Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Køb af objektiv med kamera
Fra : Mads Creutz Thomsen

Dato : 19-05-05 14:47

Hej

Photoshop.dk har et kit med en CANON EOS 20D og et
Canon EF-S 17/85 f/4.0-5.6 IS USM objektiv.

Er det et ok køb, altså med hensyn til objektivet.

Mvh,
Mads

Fra : fam. Ager

Dato : 19-05-05 15:02

"Mads Creutz Thomsen" <Mads.creutz@ggogmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Photoshop.dk har et kit med en CANON EOS 20D og et
> Canon EF-S 17/85 f/4.0-5.6 IS USM objektiv.
>
> Er det et ok køb, altså med hensyn til objektivet.

jep, der er et ganske udemærket objektiv,og et kanon godt kamera.....

torben

Fra : H.T. Ohlsen

Dato : 19-05-05 15:04

> Photoshop.dk har et kit med en CANON EOS 20D og et
> Canon EF-S 17/85 f/4.0-5.6 IS USM objektiv.
> Er det et ok køb, altså med hensyn til objektivet.

Jo, men man skal væbne sig med tålmodighed. Det er ikke til at finde på
lager, og jfr. d4you.de er det ikke til at opdrive i hele EU i det kit.

Med venlig hilsen

Hans-Henrik

Fra : Peter Sindrup

Dato : 19-05-05 18:08

"H.T. Ohlsen" <nntp@ohlsen.dk> wrote in message
> Jo, men man skal væbne sig med tålmodighed. Det er ikke til at finde på
> lager, og jfr. d4you.de er det ikke til at opdrive i hele EU i det kit.

www.kamerahuset.dk har det både i butikken og via nettet til 11.575,- med
dansk,
og 10.830,- med tysk manual og 18-55 mm kit lens.

Peter

Fra : Bent Fer

Dato : 19-05-05 19:37

Peter Sindrup wrote:
> [...]
> med dansk,
> og 10.830,- med tysk manual og 18-55 mm kit lens.

Ja men, med et andet objektiv, end det Mads havde tænkt sig.

mvh Bent Fer

Fra : Peter Sindrup

Dato : 19-05-05 19:40

"Bent Fer" <bfc@FJERNSTOREBOGSTAVERfernet.dk> wrote in message

> Ja men, med et andet objektiv, end det Mads havde tænkt sig.

OK - det havde jeg overset.
Jeg troede at han mente at 20D'eren ikke var til at drive op, i al
almindelighed.

Peter

Fra : KNL DtP

Dato : 19-05-05 16:40

"Mads Creutz Thomsen" <Mads.creutz@ggogmail.com> skrev i en meddelelse

> Er det et ok køb, altså med hensyn til objektivet.

<http://www.fredmiranda.com/reviews/showproduct.php?product=222&sort=7&cat=27&pa
ge=2>

Hvis du læser de forskellige bruger-reviews, så er folk generelt meget glade for
objektivet. Gennemsnitlig rating er 7,4 / 10.

Zoom-området matcher 28-135 mm i full frame-format, og betyder dermed, at dette
bliver dit standardobjektiv. Det vejer under 500 gram, så det passer også fint
til rejsebrug, hvor en kompakt størrelse er ganske anvendeligt.
ImageStabilizer-funktionen gør dig i stand til at fotografere håndhold med en
lukkertid på 1/15 eller 1/8 sek. på fuld zoom. Dette åbner en helt ny verden med
foto uden brug af kunstigt lys.

På den negative side er den optiske kvalitet, som ikke matcher L-glas.
Byggekvaliteten skulle været okay, men er præget af plactic-feeling. Der
medfølger ikke nogen modlysblænde, som ellers er en yderst glimrende beskytter
af objektiver.

Jeg tror, uden selv at have testet objektiver, at den vil være en glimrende
partner på 20D.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Alex W

Dato : 20-05-05 09:07

> [...]
> beskytter
> af objektiver.
>
> Jeg tror, uden selv at have testet objektiver, at den vil være en

Jeg tror at det kommer temmelig tæt på L objektiverne optisk (ikke
byggemæssigt)
Det type elementer man har valgt er både dyre og vanskelige at lave, hvilket
også afspejler sig på prisen.
Jeg har lige bestilt et fra grossisten og må vente næsten 3 uger endnu på at
få et objektiv. Det er en mangelvarer alle steder. Obj. er et must som
rejseobjektiv.
Fylder ikke meget, kan meget og laver skarpe billeder med god kontrast. Jeg
glæder mig til at teste det mod mit 17-40L

/Alex W

Fra : KNL DtP

Dato : 20-05-05 10:15

"Alex W" <alex@(fjern)skriverstuen.dk> skrev i en meddelelse

> Det type elementer man har valgt er både dyre og vanskelige at lave, hvilket
> også afspejler sig på prisen.

Jeg synes, at et par stykker på FM nævnte CA som et problem og fortegning ved 17
mm. Det er naturligvis svært at vurdere, når man ikke selv har testet
objektivet. Fortegning kan jo rettes med PT tools plug-in til Photoshop.

> Obj. er et must som rejseobjektiv.

Jep, rimelig lav vægt og størrelse kombineret med det store zoomområde er lige
designet til rejsebrug.

> Fylder ikke meget, kan meget og laver skarpe billeder med god kontrast. Jeg
> glæder mig til at teste det mod mit 17-40L

Du må lige smide et par testbilleder fra den nye 17-85'er - når den kommer :)

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : [HCS] 4000

Dato : 20-05-05 16:51

> [...]
> Fylder ikke meget, kan meget og laver skarpe billeder med god kontrast.
> Jeg glæder mig til at teste det mod mit 17-40L

Hej Alex!
Til orientering kan jeg fortælle at jeg også købte et til rejsebrug, hvor
det dækker fint bredt i brændvidden. Man skal dog holde sig fra korteste
brændvidde hvor det ikke er helt på toppen. Generelt kan man sige tegner
meget blødt. Det kommer ikke i nærheden af 17-40mm m.h.t. skarphed og
kontrast.
--
hilsen Hans

homepage: www.fotofritid.dk