Noget logisk praktisk gøgleri :/
Fra : Jens

Dato : 23-05-05 10:28

Bakser med at finde "løsningen" til dette:
Leger med noget turnerings-pjat, og afhængigt af antal puljer i en gruppe
vil jeg gerne skrive rundenavnet ud.
alle starter på fase 0 = indledende kampe, og næste runde uafhængigt af
antal puljer hedder 1, 2 osv.
hvis der er 2 puljer er fase 1 == semi finale (som jo er fase == 4 i
nedenstående kode)

$antalPuljer kan være alt fra 1-16.

Mit spørgsmål er, hvordan får jeg moduleret min $fase så jeg får det
korrekte fasenavn skrevet ud?

$fase = 32/ $antalPuljer/NOGET*ANDET ?????

Nedenstående model er som det ser ud ved standard(16 puljer):
if($fase == 0){
echo "Preliminary";
} elseif($fase == 1){
echo "1/16 finals";
} elseif($fase == 2){
echo "1/8 finals";
} elseif($fase == 3){
echo "1/4 finals";
} elseif($fase == 4){
echo "semi finals";
} elseif($fase == 5){
echo "final";
}

Fra : Jacob Atzen

Dato : 23-05-05 11:12

On 2005-05-23, Jens <jens@listic.dk> wrote:
> [...]
> korrekte fasenavn skrevet ud?
>
> $fase = 32/ $antalPuljer/NOGET*ANDET ?????

$antalRunder = ceil(log($antalPuljer,2));
switch($antalRunder - $aktuelRunde) {
case 0: print "Finale"; break;
case 1: print "Semifinale"; break;
case 2: print "Kvartfinale"; break;
}

Ovenstående er ikke testet, men du kan se ideen.

- Jacob Atzen

Fra : Jens

Dato : 23-05-05 11:50

Tak for dit svar, men forstår den ikke helt - giver jeg den:
$antalPuljer = 2;
$aktuelRunde = 0;
får jeg: case 1, men vil gerne have case 5 :-/

$antalRunder = ceil(log($antalPuljer,2));
switch($antalRunder - $aktuelRunde) {
case 0: print "Finale"; break;
case 1: print "Semifinale"; break;
case 2: print "1/4"; break;
case 3: print "1/8"; break;
case 4: print "1/16"; break;
case 5: print "Preliminary"; break;
}

Fra : Jens

Dato : 23-05-05 12:03

Typisk, lige som jeg skriver til gruppen får jeg tweaked scriptet.

tusind tak for løsningen, Jacob!

$antalRunder = ceil(log($antalPuljer,2));
if($faseDef == 0){
$argument = 5;
} else {
$argument = $antalRunder - $aktuelRunde+1;
}
switch($argument) {