Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Nye obj. fra sigma
Fra : Thomas Schreiber

Dato : 19-05-05 20:59

180mm F3.5 APO EX DG / HSM
http://www.dpreview.com/news/0505/05051804sigma_180mmf3.5.asp

Ny bigma 50-500mm F4-6.3 EX DG/HSM
http://www.dpreview.com/news/0505/05051901sigma_50-500mm.asp

Gad vide om de bare er blevet "dSLR godkendt" nu, og har fået endnu
flere smarte bogstaver i navnet

--
Thomas Schreiber
http://gallery.schreiber.se

"Shut down your computer and go out and plant a tree"

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 19-05-05 21:46

In article <428cefeb$0$79462$14726298@news.sunsite.dk>, Thomas Schreiber wrote:
> [...]
> http://www.dpreview.com/news/0505/05051901sigma_50-500mm.asp
>
> Gad vide om de bare er blevet "dSLR godkendt" nu, og har fået endnu

Der kom vist 10 nye DG modeller, som er de gamle objektiver med
en ny coating på bagerste linseelement. Og så håber de at kunne sælge
flere når de nu hedder DG.

Fra : Brian Lund

Dato : 20-05-05 07:57

> Der kom vist 10 nye DG modeller, som er de gamle objektiver med
> en ny coating på bagerste linseelement. Og så håber de at kunne sælge
> flere når de nu hedder DG.

Og til flere penge, der er ihvertfald en betragtelig prisforskel på 180'er
makroen om der nu står DG eller ej!

Brian

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 20-05-05 14:40

> Der kom vist 10 nye DG modeller, som er de gamle objektiver med
> en ny coating på bagerste linseelement. Og så håber de at kunne sælge
> flere når de nu hedder DG.
++++++++++++++++

Ark, har lige købt den her bigma 50-500mm F4-6.3 EX DG/HSM, spurgte her i
gruppen hvad Dg stod for, og om det var noget værd. Det jeg fik ud af det,
var at det var en anden type glas, og ikke bare en lattelig coating.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Ved svar på E-mail fjern "NOMORESPAM"

Fra : .J.S...

Dato : 20-05-05 14:50

"Jørgen Nielsen" <longhorn_1969@hotmailNOMORESPAM.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> gruppen hvad Dg stod for, og om det var noget værd. Det jeg fik ud af det,
> var at det var en anden type glas, og ikke bare en lattelig coating.

Coating er ikke latterligt
Hvor meget forskel deres nye coating giver aner jeg ikke, men generelt er
det vigtigt med en god coating.

Fik en gang ved en fejl nye glas i mine briller uden coating, jeg kunne
overhovedet ikke se igennem dem for reflekser.

Der er vel 15 stykker glas, altså 30 overflader, i dit objektiv så selv en
lille forbedring kunne godt få stor betydning.

mvh/JS

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 21-05-05 11:48

".J.S..." <mr_nobody@nowhere.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Der er vel 15 stykker glas, altså 30 overflader, i dit objektiv så selv en
> lille forbedring kunne godt få stor betydning.

+++++++++++++++++++

Ok, så er jeg mere rolig

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 20-05-05 16:17

In article <428de8bc$0$302$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Jørgen Nielsen wrote:

> [...]
> gruppen hvad Dg stod for, og om det var noget værd. Det jeg fik ud af det,
> var at det var en anden type glas, og ikke bare en lattelig coating.

Almindelig glas lader vist 90 procent lys passere, resten reflekteres.
med coating kan du let få 99,5% lys til at passere, dvs der er lang
færre reflektioner.

De introducerede 10-20 objektiver som DG versioner samme dag. De kan
ikke re-designe så mange objektiver på kort tid, så konklusionen er,
at det alene er coatning af bagerste linseelement.

Fra : Michael L

Dato : 20-05-05 17:48

Povl H. Pedersen wrote:
> De introducerede 10-20 objektiver som DG versioner samme dag. De kan
> ikke re-designe så mange objektiver på kort tid, så konklusionen er,
> at det alene er coatning af bagerste linseelement.

Det kommer vel helt an på hvor mange mennesker der er involveret i deres
"udviklingsafdeling" og hvor længe de har været undervejs. :)

- Michael

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 21-05-05 11:49

> [...]
> ikke re-designe så mange objektiver på kort tid, så konklusionen er,
> at det alene er coatning af bagerste linseelement.

Hvorfor lige bagerste linseelement? Er det, det vigtigste?