mere interessant ville det være hvis man kunne tilgå den
udefra. Ville man måske kunne installere et OS på sådan en og
opstarte en FTP? Eller på en anden måde måske?

Nogen der ved noget?

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Hans

Dato : 15-05-05 18:21

Palle Jensen wrote:
> [...]
> udefra. Ville man måske kunne installere et OS på sådan en og
> opstarte en FTP? Eller på en anden måde måske?

Det er en ganske almindelig ekstern USB 2.0 disk. Hvor læser du det med
routeren?

Hans

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 15-05-05 18:33

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> wrote in message

> Det er en ganske almindelig ekstern USB 2.0 disk.

Nej det er ikke.

>Hvor læser du det med routeren?

På Freecom's hjemmeside.

Mogens

Fra : Hans

Dato : 15-05-05 18:47

Mogens Nielsen wrote:
> "Hans" <nospam@kvik.org.invalid> wrote in message

> Nej det er ikke.

Jo den er. Linket til det rigtige produkt er her:
http://www.pixmania.com/dk/dk/90250/art/freecom/ekstern-harddisk-classic.html

Den på edbpriser er ikke en netværksdisk. Prisen er også en del højere på
den rigtige.

Hans

Fra : Palle Jensen

Dato : 15-05-05 18:54

Den 15 maj 2005 mumlede Hans noget i denne stil:

> Det er en ganske almindelig ekstern USB 2.0 disk. Hvor læser du
> det med routeren?

Sorry... Troede det stod i specifikationerne.

Så den i tilbudsavisen hos Elgiganten og ville bare lige finde en net
reference og EDB priser er altid leveringsdygtig

Nedenfor er et direkte link til Freecom. Her ser du at der er
Ethernet forbindelse.

http://www.freecom.com/ecProduct_detail.asp?ID=1928&nr=24356&prodn=Classic+SL+Network+Drive+80+GB

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Hans

Dato : 15-05-05 19:02

Palle Jensen wrote:
> [...]
> reference og EDB priser er altid leveringsdygtig
>
> Nedenfor er et direkte link til Freecom. Her ser du at der er

Jeg var sådan set ikke i tvivl om hvilken disk det handlede om. Jeg
reagerede kun, da den oprindelige spørger angav et link til en forkert disk.

I øvrigt hører spørgsmålet nok bedre hjemme i dk.edb.hardware.drev, hvor jeg
har sat follow up til.

Hans

Fra : NEiL DANELAW

Dato : 15-05-05 20:37

"Palle Jensen" <PHJensen@gmail.com> wrote in message
> Jeg har lige set på denne disk:
>
> http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=134180

Der findes en router, som jeg så en test af, for ikke så længe siden,
der kan hvad du ønsker.

Der er simpelthen en lille hardwarelinux på, sammen med USB
adgang til en harddisk. Så kan harddisken tilgåes udefra, og
du bestemmer hvem/hvad der skal ske med den.

Fra : Palle Jensen

Dato : 15-05-05 21:01

Den 15 maj 2005 mumlede NEiL DANELAW noget i denne stil:

> [...]
> adgang til en harddisk. Så kan harddisken tilgåes udefra, og
> du bestemmer hvem/hvad der skal ske med den.

Har i mellemtiden fundet denne her. Den kan ihvertfald. Lidt dyrere,
men den kan.

Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen