Ampeg bas-kabinet
Fra : M

Dato : 31-05-01 13:45

Hej

Findes der en her der ved hvordan et Ampeg SVT kabinet ser ud indenvendig?
Er det 'bare' en kasse eller er den rum-delt, er højtalerne serie-forbundet?

Jeg skal til at lave nogle fiksfakserier med mit eget, men det kunne være
rart
at være lidt på forkant med det, inden jeg går igang med øksen...

Fra : Henrik

Dato : 01-06-01 09:19

"M" <heartcore11@hotmail.com> wrote in

> Findes der en her der ved hvordan et Ampeg SVT kabinet ser ud
> indenvendig? Er det 'bare' en kasse eller er den rum-delt, er
> højtalerne serie-forbundet?

Hvis det er 8x10 skabet du mener, så er det vist opbygget af 4 totalt
adskilt 2x10 kasser eller også er det 8 separate rum. Jeg vil tro at
højttalerne er både i serie og parallel. Et gæt ville være 8 stk. 16 ohms
enheder parvis i serie (32 ohm), hvor alle 4 serier så sidder i parallel (8
ohm).

--
Henrik

Fra : nikolaj borg

Dato : 01-06-01 09:52

"M" <heartcore11@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> rart
> at være lidt på forkant med det, inden jeg går igang med øksen...

Der er nogle stykker i news:dk.teknik.lyd der ved en pokkers masse om
selvbyg. Du skal nok prøve der.

/Nikolaj