Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
pris på digital kamera?
Fra : Ole Madsen

Dato : 20-05-05 09:21

Jeg vil sælge mit digitale kamera for at købe et andet, det er sony
dsc-p92, 5 megapixel

det er cirka et år eller 1½ gammelt, jeg gav 3500 kr for det med 254 mb

Kan i vejlede mig i hvor meget jeg skal forlange for det?

Ole

Fra : Holst

Dato : 20-05-05 09:35

Ole Madsen wrote:

> [...]
>
> det er cirka et år eller 1½ gammelt, jeg gav 3500 kr for det med 254 mb
>
> Kan i vejlede mig i hvor meget jeg skal forlange for det?

Tjah ... min erfaring er lidt, at kompaktkameraer inden for det seneste
års tid nærmest af halveret i pris.

Jeg kender ikke DSC-P92, men jeg fandt Sony DSC-P200 CyberShot, 7.2
megapixels, som koster 2800,-.

Mit gæt: dit kamera har i dag en nyværdi på ca. 1800 kr. Altså spritnyt
fra æsken med to års reklamationsret og så vide. Så brugtværdien er
efter min mening nede omkring 1000 kr. i dag, hvis den skal være reel.
Kan du prakke det på en eller anden, som ikke har forstand på det, så
kan du måske trække 1500 kr. hjem.

Kiggede lige på dba.dk. Her er tre til salg, ikke alle med 256 MB, og
prisen ligger mellem 1200 og 1500 kr. Og folk har det jo med typisk at
sætte elektronik til salg til en for høj pris, netop fordi de selv for
kort tid siden gav alt for meget for det selv og har svært ved at
erkende, at prisen altså er faldet markant.

Fra : Erik W.

Dato : 20-05-05 10:34

"Holst" skrev i news:428da11e$0$50727$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
> kort tid siden gav alt for meget for det selv og har svært ved at
> erkende, at prisen altså er faldet markant.

Rigtigt godt svar Holst, jeg synes dog vi skal hjælpe hinanden med at
henvise vurderinger til news:marked.privat.foto
ellers åbner vi jo op for at man smide salgsannoncer i dk.fritid.foto, blot
man camouflerer den som en vurdering.

Mvh Erik W.

Fra : Ole Madsen

Dato : 20-05-05 12:25

Erik W. wrote:
> [...]
> henvise vurderinger til news:marked.privat.foto
> ellers åbner vi jo op for at man smide salgsannoncer i dk.fritid.foto, blot

jamen jeg har allerede en køber jeg kender, så ikkke noget med camoflering

Ole

Fra : Holst

Dato : 20-05-05 12:34

Ole Madsen wrote:

> jamen jeg har allerede en køber jeg kender, så ikkke noget med camoflering

Så er det en af dine venner, så er det 1000 kr., for man snyder ikke
sine venner. Er det derimod en halvfremmed, så se om du ikke kan få 1500
kr. ud af det

Fra : Ole Madsen

Dato : 20-05-05 12:50

Holst wrote:

> Så er det en af dine venner, så er det 1000 kr., for man snyder ikke
> sine venner. Er det derimod en halvfremmed, så se om du ikke kan få 1500
> kr. ud af det

jeps, tak for rådet

Ole

Fra : Jan Bøgh

Dato : 20-05-05 13:23

Ole Madsen wrote:

> jamen jeg har allerede en køber jeg kender, så ikkke noget med
> camoflering

Næh, men det har den næste, der bliver inspireret af dig måske ikke

vh
Jan

--
- amatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Erik W.

Dato : 20-05-05 09:36

"Ole Madsen" <o-madsen@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> det er cirka et år eller 1½ gammelt, jeg gav 3500 kr for det med 254 mb
>
> Kan i vejlede mig i hvor meget jeg skal forlange for det?

Nej - Den slags foregår i news:dk.marked.privat.foto

Mvh Erik