Generere et fortløbende tal til formular?
Fra : Jan

Dato : 22-05-05 15:12

Er det muligt at få en formular som udfyldes af den besøgende til at
generere et fortløbende nummer som sendes med teksten til den som modtager
indholdet og vises på bestillingen, sådan at den besøgende kan påfører dette
nummer ved f.eks.
indbetaling på webbank så modtageren har lidt tjek på hvilken ordre det
drejer sig om?

Jeg bruger Dreamweaver MX til at opbygge formulare i og indholdet sendes via
mail til modtageren af indholdet, så der skal ikke gemmes noget på serveren.

Hvis der findes noget, modtager jeg gerne links.

jd
(som er sendt til denne NG fra dk.edb.internet.webdesign)

Fra : Jacob Atzen

Dato : 22-05-05 15:54

On 2005-05-22, Jan <SPAMa45@SPAMsccd.dk> wrote:
> [...]
>
> Jeg bruger Dreamweaver MX til at opbygge formulare i og indholdet
> sendes via mail til modtageren af indholdet, så der skal ikke gemmes

Hvis du ikke vil gemme noget på serveren kan det ikke lade sig gøre, så
ved serveren jo ikke, hvor langt den er nået og hvilket tal den skal
bruge.

- Jacob Atzen

Fra : Jan

Dato : 22-05-05 19:27

> Hvis du ikke vil gemme noget på serveren kan det ikke lade sig gøre, så
> ved serveren jo ikke, hvor langt den er nået og hvilket tal den skal
> bruge.

Ok, men det var nu indholdet af formularen jeg ikke ønsker den skal gemme,
jeg er helt klar over at det er nødvendigt at gemme i hvert fald det sidste
tal, måske alle sammen, men da jeg ikke ved noget om det spørger jeg her,

jd

Fra : Jacob Atzen

Dato : 22-05-05 20:05

On 2005-05-22, Jan <SPAMa45@SPAMsccd.dk> wrote:

> [...]
> tal, måske alle sammen, men da jeg ikke ved noget om det spørger jeg her,

I så fald er det fint muligt. Du kan f.eks. gemme det sidst brugte tal i
en fil og så inkrementere det for hvert besøg. Der kan dog være nogen
samtidighedsproblemer man skal tage højde for, hvis f.eks. to brugere
besøger siden samtidig.

- Jacob Atzen

Fra : Jan

Dato : 24-05-05 06:28

> [...]
> en fil og så inkrementere det for hvert besøg. Der kan dog være nogen
> samtidighedsproblemer man skal tage højde for, hvis f.eks. to brugere

Ok, så er spørgsmålet bare om der findes noget sådant der er færdig lavet
el. hvordan jeg får det lavet LoL
Som sagt ved jeg ikke ret meget om det.

jd

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 24-05-05 16:16

Jan wrote:

> Ok, så er spørgsmålet bare om der findes noget sådant der er færdig
> lavet el. hvordan jeg får det lavet LoL

Kan du bruge den her:

http://hjemmesideskolen.dk/scripts/count.asp#php

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/

Fra : Jan

Dato : 24-05-05 19:26

> Kan du bruge den her:
>
> http://hjemmesideskolen.dk/scripts/count.asp#php
>
> --
> Med venlig hilsen
> Erik Ginnerskov
> http://hjemmesideskolen.dk - http://html-faq.dk
> http://ginnerskov.frac.dk/

Njaaa, det jeg skal bruge den til er en lille indkøbskurv, der i forvejen
bruger data (varetype/betegnelse) fra mysql database, så det skulle helst
være noget jeg kan implementere i den eksisterende database el. oprette en
lille database ved siden af som den henter et fortløbende nummer fra og
skriver på siden når medlemmet har bestilt en vare så der er et reference
nummer han/hun kan bruge ved indbetaling på webbank så det er nemmere at se
hvem betalingen kommer fra.

jd

Fra : Allan Kok

Dato : 29-05-05 15:43

"Jan" <SPAMa45@SPAMsccd.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nummer han/hun kan bruge ved indbetaling på webbank så det er nemmere at

Hvis det gemmes i en db, så er det bare at sende ID'et på posten.

Allan

Fra : Fedtmule

Dato : 25-05-05 22:21

Erik Ginnerskov skrev:

> Kan du bruge den her:
>
> http://hjemmesideskolen.dk/scripts/count.asp#php

Jeg kan, men som alm. tæller.

Men Erik; I din beskrivelse fortæller du følgende:

[SNIP]
Scriptet tjekker, om der er sat en session. Er det ikke tilfældet,
opdateres tælleren i tekstfilen med 1 og session sættes. Derved tælles
kun unikke hits på sitet. Der tælles ikke hvis:

- siden genindlæses inden for kort tid
- der indlæses en anden side, som benytter samme tæller
[/SNIP]

Hvad er "kort tid"? Hvordan angiver jeg en tidshorisont for, hvornår
tælleren tæller gæsten en gang til?

\\ Fedtules //

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 26-05-05 15:36

Fedtmule wrote:

> - siden genindlæses inden for kort tid
> - der indlæses en anden side, som benytter samme tæller
> [/SNIP]
>
> Hvad er "kort tid"?

Det er et rigtig godt spørgsmål, som jeg har forsket lidt i. På
Hjemmesideskolens server drejer det sig vist om i omegnen af 20 minutter -
det vil sige, hvis du henter siden, venter lidt mere end 20 minutter og så
genindlæser, vil du blive talt igen.

> Hvordan angiver jeg en tidshorisont for, hvornår
> tælleren tæller gæsten en gang til?

Har du adgang til selv at definere session-timeout på serveren? På
Hjemmesideskolen har jeg blot gjort anvendelse af den defaulte timeout på
serveren.

Ellers må du omskrive scriptet, så det sætter en cookie hos brugeren - med
den ønskede udløbstid.

Desværre kan jeg ikke hjælpe med nogen af delene.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/